Henning- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hehe. Fant ikke noe kategori å legge denne under, men jeg er da litt hobbyelektriker Er egentlig energimontør.... Hvordan skal jeg koble dette ? Får ikke til å dimme den nye lampa... den bare står på full guffe hele tia, noe som såklart vil si at jeg har direkte spenning.... usikker på om i det hele tatt denne dimmern passer o g jeg.. Pr 2x1,5 fra koblingsboks og til lampa.... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Slike tråder pleier å passe fint inn i elektronikk-kategorien Du får nok mer hjelp der enn her i alle fall. Jeg rapporterte tråden, så den blir nok flyttet etterhvert. Endret 29. november 2007 av Iceman™ Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du koblet den ene ledningen på det bølgetegnet med pil gjennom, og den andre på L ? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Du koblet den ene ledningen på det bølgetegnet med pil gjennom, og den andre på L ? Ja? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Får du til å skru av lyset med dimmeren da? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 hvordan lampe har du? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 hvordan lampe har du? Slags downlight lampe med 3 pærer... Men dimmern var defekt.. Bytta til en dyrere modell, og nå funker det Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det er ikke sikkert at det var dimmeren det var noe galt med. Når du skal bruke dimmer på 12 volts system, som jeg regner med at du har montert? Så må man bruke en mer avansert dimmer, det funker ikke med vanlige thyristor dimmere pga. tranformatoren. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 kanskje han må ha en 315GLE? har bare skum-lest hilsen elektriker Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) kanskje han må ha en 315GLE? har bare skum-lest hilsen elektriker Den du ser der er 300 GL tror jeg... også kjøpte jeg en 315 GLE, og vips så funka det.. hehe.. Dimmern var uansett defekt ! Og du som skreiv 12 volt system som du "regner" med? asså, er jo ikke 12voltsystem når man ikke har trafo, så nei.... Men er uansett ikke rart det ikke skjedde noe når dimmern ikke funka... Endret 4. desember 2007 av Henning- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå