Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

syns det er vanskjelig i live.

Anbefalte innlegg

jeg føler meg litt kjelig , live mitt = boring. jeg er 16 år og føler at jeg har kastet bort live mitt har tenkt på det lenge, føler at jeg er bare brukt opp hele ungdoms tiden min selv om den ikke er over. fester og drikker er jeg ikke ofte på , fordi jeg ikke syns noe om å drikke seg full. og jeg orker ikke mase fra faren min og mora mi hvis jeg hadde kommet hjem en gang full eller gjort noe kødd som fikk poltitet på meg. Litt redd for det, når jeg hører om hvordan helgen til klasse kameratene mine og venner føler litt at jeg har bare kastet på hele helgen min på å spille litt sove , jobben min og vært litt sammen med venner. de har liksom vært på en fest i lommedalen kommer sent hjem og vært helt syke , drit moro. og fordi jeg har spilt wow i 2 år og ikke gått på så mange fester, har jeg ikke møt noen jenter som kunne vært digg å knulle liksom. jeg slutte wow fordi venner syns det ble mye foran PC-en pluss jeg tenkte på å komme mer ut, jeg har trent nå i et 1 år og har fått mye muskler og greier som jeg er slolt av ( jeg har ikke brukt noe from for stoff ) jeg kunne merke at folk ble litt mer interesert. jeg har ikke hadd så lett heler på skolen nå går jeg første åre på VGS salg og service og har blitt en av de beste der:D men på ungdoms skolen og barne skolen ble jeg mobbet , det ble mye midrer på ungdoms skolen men litt. pluss dysleksi som ikke gjør det lett heller. men nå har jeg blitt god på skolen som jeg er en postiv utviking for meg som er sterk dysleksi, vi hadde en oppgave der vi skulle skrive opstive ting om hverandre i klassen og det jeg fikk av de andre var smart, morsom, veldig hyggelig, arbeidson, flikk til å snakke for seg. jeg er postiv og hyggelig heletiden har sikkert lånt penger til folk som jeg aldri har fått igjen, og folk som kjenner meg som en hyggelig kar og lett å snakke med. men jeg føler at jeg lukker meg selv for de andre de tror kansje at de vet mye om det jeg driver med på fritiden liksom en vanlig ungdom. hver gang noen spør meg om jeg har det bare sier jeg alltid "ja går bra her" jeg føler at jeg er en boring type og bare kaster bort live føler som at jeg er låst i et rom. fordi jeg føler at ingen vil hører på hva jeg har å fortelle. jeg kan dikt og skrive om følser og får mye ut av det. i venner gjergen er det meg som er prøvd mest på jente område dikt drar har jeg funnet ut, men alt har gått till helvete. sosial live mitt tror har bare gått til helvete. og nå lurer jeg på om jeg kan starte med wow igjen syns det var drit gøy men da blir jeg set på som en no-lifer jeg vet at jeg ikke skal ta i mot dette av andre jeg som bestemmer med de mindene jeg har fra barne skolen og ungdoms skolen tar jeg men nær at folk sine medinger.

jeg føler at jeg er boring og at alt går til helvete. jeg takker for folk sine medinger her, og den forståelsen jeg får her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, her har vi jo masse positivt:D

Du sier selv at du får kommentarer på at du er hyggelig å lett å snakke med å sånn...

Kanskje du skal prøve å svare at det "ikke går så bra" neste gang noen spør?

Prøve å prate med de som er nærmest deg?

Siden du føler deg låst inne i et rom, prøv å åpne deg mer;)

Lenke til kommentar
Okei, her har vi jo masse positivt:D

Du sier selv at du får kommentarer på at du er hyggelig å lett å snakke med å sånn...

Kanskje du skal prøve å svare at det "ikke går så bra" neste gang noen spør?

Prøve å prate med de som er nærmest deg?

Siden du føler deg låst inne i et rom, prøv å åpne deg mer;)

takk for forståelsen:)

Lenke til kommentar

du er ikkje en "boring"type. du hørest helt ut som en normal 16åring som er usikker på div ting. å det er sånn det skal ver. sjølv om du ikkje oppfatta dei andre på din alder sånn, so har dei omtrent dei samme tankane som deg.

alt i alderen frå 13-18 år dreier seg kun om populeritet. ekje lenge før du kan le av deg sjølv å tankane du hadde.

du skal gjer det du synst er intrisant(å ikkje ka dei andre synst)!! om du synst wow er gøy, so spel det å ha det gøy.

ikkje tenk so masse på at du liksom er en "boring" type. du skal leve ditt liv for deg sjølv, å ikkje før kva andre skal synst om deg. om du er førnøgd, so er det det som er viktig :yes:

ps. skal love deg ditte er bere ei fase! alle har tider i livet, kor dei "føle" dei er bere er inn i ein slags ond sirkel av ting å oppatt å oppatt det samme.det skjer med alle :D det er bere sånn det er!

Lenke til kommentar
de har liksom vært på en fest i lommedalen kommer sent hjem og vært helt syke , drit moro. og fordi jeg har spilt wow i 2 år og ikke gått på så mange fester, har jeg ikke møt noen jenter som kunne vært digg å knulle liksom.

Om alpha omega er å vera heilt sjuk på fest i lommedalen og møte jenter som er digg å knulle, har du kanskje misforstått litt det å vera ungdom. Trust me, du høyrest heilt normal ut.

Lenke til kommentar
de har liksom vært på en fest i lommedalen kommer sent hjem og vært helt syke , drit moro. og fordi jeg har spilt wow i 2 år og ikke gått på så mange fester, har jeg ikke møt noen jenter som kunne vært digg å knulle liksom.

Om alpha omega er å vera heilt sjuk på fest i lommedalen og møte jenter som er digg å knulle, har du kanskje misforstått litt det å vera ungdom. Trust me, du høyrest heilt normal ut.

Nå skal vel ikke du komme og si hva som er normalt.

"Det trengs et utskudd for at andre skal føle seg normale"

Du har det likt alle andre, men har du prøvd fylla?

Lenke til kommentar

jeg har druket meg selv brisen når jeg hadde huse for meg selv en hel uke ( eller søstra mi skulle passe på meg:P) da drakt jeg meg mye brisen. kanskje det er mora mi ofg faren min som er problemet jeg har ikke blitt full noen gang, fordi jeg orker ikke all den snakking det kommer til å bli ut av det. og jeg tror jeg ikke liker å miste kontroll over hva jeg driver med. jeg tenkte mye i igår hvordan jeg er jeg kom fram til at jeg er en rolig type ikke en fest løve. men jeg har aldri blitt full, hvis jeg skulle komme hjem hadde de sikkert oppdaket. jeg har blitt busta for å drikke en dag når de skulle ut på noe greier så hadde jeg noen kompiser hos meg og chilla med øl. mora mi sa ikke mye neste dag bare drikker jeg sa " nei det er sikkert søstra mi " også sa hun at det var greit. faren min er jo kristen veldig å, han kommer sikkert å gråte hvis han hadde funnet ut om det.

Lenke til kommentar

Helt enig med J@cob. Ungdomstiden skal ha sin del av fest, fyll og faen. Ikke stress med politiet ihvertfall. De gjør ikke noe hvis de ikke kommer over deg sanseløst dritings uten venner i nærheten. Siden foreldra dine ikke takler at du drikker, kan du bare sove hos noen kamerater. Burde ikke være noe problem hvis du ikke blir apo-drita.

Men skal jo også nevne at man ikke bare kan bry seg om fest. Det kommer når man blir student :p

Lenke til kommentar

Eg vil seia at du er over den verste perioden i livet ditt. Ungdomsskulen kan vere noko skikkelig skit for folk som ikkje er populære/kule/osv. Har du hatt det vondt/vanskelig på ungomdsskulen vil det *UANSETT* bli betre på videregåande (og her virker det jo allereie som om du er på betringens veg?). Du vil i tida framover vokse på deg sjølv (du har jo allerede komt igong med trening -> + i margen), du vil få fleir venner (her må du dog ta litt iniativ sjølv) og du vil gli inn i ein sosial gjeng du føler deg vel i. Ikkje stress med å "finne deg sjølv". Det virker på deg som om du ikkje heilt stoler på deg sjølv når det gjelder alkohol.

Eg hugsar godt når eg starta å drikke (første gong var 16. mai i 2. termin på VGS). Eg kvidde meg skikkeleg for å gå ut og følte meg ekstremt uerfaren. Første gongen var eg ilag med venner osv, så det gjekk jo greit, men blei ikkje noko meir enn brisen (eller wannabefull om du vil). Men den første gongen eg ville gå *skikkeleg* ut var eg ekstremt usikker. Vorspielet var hos en fyr (som eg ikkje kjente) ca. 45minutter langt vekke med buss. Eg skulle gå ilag med ein ven av meg (i parallellklassen, som eg faktisk ikkje hadde så god kontakt med). Denne gjengen vi skulle på vorspiel med og kompisen var ganske samansveiste (typ. røykegjeng på VGS), og her satt eg -> nerden -> outsideren, uerfaren og sjenert. Kvelden gjekk strålande.. Etter eit par øl innanbords snakka vi alle fritt om alt. Det viste seg at ein av folka på vorspielet også spelte ein del data som eg. Vi stakk på fest, og broren min henta meg om natta.. Kvelden blei ein knakande fin, og dagen derpå spydde eg øl, og var MANGE venner rikare.

Etter den kvelden har "usikkerheten" min for å gå ut bleikna veldig, men eg følte meg klar for å gå ut (noko du kanskje ikkje gjere?) Uansett, einaste negative med kvelden var at etter den dag har eg ALDRI meir klart å drikka øl.

Edit: Ein liten ting, ikkje start med WOW igjen.. Det er berre utsetjing av "problema". :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Er helt enig med nettii her :) Det er ingenting gale med å ikke være den mest kule fyren du kjenner. Ofte er det (eller kan det se ut som ut ifra mine erfaringer) de som ikke går på fylla hver eneste helg i 15-16 årsalderen som ender opp som noe. Jeg har spillt mye wow og sitter mye for meg selv også, og trives egentlig godt med det. Ellers drar jeg ofte på lan med noen kompiser om jeg ikke føler for å gå på byn, men samtidig vil være litt sosial.

Poenget mitt er, prøv å drite i hva andre syntes, og gå ut om du vil :) Om du ikke vil, gjør du noe annet. Det er mye bedre på VGS når det gjelder dette også, og du får nok fine år i møte fremmover.

Du høres ut som en normal person i mine øyne :) Om du vil spille wow, så gjør du det! :) Vi har en wow nerd i klassen som *kun* snakker om det, men det er lenge siden vi sluttet å mobbe folk for det. (VK2/VG..3?)

Og om du føler du aldri vil ha en kjæreste med et "nerdeliv" tar du nok feil. Jeg har funnet meg en fin en, og jeg er ikke akkurat ute hver helg heller!

Vet ikke om det var helt et slikt svar du var på jakt etter, men men. Du har i hvertfall rett med å si at det er vanskelig. Hadde det vanskelig på ungdomsskolen også, og følte meg som den taperen, men det kom seg etterhvert :) Så ikke gi opp!

Lenke til kommentar

fint å hører at jeg er en normal person, har sett på meg selv som en kar som ikke drikker bare tar ansvar føler meg som en voksen peron i ung alder. i sommer ferien, forsto jeg at du ikke skal hører på alle. jeg syns det er så rart jeg har blitt så smart etter sommer ferien, er en av de beste i klassen jeg ble så forandet etter sommern at jeg ikke kjente meg igjen. så i framtiden vil jeg forandre meg mye mer?

Lenke til kommentar

Ting som jeg har lagt merke til idag er at det er ett stort drikkepress, drikker man ikke er man ute virker det som.. for "alle" gjør jo det, ikke sant?

Men det som er viktig da er at du ikke lar deg presse til noe som helst, for med en gang du gjør det har du egentlig tapt..

Selv drikker jeg ikke, men har mange kamerater som gjør det, i forskjellig grad.. en av dem bruker å "mobbe" meg med at jeg ikke drikker, men så spør jeg han tilbake.. hvorfor i huleste skal jeg drikke? 4-6 timer moro og 12-16 timer dritt? Så om du synes at du ikke har behov for å drikke, så la være.. ikke la noen presse deg.. Om ikke, finn deg noen venner å kjente som klarer å respektere det. For det står nemlig respekt av å ikke drikke idag.. Men om jeg ikke tar helt feil så er Ola Nordmann en av de største fyllefantene i norden.. Og ja, jeg er avholds.. og har klart meg veldig fint så langt med det :)

Og du er bare 16 år, så senk skuldrene og gjør det du pleier å gjøre, spille, trene, være ilag med kamerater.. mange ting kommer ganske greitt av seg selv etterhvert som tiden går, presser man på så blir ting ofte feil.. veldig feil.

Lenke til kommentar

den tolker jeg som mobbing, og de sugte til å synge. de er et feil syn på en person ikke har så mye ut, eller en som er redd for å suffe mora si eller faren sin.

Tolk det som du vil.

1) Beastie Boys er numero uno. De eneste hvite som faktisk kan rappe.

2) Det var satt på spissen.

2) Det var ikke mobbing.

'Care to elevate?'

- Selvsagt.

Om du konstant skal løpe rundt og tenke konsekvenser, sette dine egne foreldres boblelykke fremfør deg selv, blir det ikke morsomt. Man kan nesten snu det litt rundt; Hvorfor skal de skuffe deg? Hørt om å være litt rebelsk? Det skader ikke. Hva er det verste som kan skje? At de blir 'skuffet'? "Wootman, vit at vi ikke er sur på deg, men skuffet", jada det kan gjøre litt vondt, men de kommer over det. Foreldre er foreldre, barn er barn, undommer er ungdommer. Lev livet mens du kan, når du kan.

Egoisme er ikke alltid en dårlig ting. I blant må man tenke litt på seg selv og :)

Edit: Det var heller ingen oppfordring om at du skall løpe ut hver helg, gripe takk i nærmeste HB flaske for å så tømme den, mens du skriker "FUCK AUTORITETEN", og røyker gress.

Når det gjelder nerd med kjæreste, så er det noe jeg er.

Jeg drikker meg sjeldent drita. Vi snakker om 1-2 ganger pr kvartal, kan telle alle gangene jeg har vært full i år på en hånd, men jeg husker selv hvordan det var når jeg var 16. Alkohol? Nei, det snakket man ikke om. Det var ikke før etter at jeg ble med broderen og brygget øl, at mamma og pappa aksepterte (med litt skjeve øyne) at jeg rørte ølglasset, som jeg selv hadde brygget. Det var snakk om toppen to glass i helgen.

Når den "store" dagen kom, at jeg skulle ut og drikke meg full, for første gang, valgte jeg å være fulstendig åpen om det.

"Det er lite dere kan gjøre. Jeg stikker ut på onsdag med Henrik og noen andre. Jeg orker ikke å bruke penneger, ei vil jeg ha i meg sprit, så jeg tar med meg noen flasker øl", det ble en del diskutering frem og tilbake, men de gikk med på det til slutt. Selvsagt med visse regler, men dette ble kansje litt off-topic? :wee:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
jeg er den som er mest ansvarlig i gjergen kan du si, selv om vi har gjort mye kødd ( lekte med fyrverkeri og noe gikk i en bil:S men vi fikk tatt snø over det ) alle i gjergen drikker untatt meg, og jeg har hjulpet dem hjem veldig mange ganger.

No offence, men du virker ikke så veldig ansvarlig, men det er bra du hjelper de hjem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...