Gå til innhold

Hvilken bærbar til regnskapsføring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle vel være kvalifisert til å gi svar her. Siden det er en av jobbenen mine.

Bruker selv Uni Micro, enkelt og brilant program, ligg unna mamut regnskap. Meget lite brukervennlig.

Num pad er en nødvendighet, men numpad får du stortsett bare på 17" og de maskiene er for store etter min mening. Men ekstern numpad er helt greit å bruke, dog ikke Kensingston sin, den ligger ustødig, trust sin numpad ligger stødig og greit.

Selv bruker jeg en acer aspire 5100, 1 gb minne og xp. Er meget godt fornøyed men den, maskin med vista bør ha 2 gb minne.

Under selve punching og føring er en skjerm grei nok, Liker ikke for høy oppløsning på skjermen.

Men under avstemming og bruk av altinn osv, er det en STOR fordel å ha en ekstra skjerm, bruker selv en 20" widescreen som ekstraskjerm med 1680 x 1050 i oppløsning, er et must nesten med ekstra skjerm under avstemming osv.

Andre gode tips, et par gode 1 gb minnepinner for backup

Sats på at maskinen er stillegående.

Men sats gjerne på en litt solid maskin, hw har en anbefaling på en rimelig HP 6715b i bedriftsklassen. Det blir den på meg når jeg skifter ut denne. At det er fingeravtrykksleser skader ikke, regnskap er tross alt senitive data, som du skal ha kontroll over hvem som ser og har tilgang til.

Men styr unna Mamut regnskap, mer tungvindt program skal du lete lenge etter. Uni Micro anbefales varmt, enkelt, oversiktlig. Lett å lære.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! Hvilket OS burde maskinen ha? Jeg er litt skeptisk til Vista med tanke på at jeg har hørt at mange har problemer med å få diverse programmer til å virke.

EDIT: Jeg tror forresten at det blir en 17". Kom gjerne med forslag.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen! Hvilket OS burde maskinen ha? Jeg er litt skeptisk til Vista med tanke på at jeg har hørt at mange har problemer med å få diverse programmer til å virke.

EDIT: Jeg tror forresten at det blir en 17". Kom gjerne med forslag.

Windows XP er helt klart det beste når det kommer til regnskapsprogrammer, drivere til skrivere/annet utstyr. Selv om driverstøtten for skrivere m.m. har blitt betydelig bedre i Vista det siste året, så er det fortsatt mye som ikke fungerer som det skal. Driver selv med noe regnskap, å har merket at enkelte programmer, og også enkelte funksjoner i programmer ikke fungerer tilfredstillende pga ting ikke enda er støttet med tanke på Vista. Anbefaler derfor Windows XP som et sikkert valg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt på noe budsjett siden jeg er litt usikker på hva jeg bør bruke. Jeg trenger kanskje ikke å bruke mer enn 8000kr for å få en PC som passer til regnskapsføring?

Hvis en PC selges med Vista, er det mulig å endre det til XP?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...