albe Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Vet noen om det finnes noen gode løsninger på dette? Hvis man har et adsl-abbonement, og kvitter seg med telefonen. Går det da å bruke PC'en som telefon (i hvertfall på utgående samtaler) og ringe lokalt eller utenlands til vanlige telefoner? Jeg lurer da på hvor praktisk dette blir, og omtrent hvor dyrt det blir. Og kvaliteten da selvfølgerlig. Albe :o Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det finnes software for å kommunisere akkustisk over Internet, men det krever selvsagt at den andre parten bruker den samme programvaren. Du kan også overføre bilde hvis det er aktuelt. NetMeeting er iallefall et program som gjør dette mulig. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det er aktører som tilbyr telefon via nett. Et tilbud jeg fikk var slik: En betaler en viss sum pr. mnd (tror det var 3-400,-) og kan ringe ubegrenset over hele verden. I tillegg kunne en sette opp telefonmøter mm i samme pakke. Teknologisk var det IP telefoni over xDLS frem til nærmeste 'basestasjon' som overførte samtalen som lokalsamtale. Mao ringte en 'lokalt' i USA hvis det var en basestasjon der som var nærmest den en ringte. Ifølge han jeg snakket med var det ingen forskjell på om du ringte til mobiltelefon eller fasttelefon. En benyttet en WEB basert tjeneste og brukte PC med lydkort til samtale (PC 'emulerte' en IP-telefon). Det var i høst jeg snakket med denne personen og da var det på etableringsnivå i Norge, så jeg vet ikke om tjenesten er komersiell ennå... Det ble med snakket for min del og desverre husker jeg ikke hvem tilbyderen var. Kun at det var et USA basert firma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå