Lsass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei dere. I dag kjørte jeg på en jævla kram snømengde i rundkjøringa, hadde snø på panseret så utsikten var dårlig mot bakken! Idiotfaen av en snøskraper som hadde laget den sikkert.. Så, den høyre skvettlappen ble bøyd og ødelagt, måtte dra den av der og da, fordi den skrapa i hjulet som f. Hvor mye koster en skvettlapp til yaris? 2002 modell ca mamma sin, hah Vanskelig å fikse? tror den går fra bak hjulet og helt forran, ser også noen ledninger osv nå, så er vel ikke så lurt at den ikke er der.. er selve den svarte plastikk greia, regner med at det er skvettlappen, men at den går fra bak til over og forran hjulet... HJEEELP må mekke før mamma finner det ut, allerede ripa carinaen min som hu eier, haha! TAKK til alle som gidder å hjelpe meg! Trenger dere bilde forresten? Endret 4. desember 2007 av Lsass Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 rundt 200-400kr vil jeg tippe Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hva med å spørre hos Toyota? Du må jo sikkert kjøpe den der uansett.. Ikke for å moralisere så voldsomt, men husk å ta bort nok snø til å se hvor du kjører neste gang da.. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Tror jeg skal gjøre det ja haha skulle fort hjem etter skola, happens men er det vanskelig å skifte? virker som det er serious shit da, er jo ganske stor den greia, er ikke noe lite shit lsm Men klarte jo å dra den av, med litt krefter, da den stod ut kan ta bilde å vise dere? har på følelsen at det er mer enn en skvettlapp, selvom det er det elno hahaha virker som det er en svær skvettlapp bare Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 tror den går fra bak hjulet og helt forran, ser også noen ledninger osv nå, så er vel ikke så lurt at den ikke er der.. er selve den svarte plastikk greia, regner med at det er skvettlappen, men at den går fra bak til over og forran hjulet... For meg høres det ut som om du beskriver hjulbuen. Et bilde hadde gjort seg. Her kan du få et sleipt tips fra meg. Lim fast delen som løsna. Neste gang den løsner så får neppe du skylda. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 tror den går fra bak hjulet og helt forran, ser også noen ledninger osv nå, så er vel ikke så lurt at den ikke er der.. er selve den svarte plastikk greia, regner med at det er skvettlappen, men at den går fra bak til over og forran hjulet... For meg høres det ut som om du beskriver hjulbuen. Et bilde hadde gjort seg. Her kan du få et sleipt tips fra meg. Lim fast delen som løsna. Neste gang den løsner så får neppe du skylda. det høres mere riktig ut, for jeg sjekket mere i dag, da det var lyst. Det sitter ne skvettlapp bak, men det mangler over hjulbuen og forran på en måte men den er av plastikk. Vet du hva noe sånnt vil koste? vanskelig å montere? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det plast innerskjermen som er knekt? trur de koster ca 500-600kr Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 det høres mere riktig ut, for jeg sjekket mere i dag, da det var lyst.Det sitter ne skvettlapp bak, men det mangler over hjulbuen og forran på en måte men den er av plastikk. Vet du hva noe sånnt vil koste? vanskelig å montere? Skvettlappen er kun selve den "tappen" som står ned bak hjulet (den som hindrer møkk å sprute fra hjulet og bakover på nedre del av dører osv) Plastinnerskjerm sitter over hjulet langs hele kanten av skjermen, den går fra undersiden i støtfangeren, hele veiene rundt hjulet og til skvettlappen i bakkant. Den deler skruer med skvettlapp bak, og deler også skruer i forkant med et beskyttelsesdeksel som går under støtfangeren fra høyre til venstre siden av fangeren. Hva disse koster vet jeg ikke, men det er ikke spesielt vanskelig å bytte noen av dem, en skrutrekker og en pipenøkkel er alt du trenger. Ta av hjulet, så kommer du lett til skruer og klips. Langs hjulbuen og inn mot rammevangen (altså inni på baksiden av hjulet) sitter den med klips som er at typen man trekker ut en liten pinne, også drar av klipsen (bruk skrutrekker til å vippe opp pinnen). Når det skal på igjen setter man inn klipsen, og låser ved å trykke ned pinnen. Disse har en tendens til å knekke ved demontering, så kan være lurt å kjøpe med noen. Siden du har røsket av restene av denne innerskjermen/skvettlappen kan det hende du trenger plastproppene som danner skruefestene for skvettlapp og innerskjerm også... Er ikke noe lurt å kjøre med manglende innerskjerm, det er som du sier div ledninger, og også spylertank med slanger på høyresiden. Dette tåler jo vann, men salt og søle er ikke så bra over tid. En annen sak er at rustbeskyttelsen er så som så bak plastinnerskjermen, så steinsprut vil føre til skader som igjen fører til rust. Lykke til. Tid spart ved måking av panser, er ikke alltid tid spart kanskje... Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) hehe, nei! skal ta med meg en liste med hva jeg trenger på toyota senteret, de har det vel der! Håper det ikke koster så vanvittig mye da, og at jeg klarer det! Men tror jeg spanderer kebab på en mate for hjelpe meg litt Dårlig med mekking ass Nydelig svar forresten, takker! UPDATE: Ringte toyota senteret, det kostet 650,- for en plastinnerskjerm og 14 kr,- per stk. for klipsene, så da skal jeg bestille det! Satse på at jeg får montert det Endret 30. november 2007 av Lsass Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Noen som vet hva en mekaniker tar for dette? på verkstedet? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Burde være gjort på en halvtimes tid, forutsatt at du ikke har ødelagt noe når du reiv av den gamle.. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 30min = 500,-? Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 haha, ja om noen har peiling og vil "hjelpe" meg for litt "goder", så ere bare å sifra Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 haha, ja om noen har peiling og vil "hjelpe" meg for litt "goder",så ere bare å sifra Interessert jeg, men er du gutt eller jente? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 haha, ja om noen har peiling og vil "hjelpe" meg for litt "goder",så ere bare å sifra Interessert jeg, men er du gutt eller jente? He he, nå var det vel først og fremst innerskjerm vedkommende ønsket hjelp til... Men si du er jente Lsass, så kommer hjelpen raskere skal du se :!: Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Dette kalles lokari skjerm... usikker på åssen det skrives, men det utales sånn. ække no stress å bytte den... Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 gutt fo sho elverum bare å sifra lsm får delen på tirsdag! Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 FERDIG! betalte 898,- med rabatt, ettersom at mamma jobber der! var 750,- for delen med noe ekstra skruer osv egentlig, uten rabatt.. så det var en bra pris TIL ALLE ANDRE DER UTE: MÅK SNØ AV BILEN UANSETT HVOR KJE`E DERE ER! #LØST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå