Articfare Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei. Edit. Jeg konverterer denne så vi kan bruke den til å spørre om hvor lenge produkter som f.eks rosiner og honning varer etter utgått dato. Spørsmål: Jeg jobber som praksis gutt på Meny på Torsdager, og i dag når jeg ryddet i hyllene så jeg en god del lynghonning som går ut på dato til lørdag. Jeg kjøpte en siden den kostet kun 1/3 av normal pris, men jeg har tenkt å kjøpe flere som varer neste året ut... men hvor lenge varer honning etter utgått dato. Går det ann å spise en honning som f.eks er 6 måneder ++ ? Svar: Ja. Når det gjelder honningen som er funnet i urgamle gravkamre, er det riktig at den har holdt seg spiselig, ifølge Seehuus. Spørsmål. Hvor lenge varer Tørket fiken etter utgått dato? Endret 9. januar 2008 av Articfare Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Tror honning er en ting som varer veldig lenge! I hvert fall viss dnei kke er åpnet Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) "- Det er det sunneste søtpålegget. Sukkeret kommer rett fra naturen, i motsetning til raffinert sukker. Honning er et helt rent naturprodukt. Det har nesten ubegrenset holdbarhet, og det kan brukes til mer enn bare pålegg på brødskiva, sier Arnulf Moe" LAST OPP ^^ Hentet fra forbrukerportalen.no, bare ikke gi honning til små barn! Endret 2. desember 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 "- Det er det sunneste søtpålegget. Sukkeret kommer rett fra naturen, i motsetning til raffinert sukker. Honning er et helt rent naturprodukt. Det har nesten ubegrenset holdbarhet, og det kan brukes til mer enn bare pålegg på brødskiva, sier Arnulf Moe" LAST OPP ^^ Hentet fra forbrukerportalen.no, bare ikke gi honning til små barn! Yes, bare de ikke har fjernet den... noe jeg er redd for nå Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 En liten morsom opplysning: Når det gjelder honningen som er funnet i urgamle gravkamre, er det riktig at den har holdt seg spiselig, ifølge Seehuus. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Har nå oppdatert emnetittelen og lurer på hvor lenge tørket fiken varer etter utgått dato.. siden det er salg på Meny. Har uansett hamstret opp med 1,5 kg Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Fersk fiken har kort holdbarhet. Den er jo ikke tørket veldig lenge så tror du bør legge den i kjøleskapet. Eventuelt tørke den enda mer, få ut mer av fuktigheten. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva med løk? Kjøpte en løk idag, hvor det kom hvitt melkaktig saft når jeg kuttet den opp. Er det tegn på at den er gammel? Lenke til kommentar
skolegutt_16 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva med løk? Kjøpte en løk idag, hvor det kom hvitt melkaktig saft når jeg kuttet den opp. Er det tegn på at den er gammel? det betyr ikke at den er gammel, det er helt spiselig viss den ikke har deler som begynner og rotne. det ser du tydelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå