Gå til innhold

.Vob filer i DVD Meny? - Hjelp trengs

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter masse hjelp fra medlemmer på forumet har jeg endelig fått lagra i dvd kvalitet og konvertert filene mine til .vob filer. Men da fikk jeg 7 filer med navn Video_TS på omtrent alle. 2 av filene var 1 GB hver mens de andre bare var noen kb :S Nå har jeg tenkt å legge filene inn på en DVD meny, men problemet mitt er at jeg vil ha hele filmen i 1 fil istedenfor 7! Er det mulig?

Håper virkelig noen kan hjelpe meg for jeg må være ferdig før 1 December!

Tusen hjertelrlig takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard DVD-format er vel slik at VOB-filene deles opp i enheter á ca 1 GB. De spilles normalt automatisk som sammenhengende film. Har du et egnet program, vil nok det ordne slikt for deg. ------ Jeg kjenner ikke til hvilket program du har brukt til redigeringen, men det ser ut som om du har valgt 'den tunge vei'. Jeg bruker Magix Movie Edit Pro, og lager alt ferdig i ett program, fra innlesning til redigering, meny og DVDbrenning.

Lenke til kommentar

Når man lager DVD-filer, konstrueres to mapper. Audio_TS, som er tom, og Video_TS som inneholder VOB-filer og div. infofiler. Hver VOB-fil er som nevnt ca 1Gb, men filmen spilles sammenhengende. Noen ganger blir filmen jeg lager litt for lang for en standard DVD, og da ber jeg redigeringsprogrammet lage DVD-filer(Video_TS-mappe med filer). Så kommer det du også kan gjøre: last ned programmet DVD-shrink. Her kan du åpne Video_TS-mappen din, trykk så på backup, og den brenner ferdig DVD-platen din.

Verd et forsøk i allefall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...