incan Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hallo. Ein venn av meg har ein Passat 1990 ( 35i ( 90hk ) ). Vi vurderte å sette in ein GTI motor frå ein Golf GTI 89.mod som en venn har ståande. Eg har ikkje så veldig mykje peiling på akkurat dette, og lurte på om eg evtl kunne få litt info om kva vi må gjere eller kva det må til for å bytte den. Som t.d nye bremser pga godkjenning osv. Noken her som har peiling på det kva som må byttast til at alt passer ihope ^^? Litt info om motoren som står i og kva skal inn. Atm ståande: Original Motor 90.mod 1.8 90hk Det som skal inn. 89.mod GTI motor 16 Ventiler ( Trur 2.0 men usikker ) 136hk Takker for all info. Nic Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 For det første er det ikke sikkert den passer, og da må du bygge fester etc selv. Det krever en god del erfaring, og en del verktøy om det skal bli bra. For det andre så må nok bremser oppgraderes ja. Og det med godkjenning, tviler på at denne motoren blir godkjent i denne. Men det er lov å prøve. Sikkert noen som har gjort det allerede. Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Motoren passer, motorfestene er stort sett like, eventuelt så er det små ombyggninger for å få det til å passe. Dette er ganske lett å sammenligne. Er motoren en 16v fra golf gti 89 mod har den 129hk(1,8), den har 256*20mm skiver foran som er ventilerte og skiver bak, 226*12mm. Disse kan du ta fra de fleste golf2\3, jetta\vento da de har samme bakbremser så lenge de har forhjulstrekk og skiver bak. Btw, passat kom med Vr6 med 174hk, så det skal ikke være umulig å få det godkjent, men bremser, noen deler til understellet, ledningsnett, bensinsystemet, tenningssystemet og eksosanlegg må byttes. Endret 30. november 2007 av trra Lenke til kommentar
incan Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Motoren passer, motorfestene er stort sett like, eventuelt så er det små ombyggninger for å få det til å passe. Dette er ganske lett å sammenligne. Er motoren en 16v fra golf gti 89 mod har den 129hk(1,8), den har 256*20mm skiver foran som er ventilerte og skiver bak, 226*12mm. Disse kan du ta fra de fleste golf2\3, jetta\vento da de har samme bakbremser så lenge de har forhjulstrekk og skiver bak. Btw, passat kom med Vr6 med 174hk, så det skal ikke være umulig å få det godkjent, men bremser, noen deler til understellet, ledningsnett, bensinsystemet, tenningssystemet og eksosanlegg må byttes. Takk for infoen . Eg lurte på en liten ting til: Slik som du sa må kansje noen deler til understellet, ledningsnett, bensinsystemet, tenningssystemet, byttes. Vi har Golfen som tilhører motoren . Dvs motoren står atm i den enda. Er det evtl mulig å bruke noken deler frå den? Og i alt kva trur du prosjektet kjem til å koste ? Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Pris er umulig å si, får du taki deler brukt, så blir det billigere, må delene skaffes nytt blir det verre, spesielt hvis det kun er å få taki orginalt, men siden dere har komplett delebil er nok jobben mye lettere. Motor og bremser kan dere garantert bruke(dere må flytte over hele fjærbeinet), muligens også girkasse. Om ledningsnettet til motoren passer i passaten vet jeg ikke. Er mye som passer om hverandre mellom golf 2, golf 3 og passat 35i. Se på www.vwaudi-club.no der er det mange som har greie på ting og det ligger mye info på forumet der. Uansett så er det mye å lære om dere prøver, skulle dere ikke klare det så har dere sikkert lært nok til å kunne skru endel på bil senere og spare endel kr på det. Endret 30. november 2007 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå