Kake24 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvilke spesifikasjoner burde en bærbar PC ha hvis den skal brukes til regnskapsføring? Programmer som brukes innenfor dette området krever vel ikke så mye? Takk for svar. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg jobber mye med store regneark på 150 Mb. Min erfaring er at mye ram er bra saker. Min 2 Gb.Stor skjerm er også et must. Jeg syns at 15.4" skjerm er alt for lite for regneark jobbing. Kraftig prosessor / skjermkort er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Flott, jeg håpte noen med erfaring skulle svare. Da kan begynne å se litt etter en PC. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja foresten... Det kan være fordel å kjøpe en pc som er brei nok til at du får med num pad. Jeg kjenner en som jobber daglig med dette, og han klarer ikke bruke annet enn num pad. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Skulle vel være kvalifisert til å gi svar her. Siden det er en av jobbenen mine. Bruker selv Uni Micro, enkelt og brilant program, ligg unna mamut regnskap. Meget lite brukervennlig. Num pad er en nødvendighet, men numpad får du stortsett bare på 17" og de maskiene er for store etter min mening. Men ekstern numpad er helt greit å bruke, dog ikke Kensingston sin, den ligger ustødig, trust sin numpad ligger stødig og greit. Selv bruker jeg en acer aspire 5100, 1 gb minne og xp. Er meget godt fornøyed men den, maskin med vista bør ha 2 gb minne. Under selve punching og føring er en skjerm grei nok, Liker ikke for høy oppløsning på skjermen. Men under avstemming og bruk av altinn osv, er det en STOR fordel å ha en ekstra skjerm, bruker selv en 20" widescreen som ekstraskjerm med 1680 x 1050 i oppløsning, er et must nesten med ekstra skjerm under avstemming osv. Andre gode tips, et par gode 1 gb minnepinner for backup Sats på at maskinen er stillegående. Men sats gjerne på en litt solid maskin, hw har en anbefaling på en rimelig HP 6715b i bedriftsklassen. Det blir den på meg når jeg skifter ut denne. At det er fingeravtrykksleser skader ikke, regnskap er tross alt senitive data, som du skal ha kontroll over hvem som ser og har tilgang til. Men styr unna Mamut regnskap, mer tungvindt program skal du lete lenge etter. Uni Micro anbefales varmt, enkelt, oversiktlig. Lett å lære. Endret 30. november 2007 av Osse Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Men sats gjerne på en litt solid maskin, hw har en anbefaling på en rimelig HP 6715b i bedriftsklassen. Bruker disse på jobben selv, fungerer til det meste av "kontor" arbeid Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Takk for svar alle sammen! Hvilket OS burde maskinen ha? Jeg er litt skeptisk til Vista med tanke på at jeg har hørt at mange har problemer med å få diverse programmer til å virke. EDIT: Jeg tror forresten at det blir en 17". Kom gjerne med forslag. Endret 30. november 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
melsom Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Takk for svar alle sammen! Hvilket OS burde maskinen ha? Jeg er litt skeptisk til Vista med tanke på at jeg har hørt at mange har problemer med å få diverse programmer til å virke. EDIT: Jeg tror forresten at det blir en 17". Kom gjerne med forslag. Windows XP er helt klart det beste når det kommer til regnskapsprogrammer, drivere til skrivere/annet utstyr. Selv om driverstøtten for skrivere m.m. har blitt betydelig bedre i Vista det siste året, så er det fortsatt mye som ikke fungerer som det skal. Driver selv med noe regnskap, å har merket at enkelte programmer, og også enkelte funksjoner i programmer ikke fungerer tilfredstillende pga ting ikke enda er støttet med tanke på Vista. Anbefaler derfor Windows XP som et sikkert valg. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har du et budsjett å forholde deg til, isåfall innen hvilke rammer? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Jeg har ikke tenkt på noe budsjett siden jeg er litt usikker på hva jeg bør bruke. Jeg trenger kanskje ikke å bruke mer enn 8000kr for å få en PC som passer til regnskapsføring? Hvis en PC selges med Vista, er det mulig å endre det til XP? Endret 30. november 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Amilo Xa 1526 Snuste litt på denne selv, mye for penga med num tast, er faktisk en rimelig kraftig sak det der. Men jeg vet ikke støynivået og har heller ikke prøvd den. Men tekiske data er meget ok. Endret 1. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Den så veldig grei ut, takk for tipset. Da har jeg iallfall en veldig god kandidat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå