Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blir det mer testosteron i kroppen om man ikke runker eller knuller?


ecko

Anbefalte innlegg

blir det mer testosteron i kroppen om man ikke runker eller knuller?

 

jeg tenkte bare på noe jeg hørte på radioen i dag, at menn var mer fylt med testosteron når de ikke hadde fått seg noe.

 

er det derfor enkelte idretsutøvere ikke får håppe på kjærringa si før en viktig kamp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han norske bokseren lever i sølibat i 4 uker før hver kamp. Selv ronker jeg nesten aldri. Kanskje 1 gang per måned. Er det farlig?

 

Trodde man virkelig var over den tidsalderen der man har 0 kunnskap om sex. Nei, du blir ikke blind av å ikke runke, du blir heller ikke blind av å ikke runke. Runker du 100 ganger på 1 uke er det eneste du oppnår tom dorull og sår på penis.

Lenke til kommentar
Ecko: Du med dine "pysiologiske spørsmålene" :D

 

Anyway: Kortsikt, kan det lønne seg med "lite sex," men for langtsikt er det viktig at man har Sexuale stimuli. Hvorfor?

 

Sjekk Spermatogenesis syklusen i wikipedia. + Keyword (down regulation)

 

 

hvilke andre? ja jeg skal innrømme at jeg tenker litt rart.

Endret av ecko
Lenke til kommentar
blir det mer testosteron i kroppen om man ikke runker eller knuller?

 

jeg tenkte bare på noe jeg hørte på radioen i dag, at menn var mer fylt med testosteron når de ikke hadde fått seg noe.

Dette stemmer. Det er en rekke studier som beviser dette.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...&dopt=Abstract

 

A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

 

Jiang M, Xin J, Zou Q, Shen JW.

 

Department of Life Science, Hangzhou Normal College, Hangzhou 310020, China. [email protected]

 

The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change.

 

Publication Types:

Clinical Trial

Randomized Controlled Trial

PMID: 12659241 [PubMed - indexed for MEDLINE]

er det derfor enkelte idretsutøvere ikke får håppe på kjærringa si før en viktig kamp?

Neppe, dette er nok av mer pga helhetlig konsentrasjons aspektet før viktige oppgaver. I tillegg til å ikke slite ut kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...