Plecto Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei. Har fått jobb som "nettverksfikser" hos jobben hvor jeg reiser hjem til folk for å installere og fikse hjemmenettverk. Jeg har en del peil på området og fikser jo det meste, men er det noen som vet om en omfattende guide hvor det står en del info på området? Forklaring av forskjellige begreper, feilsøking og generelt om routere? Føler at det hadde vært kjekt å trappet opp kunnskapsnivået et hakk når jeg arbeider med det. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Ingen som har noe å bidra med her? Ingen som har noen tips om hvor jeg kan lære om dette? Finnes det kanskje korte kurs e.l.? Men det gjør det vel kanskje ikke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 På hvilket nivå befinner du deg da? Hva har du gjort før? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Kan ikke stort. Kan sette opp nettverk, enkryptere og installere, har bl.a. en pc hengene på veggen som jeg har gjort om til en server/router ved å installere et eget operativsystem. Jeg kan vel ikke stort mer enn å konfigurere en router, men jeg skulle gjerne visst hva alle funksjonene i en router er til og hvordan løse de fleste problemer som kan komme i et vanlig hjemmenettverk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Da kan du jo endel, er dette produkter dere selger som du skal sette opp eller er det mer generell på stedet support uten noen faste routere o.l? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Support for det meste, de fleste oppdrag er rett og slett å konfigurere routere så nettverket er up and go, men jeg er redd for å ikke vite hva jeg skal gjøre hvis det er noen større problemer i hus De forventer jo en ekspert når de betaler den timesprisen sånt koster. Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Support for det meste, de fleste oppdrag er rett og slett å konfigurere routere så nettverket er up and go, men jeg er redd for å ikke vite hva jeg skal gjøre hvis det er noen større problemer i hus De forventer jo en ekspert når de betaler den timesprisen sånt koster. Er vel lurt å få mest mulig opplysninger av de du skal til på forhånd, for så å sjekke ut her. Skulle du vært en ekspert som kan alt om alle rutere, adslmodem, pc skrivere osv som folk har fått seg rundt om kring, så hadde du vært overkvalifisert til den jobben der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå