Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg vurderte å overklokke prosessoren min en smule, og var inne i BIOS og knotet litt med innstillinger, men endte opp med å endre alt tilbake igjen til slik det var, før jeg savet og gikk ut. Når maskinen nå skal starte på nytt, får jeg kun opp en svart skjerm. Systemt går igjennom de normale testene først, og jeg har fortsatt mulighet til å gå inn i BIOS, men i det Windows skal starte opp, skjer det ingen ting og skjermen blir helt svart. Ingen feilmeldinger eller noe. Jeg får heller ikke bootet fra CD/DVD (jeg fikk til dette én gang, men da gikk det tilbake til svart etter at jeg valgte at Windows skal reparerere. Jeg synes det er rart, men kan det jeg har gjort ført til dette problemet, og er det noen som har erfaringer med noe liknende og kanskje har noen tips? Jeg har forsøkt å stille alle innstillinger i BIOS tilbake til standardverdier, men det hjelper ikke. Har i tillegg prøvd én og én RAM-brikke i forskjellige slotter, samt tatt ut batteriet til CMOS (fant ingen jumper for å tømme denne, så håper jeg har gjort rett). Jeg trenger hjelp!!

Her er systemet mitt, i korte trekk:

• Albatron K8X800 ProII
  • AMD Athlon 64 3000+
  • 2x512 MB Kingston Value DDR SDRAM
  • ATI Radeon 9600 Pro

Ingen racer av en maskin altså, men den har fungert frem til nå.

Endret av olevin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...