Gå til innhold

Intel QX9650! Luft... og litt LN2

Anbefalte innlegg

Har fått æren av å teste QX9650 ES cpuen til Stoolman litt.. Dette er ikke den som klarte 5800Mhz før i år, men en ny.

Luftkjøling med Tuniq Tower 120, og LN2 med dp pot. Hadde ikke mer LN2 igjen, så det ble med bare 5250Mhz, cpuen sliter med coldboot under -50 grader, og jeg hadde maks -100 før hk hos meg ikke ville være med på leken lenger.

Hadde faktisk en 5.4Ghz run også, og var da nede på 8.38 hvis jeg ikke husker feil. Hang seg selvfølgelig rett etter runnet var ferdig. Pga OVP på kortet fikk aldri cpu mer enn 1.92v.

Kommer til å teste litt 3DMark2001 etterpå, just for fun..

post-88790-1196380552_thumb.jpg

post-88790-1196380625_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått æren av å teste QX9650 ES cpuen til Stoolman litt.. Dette er ikke den som klarte 5800Mhz før i år, men en ny.

Luftkjøling med Tuniq Tower 120, og LN2 med dp pot. Hadde ikke mer LN2 igjen, så det ble med bare 5250Mhz, cpuen sliter med coldboot under -50 grader, og jeg hadde maks -100 før hk hos meg ikke ville være med på leken lenger.

Hadde faktisk en 5.4Ghz run også, og var da nede på 8.38 hvis jeg ikke husker feil. Hang seg selvfølgelig rett etter runnet var ferdig. Pga OVP på kortet fikk aldri cpu mer enn 1.92v.

Nicenice :p Var du nær makspotensialet til den chipen btw?

OT: Det var Duniek han kameraten min bestilte fra, btw. Hehe.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Nicenice :p Var du nær makspotensialet til den chipen btw?

OT: Det var Duniek han kameraten min bestilte fra, btw. Hehe.

med ett hk som klarer -140 og ett kort uten OVP mod, så tipper jeg denne cpuen gjør oppimot 5.6-5.7 i Super Pi 1M.

Lenke til kommentar
Hmm, er det bare meg eller stopper mange Yorkfield på ganske akkurat 480MHz FSB?

Eller er det hovedkortene som stopper?

Jeg vet ikke svaret, men det er jo langt fra alle HK som greier så høy FSB på quad (eller ahr jeg gått glipp av noe her)? kan jo forsåvidt være CPUene også, quad'ene er vel ikke så gald i høy fsb som dual-cores (elelr sier jeg noe galt igjen? :p).

Håper du får en bra score i 01. 100+ bør vel være heeelt bankers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...