eucalor Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 MS Word er forresten meget bra til å konvertere doc(x) til pdf De har lagt til det i Office 2007? Det var isåfall jammen på tide . ikke i utgangspunktet, du må laste ned et tillegg fra ms sine sider. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 På vår vgs var det faktisk overraskende nok Foxit. Godt å se at de har litt framgang i administrasjonen ihvertfall. Heldig dere er da. Var greide ikke se forskjell pa Ubuntu og Vista. Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 MS Word er forresten meget bra til å konvertere doc(x) til pdf Tja, hvis du ikke er interessert i kvaliteten på det du får ut, så kan det sikkert stemme. Men de PDF filene som MS Word lager er IKKE gode. Det tok kun få minutter å konstantere at Acrobat PRO er langt bedre (ikke akkurat noen overraskelse). Det samme er forresten tilfelle med foxit som noen anbefaler. Jeg prøvde det, og avinstallerte det kort tid etter. Kvaliteten var langt fra den samme, uten at jeg på stående fot husker akkurat hva forksjellene besto i. Men det kan jo folk få vurdere selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 For å lage PDF'er vil jeg anbefale PDF Creator. Den har jeg bare gode erfaringer med. Gir god kvalitet og ikke noe tull med PDF'ene fra Word. OpenOffice Writer har en egen PDF-eksportering som fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Takker, må prøves ut Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Heldig dere er da. Var greide ikke se forskjell pa Ubuntu og Vista. Om man modder beryl riktig kan man snart ikke det nei.. For å lage PDF'er vil jeg anbefale PDF Creator. Den har jeg bare gode erfaringer med. Gir god kvalitet og ikke noe tull med PDF'ene fra Word. OpenOffice Writer har en egen PDF-eksportering som fungerer meget bra. Har i lengre tid benyttet meg av Solid Converter PDF. Er noe lisensiert herk som jeg helst vil slippe. PDF Creator må nok prøves ja Det installeres vel en egen "pdf-printer" med den og håper jeg? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har i lengre tid benyttet meg av Solid Converter PDF. Er noe lisensiert herk som jeg helst vil slippe. PDF Creator må nok prøves ja Det installeres vel en egen "pdf-printer" med den og håper jeg? Ja, det er en virtuell printer. Har gode erfaringer med det programmet. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 MS Word er forresten meget bra til å konvertere doc(x) til pdf Tja, hvis du ikke er interessert i kvaliteten på det du får ut, så kan det sikkert stemme. Men de PDF filene som MS Word lager er IKKE gode. Det tok kun få minutter å konstantere at Acrobat PRO er langt bedre (ikke akkurat noen overraskelse). Det samme er forresten tilfelle med foxit som noen anbefaler. Jeg prøvde det, og avinstallerte det kort tid etter. Kvaliteten var langt fra den samme, uten at jeg på stående fot husker akkurat hva forksjellene besto i. Men det kan jo folk få vurdere selv. Jeg skal bare kverrulere litt til. Word sin konverterer er bra. Jeg hadde nettopp en Bachelor-oppgave på: 50 sider 60-70 formler 30 bilder tekst fotnoter innholdsfortegnelse bokmerker fra overskriftene ble gjordt om til pdf bokmerker. Alt ble perfekt konvertert. Alle bilder, alle farger og alle formler. Ingenting ble plassert feil. Filen kunne etterpå printes fra Adobe Reader i windows og fra xterm i linux, begge uten problemer. (I tillegg hadde ikke Foxit problemer med å lese den.) Hva er det som Acrobat PRO gjør bedre? Lukter jeg at du er kjøpt og betal av Adobe? Jeg provoserer kanskje litt nå, men du skriver at Adobe er bedre enn word uten begrunnelse.... Ontopic: Adobe er dumme som gjør et slikt trekk, men de tjener sikkert penger på det selv om de mister noen kunder. Folk flest driter i om det kommer litt reklame Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Tja, hvis du ikke er interessert i kvaliteten på det du får ut, så kan det sikkert stemme. Men de PDF filene som MS Word lager er IKKE gode. Det tok kun få minutter å konstantere at Acrobat PRO er langt bedre (ikke akkurat noen overraskelse). At Acrobat Pro er "bedre" burde ikke være noen overraskelse, nei. Men; hva er galt med PDF-filene som lages fra Word? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 PDF fra acrobat og word osv burde være helt likt. Formatet er standardisert slik at alle kan lage programmer med pdf som utgangspunkt. Ser også ut til at Pdf kommer til å ende opp som ISO-standard snart. http://www.digi.no/php/art.php?id=499513 http://www.adobe.com/devnet/pdf/pdf_reference.html Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Filformatet er standardisert og følges, og ting blir plassert riktig. Ja, det stemmer. Men det er flere ting som fortsatt kan gjøres forskjellig, som f eks hvordan rasterbilder komprimeres, og i hvilken grad skrifttyper (spesielt de som brukes lite) inkluderes, eller om teksten blir vektor-representert, og i så fall hvor nøyaktig denne vektorrepresentasjonen blir. Jeg kjørte i sin tid en test som kom klart til Adobe Acrobat Pro sin fordel, men jeg får evt se når jeg kommer hjem om jeg fortsatt har denne liggende, eller om jeg slettet den. Og bare så det er sagt, nei jeg er ikke kjøpt og betalt, men jeg er heller ikke av dem som roper WOW så fort jeg ser noe som er OpenSource eller gratis. For meg er det kvaliteten som betyr noe, og i liten grad prisen og hvor den kommer fra. Endret 8. desember 2007 av roac Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ta gjerne en test med versjon 1.7 som nå er på vei til å bli ISO-standard. Kan godt være mulig at eldre versjoner ikke var helt like. Så kan vi få se. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Istedenfor Word har jeg selv begynt å sverge til Lyx, en kvasi-WYSIWYG-editor for LaTeX. På et eller annet tidspunkt klarer ikke Word å henge med på bilder, innholdsfortegnelse, formler og sånt og rett og slett gir opp. TeX er adskillig sterkere til dette. I tillegg blir output-filene, PDF eller PS, veldig lekre, de ser veldig mye bedre ut enn ting som er skrevet i Word. Ellers har jeg sett en forskjell på ~10-gangeren mellom PDFer laget av OpenOffices og Acrobats PDF-konvertere på det samme dokumentet. Klarte ikke se forskjell mellom de to. Kan nok hende at Adobe har noen triks som ikke alle her klart å snappe opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå