Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem eBay når du skal ha deg kamerahus. Optikk kan du forsåvidt kjøpe på eBay, hvis det er optikk det er liten sjanse for at du trenger å bytte pga produksjonsvariasjon, typisk originaloptikk. Kamerahus lønner seg å kjøpe i Norge, pga reklamasjonsmulighetene, og besparelsen er faktisk ganske liten på å kjøpe den (lovlig i hvert fall) fra utlandet. Dessuten er det mye enklere å riste en butikkansatt i Norge, enn Hong Hai i Hongkong...

400D får du som kit i Norge også til godt under 5500 kr, kikk nærmere i produktguiden. Vil ogås minne om at det finnes mange andre gode alternativer, som enten er rimeligere, eller gir vel så mye for pengene. Til syvende og sist bør du gå i en butikk med litt utvalg, og kjenne på kameraene der. Grepet er viktigere enn du tror når det gjelder DSLR, kjøper du et kamera du ikke liker å holde i, blir du heller ikke å bruke det mye. Kan være du får en aha-opplevelse når det gjelder 400D forøvrig...

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Normalzoomen er ikke verd det. 28-80mm blir 44-128mm på 400D..altså jævlig lite vidvinkel. Da ville jeg nesten heller hatt Kit objektivet, selv om det får usannsynlig mye pepper.

Telelinsa er grei nok.

Vidvinkelforsatsen ville jeg ikke hatt om de kastet den etter meg.

Noname CF kort? neitakk!

CF leser..greit nok..verdi? 25-50kr?

kameraveske? tja. hvem vet? 150kr?

tripod - 250-300kr?

Table Top Tripod- 15kr

Professional 3 Pc. Lens Cleaning Kit - 50kr?

Ergo: tilbehøret er i mine øyne ikke verd noe ekstra.

Det eneste som isåfall måtte være en bonus ville være teleobjektivet, som sikker koster hva? 800-900kr her til lands?

Da sitter du igjen med ett rimelig billig kamera. Men uten Norske forbrukerrettigheter...

Lenke til kommentar
3 Pro Lens

Pro my ass, er like mye pro objektiver som et par colabunner..

Nei kjøp ikke kamera på ebay, da er det bedre og heller:

- kjøpe i norge - 400D selger vel elkjøp til 5495,-

- kjøpe fra en anerkjent US webshop, f.eks bhphotovideo - ca 5000 inkl mva og frakt

Og i norge får man jo med 5 års reklamasjonsrett:)

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Glem eBay når du skal ha deg kamerahus. Optikk kan du forsåvidt kjøpe på eBay, hvis det er optikk det er liten sjanse for at du trenger å bytte pga produksjonsvariasjon, typisk originaloptikk. Kamerahus lønner seg å kjøpe i Norge, pga reklamasjonsmulighetene, og besparelsen er faktisk ganske liten på å kjøpe den (lovlig i hvert fall) fra utlandet. Dessuten er det mye enklere å riste en butikkansatt i Norge, enn Hong Hai i Hongkong...

400D får du som kit i Norge også til godt under 5500 kr, kikk nærmere i produktguiden.

Litt OT, men: så i Experts julekatalog igår. De selger 400D med 18-55 for 6995! Må være julepriser det der.

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det.

Han som selger kameraet har solgt 17421 gjenstander, hvorav 98.7% var positive til varen de mottok.

Jeg kan garantere at det ikke er noe lureri.

Så du sier det, du. Hva med dette?

"DNS - Digital Shopping Network - Sunshine Electronics - Shopsunshine - Cyber Discount Warehouse ripoff fraud scam never received product rude dishonest manager/owner Brooklyn New York

This company is the worst to do business with. They go under several different names, and have a very corrupt system on how they deal with customers. I found them through Ebay, when I purchased a camera through them. The camera was a package deal I bought- coming with a memory stick, extended battery, and warranty. The total came to $574.96. I never received the battery or the warranty with the package. When I called customer service they told me the battery was on backorder. Well It was on backorder for 3 months. Then they told me they would give me a credit- never saw it.....osv"

http://www.ripoffreport.com/reports/0/181/RipOff0181745.htm

(bare første og beste jeg fant om firmaet etter et google søk)

Forøvrig sjekk også ut digital-shopping-network på http://www.toolhaus.org - > http://toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=digi...rk&ref=home

Ville ikke tatt i selgeren med ildtang. Ligg unna, er mitt beste råd.

