osse-mon waits for alice Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Heisann! Da er den siste boken i Chainfire-trilogien ferdiglest. Håper det er flere enn meg som har lest hele SoT-serien. Det var noen tanker som slo meg etter å ha lest boken. Jeg syntes den var bra, selv om jeg kanskje ikke synes dette var den beste i serien. Den etterlot seg litt løse tråder, og jeg synes ikke han avsluttet alt slik han pleier å gjøre. Ting jeg kunne tenke meg å finne ut mer om: * Hvordan går det med Mord-sith'ene? Blir alle velbalanserte, perfekte kvinner, eller er det noen av dem som ikke kan / vil reddes? * Hva skjer med Richard og Kahlan? Hva med dette barnet de i følge Shota ALDRI må finne på å få? Får de barn? Ikke likt Goodkind å la dette henge. * Hva skjer med the peoples palace? Blir Richard boende der? * Hvem var det som også døde i huset der hans mor brant opp? * Hva skjer med the keep, og de giftede som kommer dit? Blir det en oppblomstring av magi og kreativitet der også? Med Temple of the winds tilbake fra the underworld blir det vel en oppblomstring av subtractive magic også? * Flere enn meg som like å lese om Ja'la-kampene? * Det er shota som er moren til Rachel? * Hva er den 12. regelen? Er den helt åpen for tolkning, eller er det at "there is no rule" - Har en teori om at dette er latt være udefinert av Terry. Kanskje regelen er "Life is yours. Rise up and live it!" Endret 30. november 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har fulgt med på SOT-serien i 8 år nå. Likte de tre første og bok nr 6 best. Chainfire trilogien var og ganske bra. Etter det som jeg har forstått så kan det hende Goodkind skriver flere bøker fra samme univers men historien med IO er over, så om han gjør det så har han jo flere "plots" som han kan fortelle om: Rachel og hennes tegnemagi, hvordan er hun i slekte med kongehuset i Tamarang, Profetien som Nathan nevnte på slutten, hva mere Richard "ordnet" som bringing back the temple of Winds og det ander som ikke ble nevnt etc. Ja'La kampene var bare så utrolig noe av det beste i hele boken. Nei Shota er ikke moren til Rachel, hun bare "forhekset" seg om til å ligne moren hennes slik at Rachel skulle stole på henne. Det har også hun som viste seg som moren til Chase og moren til Six. Det sto jo at den 12. regelen var the rule unwritten, så jeg tror ikke den ble skrevet i det hele tatt, men at Richard beskrev den rundt side 561 og utover når han forklarte hva Ulicia hadde gjort feil. Alt i alt så syntes jeg det var en bra slutt, så jeg krysser fingerene og håper at Terry Goodkind skriver flere bøker om Richard og KAhlan eller noen av de andre personene. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Leste akkurat ferdig den siste boka nå. Fantastisk serie, må bare la alle intrykkene synke inn nå! Var klumpen i halsen-fakter på slutten der. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Absolutt! Gleder meg til å lese den igjen når damen er ferdig med den ;D Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Et par punkter som jeg tenker på: * Synes det er synd at RIchard aldri helt får levd opp til sitt potensiale og lærer seg å bruke kreftene sine optimalt som war wizard. * Jeg også lurer på Mord-Sithene, synes det var synd at Cara ikke giftet seg i kjole * Hva skjer med Nicci? * Når temple of the winds er tilbake, blir folk født meg begge sidene av "gift". * Får Richard og Kahlan barn? osv, det er mye mer, men dette er noen av hovedpunktene. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Et par punkter som jeg tenker på: * Synes det er synd at RIchard aldri helt får levd opp til sitt potensiale og lærer seg å bruke kreftene sine optimalt som war wizard. * Jeg også lurer på Mord-Sithene, synes det var synd at Cara ikke giftet seg i kjole * Hva skjer med Nicci? * Når temple of the winds er tilbake, blir folk født meg begge sidene av "gift". * Får Richard og Kahlan barn? osv, det er mye mer, men dette er noen av hovedpunktene. * Helt enig! * Ja.. Jeg vil også vite - Jeg kan steppe inn som partner jeg ^^ * Jeg ser for meg at hun får "hvilt ut" lenge, og blir harmonisk igjen. Håper hun flytter inn i the keep for å hjelpe Zedd med nye wizards med begge sidene av magien * Stemmer. Det var grunnen til at Richard gjorde dette! * Håper det. Shota var jo litt skeptisk, men vi har jo nok av materiale her til nye bøker Endret 17. desember 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Var så tøft i Pillars of Creation (tror det var den boka), når De hadde knyttet Kahlan opp mot den ene pillaren ute i ørkenen, og Richard kom som en furie og bare feide bort hæren som sto mellom han og henne uten å måtte fysisk sloss. Kunne tenkt meg mer av dette, men det kunne fort blitt litt mindre handling i boka om alt skulle vært så "lett" for Richard. Jeg er vel en liten romantiker og håper at Nicci kan finne seg noen å elske også, som elsker henne tilbake, det fortjener hun! Elsket Ja'la-kampene, det var utrolig bra skrevet, levde meg skikkelig inn i kampene! Håper Goodkind skriver ei bok som forteller etterhistorien også. Kunne tenkt meg å høre mer om hvordan ting går etter Confessor. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Absolutt. Virker slik på fan-sidene også, at det er et ønske som går igjen fra leserene Lenke til kommentar
DigitalNomaden Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei, jeg ville bare si at dere som forguder Goodkind, virkelig burde prøve å lese noe annet innen fantasy sjangeren. Jeg syntes de første bøkene var helt ok, om ikke mer, men så ble det bare det samme skvipet om og om igjen. Minimal nyskaping og utrolig kjedelige, udynamiske karakterer. Prøv dere på litt Martin, Feist eller Hobb istedet til å begynne med. Men for all del.. bare mine two cents. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Har det slått deg at vi faktisk leser andre ting også, men at dette er tråden for å diskutere Goodkinds serieavslutning? Dessuten er jeg veldig uenig i det du sier om udynamiske karakterer og minimal nyskaping. Innen fantasysjangeren (nei, det er ikke i to ord) finnes det forfattere som er helt horrible på dette punktet. Goodkind er ikke blant dem, men det er derimot blant annet Robert Jordan. Vil påpeke at jeg ikke forguder Goodkind, men jeg synes han har skrevet en særdeles god bokserie. Det eneste jeg synes er dårlig med bøkene er behovet for å oppsummere tidligere handlinger i hver eneste bok, men Terry er langt i fra den eneste forfatteren som gjør dette. For fremtiden: Innlegget ditt er ekstremt dårlig begrunnet og relativt platt. Minner litt om en "AMD vs. Intel"-diskusjon. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Han kunne godt halvert boka uten att vi hadde minsta noe vesentlig. Alle oppsumeringenne og oppsummeringer om samma driten igjen i samme bok burde blitt minka betraktelig på. Han har også blitt værre og værre med ekstremt lange og kjedelige forklaringer på ting som han fint kunne droppa, mange av dem er jo helt åpenbare også. Hvis man trenger filler stuff for å få boka å¨lengde med forløperenne så kunne han heller skrevet om noen handlinger eller oppdagelse som ikke har noe direkte med plotte og gjøre isteden for og gjenta seg med de uendelige forklaringenne. Men foruten det negative jeg nevte var det en bra avsluttning, absulut vert og lese. Sammtidig er det en del ellementer som er åpent for eventuelle nye bøker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå