Woundz Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Ja, Er det vanskelig å bytte cpu vifte?? Jeg har AMD XP2100+ Jeg lurer på å kjøpe meg Thermaltake Volcan 9 "Cool Mod" Og bør jeg kjøpe med Kjølepasta?? Skal jeg ta på mye kjølepasta elle?? Hakke så peil på cpu-vifter og sånn.. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Nei, det er ikke vanskelig. Skal du skifte både kjøleren og vifta på den burde du ta en titt på Goop-guiden først. Sett så på plass kjøleren slik det står i manualen til hovedkortet ditt. Hvis du ikke gjør det slik som det står der kan du risikere å knekke festeørene. Det følger gjerne med en thermalpad under kjølere du kjøper, men skikkelig kjølepasta anbefales. Kjølerne har gjerne ei slags fjæra plate som skal over festeørene, ofte er det nødvendig å bruke en skrutrekker for å få den over festeørene på hovedkortet. Det er derfor et lite vedheng som du kan feste skrutrekkeren i. (Bare så du ikke begynner å bøye den til) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Advarsel: Noen ribbe-fester kan sitte som <sett inn favoritt banneord>!! Pass på å bruke tang/skrujern/whatever som garantert ikke glipper! Utrolig fort gjort å mose HK. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Beklager, glemte url til Goop-Guiden ovenfor. Edit: Ta også en titt her: Annen thread Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Oki. Leta etter den istad seh... Faan, Var borte på microplex istad og de hadde fått inn Thermaltake volcano 9 Cool, Men så gadd han ikke å åpne esken... Må nok vente te imarra eller no..(F...) Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Finnes noe guider om hvodan du bytter vifter/blokker ! Festene sitter sikkert ikke så godt. Det er bare å bruke en skrutrekker. MEn er du usikker. kan du prøve å finne en guid. Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Er det noen som veit om en guide om å bytte cpu-kjøler?? Sliter litt her seh.. Hva skal jeg presse ned på?? (Noen som har bilde eller no)... Tør ikke å presse for hardt (er redd for å fucke hovekortet) Har AMD XP2100+.... Lenke til kommentar
adyton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 har et tips.. Når du tar av kjøleren ikke legge for mye press på siden av selve kjøleren. Hvis du presser den hardt og skjevt ned på prosessoren vi selve kjernen på prosessoren knuse. Den er laget av glass og er bare ca (1x1)cm stor. Hvis denne knuser er det ganske stord skjangs for at pcen ikke fungere eller blir ustabil. Kjernen tåler en god del når du presser kjøleren rett ned på den. Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Thanx.. Men problemet er Åssen Får Jeg Av Cpu-Kjøler`n (Ribba)??? Trenger svar fort.... Takker for alle svar... :wink: :wink: Lenke til kommentar
adyton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hvordan kjøler har du? hint: det er er et feste som sitter under en hvit knott som står ut fra sokkelen til prosessoren. Du må presse dette festet ned og ut. Kan være veldig hardt og vanskelig Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Den kjøler`n jeg skal ha av er den orginale(Boxed) som fulgte me cpu`n. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Se her da.... hvor bor du hen... bor du i oslo eller omegn så kan jeg heller komme og hjelpe deg hvis du ikke bor for langt unna... Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 hehe.. Bor i Sarpsborg dah... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 er en metallbit som går "gjennom" viften...klem ned i ene enden...den ene enden er laget for at et flatt skruegjern skal presses ned og ut....husk...først ned og ut...og pust...så skal den løsne. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Okei da er det litt langt unna.... men standard på Socket A hovedkort er at kjøleren er festa med en arm midt over hele sokkelen og prosessoren..... Stemmer det??? I så fall så skal det på denne armen på ene eller begge sidene finnes ett feste for skrutrekker eller en spak man kan trykke på med fingrene... Det du må gjøre for å løsne denne er å dytte ned og ut på den siden der hvor festet sitter... Og når denne armen er løs, er det bare å løfte av kjøleren og gjøre hva du vil... Men husk, legg alltid ett tynt lag goop på før hver gang du setter på kjøleren etter at den er tatt av... Også er det bare å følge reverserende rekkefølge for å feste den igjen... Håper dette hjelper litt Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Tusen Takk.. Der skjønte jeg det helt.. *Nå skal jeg teste det* Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Pass på å ikke knuse kjernen da Lenke til kommentar
Woundz Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Hehe.. Knuste ikke kjernen seh.. :wink: :wink: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Advarsel: Noen ribbe-fester kan sitte som <sett inn favoritt banneord>!! Pass på å bruke tang/skrujern/whatever som garantert ikke glipper! Utrolig fort gjort å mose HK. BUMP*10000 Eg har flere ganger sittet og trykt og stresset med noen kjøleribber i ein evighet...de henger så forbaska(banneord) godt fast....det var nær at eg knuste noe på HK da eg glapp med skrutrekkeren Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Er vell ikke all verdens problem å skifte kjøler? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå