trojoh Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Spørsmål: Ved henting av MPEG filer fra internett er ofte oppløsningen 350x? og bitrate 500-1200.Jeg kaller det for MPEG1 filer. Jeg har et suverent program converter som heter TMPenc som gjør om MPEG filer til riktig bitrate,format for VCD,SVCD og DVD.For SVCD og DVD brukes jo MPEG2 filer. Under konveretingeringsprosessen kan du justere veldig mye noe som gjør TMPenc suverent. Jeg har lagd mange SVCD. Har da gjort om MPEG fila til MPEG2 fil og økt bitrate fra 1100 til ca 2000,maks for SVCD er 2500.Har lest at dette er anbefalt.Fila øker da fra ca 40MB til 80MB. Jeg har anskaffet et veldig enkelt og brukervennlig DVD brenner program "DVD Homefactory Studio 2).40MB.Der kan du hente MPEG filer og film fra digital filmkamera. Lage menyer og legge til bilder og lage en komplett DVD som kan spilles på en vanlig DVD spiller.Spennende. Når du åpner programmet og henter en MPEG fil,f.eks MPEG2 fil med bitrate 2000 så konverteres denne default til 8000 bitrate.Maks for DVD.Fila blir da kjempestor. Liten vits. Så du kan justere innstillingene manuelt og velge bitrate mellom 3000 og 8000.Dessuten kan du velge om du vil ha lydformat LMPG (noe sånt) med stereo eller MPEG lyd med 2 layer,stereo og 25bps.Vet du hva forskjellen er på dette.Førstnevnte står som default. Jeg har spørt mange om det med bitrate.Mange sier du får ikke bedre utgangspunkt en råmateriale,MPEG fil hentet fra internett med bitrate rundt 500-1200 og ca 40MB for en musikkvideo.Det er ikke noe vits å øke bitraten og filas størrelse. Andre sier at dette er mer avansert.Du må øke bitrate for å få SVCD og DVD og dette vil også øke bildekvalitetten.Hva vet du om dette? Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 jeg tviler med alle mine tvileegenskaper at du får noe bedre kvalitet enn utgangspunktet. Men det spørs hva man ser i kvalitet da.. Kanskje du får en større oppløsning, men dårligere bilde.. men hvem vet.. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du kan ikke få bedre bildet enn hva kilden har i utgangspunktet uansett hvor mye du høyner bitraten så det du driver med er bortkastet i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå