Gå til innhold

VB6 Spm: Lagre nytt innhold i textbox, som ny default text.

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å pusler litt med no greier her, og jeg har kommet borti noe jeg ikke klarer å google frem, antagelig fordi jeg søker feil...

Anyway, jeg har en form med innstillinger, som egentlig er masse verdier, i hver sin textbox. Verdien i txtboxen er satt i property bildet, under text, og er derfor "permanent" eller default om man vil.

Det jeg ønsker er en "lagre" knapp, som lagrer endringer og gjør endringen permanent (ny default).

Altså, jeg har en textboks idag som viser 3445, denne kan jeg tenke meg å endre til 3441.5 senere, lagre den, og ha den der etter restart av programmet.

Er det mulig?

Takker for all hjelp!

M-sport

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du lagre ett sted der informasjonen ligger selv om programmet ikke kjører, altså utenfor. Det gjøres oftest i registry, der det huskes pr brukerprofil. Se SaveSetting og GetSetting i help, eller i google.

Andre alternativer er i en enkel tekstfil, eller en ini-fil, eller i en database hvis du allikevel har en i programmet ditt.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Takker, begge to. Da har jeg litt å jobbe med :)

Du kan søke litt her i VB Forumet "Lagre filer" "Lese Filer" eller noe sånt, tror det skal være en del forskjellige eksempler du kan bruke.

Om du forsatt står fast kan jeg komme med ett eksempel på hvordan du lagrer og leser fra\til .ini filer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...