Performance Skrevet 29. november 2007 Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har lenge irritert meg grønn over disse bildene. Skarpheten sitter, og jeg er nært nok, men jeg liker likevell ikke bildene, og jeg klarer ikke sette ord på hva som er dårlig med de, kanskje dere kan hjelpe meg? Øyenstikker Flue closeup Flue Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. november 2007 Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Synes makrobilder av insekter ofte passer best i grønn omgivelser. Bilde nummer to var ikke så ille, og fungerer som et morsomt portrett. Makrobilder som dette fungerer på en måte alltid greit. De er skarpe og er temmelig fasinerende ved første øyenkast. Likevel er det et eller annet som mangler, og dette tror jeg skyldes litt lite kreativ komposisjon og omgivelser. Lenke til kommentar
Performance Skrevet 29. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Synes makrobilder av insekter ofte passer best i grønn omgivelser. Bilde nummer to var ikke så ille, og fungerer som et morsomt portrett. Makrobilder som dette fungerer på en måte alltid greit. De er skarpe og er temmelig fasinerende ved første øyenkast. Likevel er det et eller annet som mangler, og dette tror jeg skyldes litt lite kreativ komposisjon og omgivelser. Ja, jeg syns det mangler noe, det holder ikke at det er skarpt. Jeg vil bare vite hva dere syns mangler, så jeg kan gjøre det bedre neste gang. Jeg liker ikke bildene, men klarer ikke sette fingeren på hva. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. november 2007 Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Tror de blir litt kjedelige siden fluen/øyenstikkeren går nesten i ett med bakgrunnen. Lenke til kommentar
Performance Skrevet 29. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Tror de blir litt kjedelige siden fluen/øyenstikkeren går nesten i ett med bakgrunnen. Går i ett? Svart mot lyst... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror problemet er lyset. Det ser ut som om du har tatt blidene på en grå kald dag. Da holder insektene seg i ro, men lyset blir veldig flatt. Tom Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Helt klart bakgrunnen, mener jeg. Den burde vært grønn. Men ellers er det gode skarpe bilder Hvilken linse bruker du? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Han bruker D50 og Sigma 150mm, tilfeldigvis det samme som "Mr. Olsen" her inne. At Mr. Olsen kaller seg "Performance" på photosight er vel også en tilfeldighet? Endret 30. november 2007 av Gissan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Han bruker D50 og Sigma 150mm, tilfeldigvis det samme som "Mr. Olsen" her inne. At Mr. Olsen kaller seg "Performance" på photosight er vel også en tilfeldighet? Har ikke Mr. Olsen gått over til D200 da ? Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Han bruker D50 og Sigma 150mm, tilfeldigvis det samme som "Mr. Olsen" her inne. At Mr. Olsen kaller seg "Performance" på photosight er vel også en tilfeldighet? Har ikke Mr. Olsen gått over til D200 da ? Tom Jo, men i følge han selv har han kun fotografert makro første dagen han fikk makro-objektivet (Sigma 150mm), og da hadde han fortsatt D50. Ser du igjennom makro-bildene hans her på forumet, er alle de også tatt med D50 - ikke D200. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Konspirasjon! =o Synes bilde 2 er best, men bakgrunnden blir kanskje litt for annonym og skulle hatt litt mer farge. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Hadde glemt denne! :S Brodern som var med på tur en dag, og dette er en av bildene hans... Fikk 5 uker utestengelse for å ha samme IP som brodern... :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå