LiamH Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg driver å pusser opp en eldre bil og har prøvd flere ganger å lakke bagasjeromslokket med rød lakk, noe som ble heller lite vakkert. Grunnen er at når man ser lakken i lys, så ser man at lakkstøv gjør overflaten litt lysere noen plasser og at det er ujenv farge. Dette vises, som sagt, nesten kun i sterk belysning, men jeg regner med at sollys kommer til å bli et problem når sommeren nærmer seg.. Jeg varmet opp boksen før jeg lakkerte og jeg la gode, fyldige og jevne lag. Etter 30 minutter avsluttet jeg med 2 gode strøk med klarlakk. Etter 3 forsøk begynner jeg å gi opp. Har noen et eller annet tips for å få en jevn og klar overflate? Er det eventuelt bedre å sette hele bagasjeromslokket loddrett, slik at lakkstøvet kanskje heller faller ned på gulvet, istedet for at bagasjeromslokket tar imot eller gjør det ingen forskjell? Anyone? Endret 29. november 2007 av LiamH Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Ser at jeg har postet i feil "kategori"... Denne kan stenges! Flytter denne over i "Bilpleie"... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvor i landet befinner du deg? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har du brukt klarlakk? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Puss det første lakk laget med vann og 2000 papir. Så legger du på klarlakk og gjør det samme. Dette er det man gjør for og få lakken skikkelig bling bling. Utstillingsbiler etc. 2000 papir er bare et veldig finkornet sandpapir/smergelpapir. Skulle tro at dasspapir gjør samme nytten, men det gjør det ikke. Et vanlig sandpapir pleier og ligger rundt 100-150 altså mye grovere. Er ingen lakkerer og aldri lakka noe stort, men veit at dette blir bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå