Gå til innhold

BK: Fluer og øyenstikker

Performance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes makrobilder av insekter ofte passer best i grønn omgivelser. Bilde nummer to var ikke så ille, og fungerer som et morsomt portrett. Makrobilder som dette fungerer på en måte alltid greit. De er skarpe og er temmelig fasinerende ved første øyenkast. Likevel er det et eller annet som mangler, og dette tror jeg skyldes litt lite kreativ komposisjon og omgivelser.

Lenke til kommentar
Synes makrobilder av insekter ofte passer best i grønn omgivelser. Bilde nummer to var ikke så ille, og fungerer som et morsomt portrett. Makrobilder som dette fungerer på en måte alltid greit. De er skarpe og er temmelig fasinerende ved første øyenkast. Likevel er det et eller annet som mangler, og dette tror jeg skyldes litt lite kreativ komposisjon og omgivelser.

Ja, jeg syns det mangler noe, det holder ikke at det er skarpt. Jeg vil bare vite hva dere syns mangler, så jeg kan gjøre det bedre neste gang. Jeg liker ikke bildene, men klarer ikke sette fingeren på hva.

Lenke til kommentar
Han bruker D50 og Sigma 150mm, tilfeldigvis det samme som "Mr. Olsen" her inne. At Mr. Olsen kaller seg "Performance" på photosight er vel også en tilfeldighet? :roll:

Har ikke Mr. Olsen gått over til D200 da ?

Tom

Jo, men i følge han selv har han kun fotografert makro første dagen han fikk makro-objektivet (Sigma 150mm), og da hadde han fortsatt D50. Ser du igjennom makro-bildene hans her på forumet, er alle de også tatt med D50 - ikke D200. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...