Lenke til kommentar

da ligger han her under 1.3% av de som ikke ble fornøyd..

Edit: og om du leser litt lengre nede så har de svart på "klagen" hennes..

Members who left a positive: 17655

Members who left a negative: 232

igjen.. når du selger så mange varer kan du ikke regne med at alle 17000 er positive..

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Bare for å nevne det.

Han som selger kameraet har solgt 17421 gjenstander, hvorav 98.7% var positive til varen de mottok.

Jeg kan garantere at det ikke er noe lureri.

Så du sier det, du. Hva med dette?

"DNS - Digital Shopping Network - Sunshine Electronics - Shopsunshine - Cyber Discount Warehouse ripoff fraud scam never received product rude dishonest manager/owner Brooklyn New York

This company is the worst to do business with. They go under several different names, and have a very corrupt system on how they deal with customers. I found them through Ebay, when I purchased a camera through them. The camera was a package deal I bought- coming with a memory stick, extended battery, and warranty. The total came to $574.96. I never received the battery or the warranty with the package. When I called customer service they told me the battery was on backorder. Well It was on backorder for 3 months. Then they told me they would give me a credit- never saw it.....osv"

http://www.ripoffreport.com/reports/0/181/RipOff0181745.htm

(bare første og beste jeg fant om firmaet etter et google søk)

Forøvrig sjekk også ut digital-shopping-network på http://www.toolhaus.org - > http://toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=digi...rk&ref=home

Ville ikke tatt i selgeren med ildtang. Ligg unna, er mitt beste råd.

Hvis man forutsetter at de kan dokumentere det som ble sagt ang. UPS tracking og levering av garanti og refund av batteri, så ville jeg si at det var snakk om en sprø kunde mer enn en selger som ikke var til å stole på... ca 1% av befolkningen er vel "nut cases"... dette samsvarer fint med prosenten her :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva poenget er med å diskutere hvorvidt de åpenbart kunskapsløse folka som kjøper en slik pakke blir fornøyde eller ikke - faktum er at optikken og ekstrautstyret man får med er lusent, og at de fleste av kjøperne ville vært bedre tjent med et standard kit. 28-80 er jo en helt håpløs zoom på crop.

Forøvrig er det løgnaktig å omtale den low-end optikken som følger med som "pro" - hvor mange profesjonelle ville vurdert å sette en 0.5x vidvinkelforsats på sin Tamron 28-80 til et opptak for Sports Illustrated Swimsuit Ed.?

Lenke til kommentar
[...]

Members who left a positive: 17655

Members who left a negative: 232

igjen.. når du selger så mange varer kan du ikke regne med at alle 17000 er positive..

Slik feedback-systemet på eBay fungerer, er 232 negative mot 17655 positive slett ikke imponerende. Grunnen er at eBay ikke har noe forbud mot å gi negativ karakter som hevn for å motta dårlig karakter, noe mange selgere utnytter. Resultatet er at kjøperne kvier seg for å gi negativ eller nøytral karakter, da de ellers selv risikerer negativ karakter, selv om de har betalt umiddelbart etter at auksjonen ble avsluttet.

I karakterboken til den aktuelle selgeren er det dessuten et betydelig antall tilfeller av "Buyer and seller mutually agreed to withdraw feedback for this item". I noen tilfeller er det riktignok for å korrigere misforståelser, mens i andre er det åpenbart at kjøper har gått med på det for å bli kvitt egen ufortjent negativ feedback.

I forbindelse med salg av fotoutstyr fra Brooklyn, omtales bydelen gjerne som "Crooklyn". Det finnes riktignok noen få seriøse kamerasjapper der, men generelt bør man være skeptisk til å handle fotoutstyr derfra.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...