TheClown Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Heisann. Jeg har et script på siden min som skjekker phpBB 3 forumet om det ligger tråder i et bevist (under)forum. Når det ikke er noen tråder å vise gir den blank output. Hvordan kan jeg gjøre slik at det f.eks. står :Ingenting å vise? Scriptet: $sql1 = "SELECT t1.topic_time, t1.topic_id, t1.forum_id, t1.topic_title, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_first_post_id, t2.user_id, t2.username, t3.post_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = 20 AND t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5 "; $result1=mysql_query($sql1) or die(mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_assoc($result1)) { Her skjer det mye spennende! } mysql_free_result($result1); Altså hvis det ikke gir utslag / ingenting funnet i loopen gjør noe spennende! Endret 29. november 2007 av TheClown Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Dette er nok et tilfelle av noe som er PHP (klientside) problematikk, og ikke databaseproblematikk. Denne tråden hører derfor hjemme under PHP-forumet. Når det er sagt så kan det tenkes at dokumentasjonen kan hjelpe deg: mysql_num_rows Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har prøvd det. Og if = 0 osv. Men da får jeg bare error. Husker ikke nøyaktig hvilke. Men det er at array / string er tom. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 $sql1 = "SELECT t1.topic_time, t1.topic_id, t1.forum_id, t1.topic_title, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_first_post_id, t2.user_id, t2.username, t3.post_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = 20 AND t1.topic_first_post_id = t3.post_id ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 5 "; $result1=mysql_query($sql1) or die(mysql_error()); if( mysql_num_rows( $result1 ) > 0 ) { while ($row=mysql_fetch_assoc($result1)) { Her skjer det mye spennende! } } else { echo "Ingenting å vise"; } mysql_free_result($result1); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå