Gå til innhold

[løst]Trenger råd om valg av konsoll.HELP!

Max_Drunk

Anbefalte innlegg

Valget står i mellom Xbox 360, PS3 og Wii.

Har en datter som ble 5 år i oktober og tenkte å ta valget ut i fra hennes alder. Min siste konsoll var Playstation (1) og siden det har det vert PC for min del. Etter som jeg har skjønt er Wii den mest barnevennlige konsollen. Og har hørt at Super Mario Galaxy skal være så bra. Tenkte kanskje at det var noen her med døtre i den alderen og som hadde noen erfaringer å komme med?

Jeg spiller en del selv også men det er på PC.

Er det noen bra FPS spill til Wii?

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Playstation 3 har veldig mye variert da som passer både til unge og gamle samt du får en Blu-Ray spiller i stuen. Gagner alle parter. Absolutt en rå multimediamaskin. Wii blir nok veldig fort utdatert så selv om det koster lite så får du vel heller lite for pengene spør du meg.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Hvis du vil basere valget ditt på datteren din så ville jeg helt klart gått for en Wii.

Både X360 og PS3 er egentlig for "voksne" konsoller for noen på 5 år, ikke bare er spillutvalget hovedsaklig voksent, men vil tro at håndkontrollerne vil på på småproblemer for små hender. Wii sin motionkontroller er mye mer hendig sånn sett.

Hvis du trenger en voksen konsoll så ville jeg nok helt klart gått for en 360, den har alle de gode spillene! :D

Lenke til kommentar

Om du er ute etter en flersporet konsoll til familien er Wii verd å ha som familiekonsoll. Den har et godt utvalg av familiespill og barnevenlige spill men og en liten touch av noe for de store.

Av FPS spill er det et veldig tynt sortemang. Metroid Prime 3 er ikke noe FPS spill men heller mer et action adventure spill som baserer seg mer på gåteløsning enn skyting av aliens. Om du skal ha FPS eller blodige spill til Wii kan du forsøke Medal of Honor: Heroes 2, Resident Evil 4 og Godfather: Blackhand edition.

Wii passer meget godt til familie og til hardcore spillere så den har litt av vært for envær smak. Det eneste er om du er ute etter HD grafikk for da er ikke Wii noe valg ettersom den kun støtter 480p og ikke noe høyere.

Om du er ute etter en ensporet konsoll med vold og gørr er det bare å velge mellom PS3 eller X360. Ingen av disse er noe spesiell barnevennlig og har et forferdelig snevert og dårlig utvalg av spill til den yngre generasjon eller familier for den sags skyld. Om du er interesert i å fylle Glomma med blod er en X360 eller PS3 det rette valget.

Om du har råd er en mellomting mellom Wii og X360 et fortreffelig valg per i dag. Du får en familievennlig og morsom konsoll med Wii mens du får dekket blodtørsten via X360.

Jeg vil ikke direkte fraråde noe kjøp av PS3, men ettersom trådstarter er ute etter en konsoll for familien slik sett vil jeg si at Wii er det beste valget.

Lenke til kommentar

Ser at du sier Ps3, Wii og xbox 360. Men vil allikevel foreslå Ps2 til deg.

Til jul vil du finne mange flotte tilbud, og spill som Singstar, Buzz og Eyetoy er alltid en slager blant små barn. Slike danse spill, der du står å trør på matter er også morsomt. Ps2 har ett enorm spillutvalg og du finner ofte spill meget billig (100-200 kr). Selve konsoll med singstar bundle blir nok å finne på elkjøp til rundt 1000-1100 kr.

Lenke til kommentar
Ser at du sier Ps3, Wii og xbox 360. Men vil allikevel foreslå Ps2 til deg.

Til jul vil du finne mange flotte tilbud, og spill som Singstar, Buzz og Eyetoy er alltid en slager blant små barn. Slike danse spill, der du står å trør på matter er også morsomt. Ps2 har ett enorm spillutvalg og du finner ofte spill meget billig (100-200 kr). Selve konsoll med singstar bundle blir nok å finne på elkjøp til rundt 1000-1100 kr.

Hiver meg på den.. I tillegg har du sikkert mange uspilte kjempespill du har gått glipp av siden du har holdt deg til PC siden PS1.

Som Urge sier her, er dette også en rimelig investering. Går du eksempelvis for en Wii, er denne kanskje ikke er så vannvittig dyr i utgangspunktet, men ekstrautstyret og dyre spill vil sørge for kontinuerlige utgifter.

Nei, få fatt i en PS2 i rosa. ;)

Lenke til kommentar
Nei, få fatt i en PS2 i rosa. ;)

Jeg har faktisk en rosa PS2 selv :cool: Det kjekke med den utgaven er at man får med en ekstra kontroll og minnekort i pakken. Uansett, jeg tenkte faktisk ikke på PS2. Så UrgeLoL har et meget godt poeng. PS2 er en billig konsoll med et stort utvalg av spill; for barn har man, som nevnt, Singstar, diverse plattformspill og sånt, mens for "pappaer" har man spill som Black, Darkwatch og God of War (for de som liker den typen spill) :yes:

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Playstation 3 har veldig mye variert da som passer både til unge og gamle samt du får en Blu-Ray spiller i stuen. Gagner alle parter. Absolutt en rå multimediamaskin. Wii blir nok veldig fort utdatert så selv om det koster lite så får du vel heller lite for pengene spør du meg.

Spar meg for slike fanboysuttalelser.. Vil gjerne ha dokumentert alle varierte spillene til PS3, samt noe annet enn dine egne meninger på hvorfor wii blir fort utdatert.. Alle burde forstå at for ei jente på 5 år er Wii et bedre valg enn PS3! Har du spilt wii utover å teste wii sports hos naboen i 5 min?

jeg har registrert at de fleste ikke-wii fanboys tror wii kun handler om "vifting og veiving" og at det er noe man blir lei når nyhetens interesse har gått bort.. Har du derimot spilt spill som Resident evil 4, Metroid Prime, zelda osv, skjønner man fort at det er spillene som gjør Wii gode.. Kontrollene gjør bare spillene enda bedre.. Det er ei heller slitsomt (bortsett fra enkelte spill som krever heavy duty veiving), og det at man har hendene frie (ikke niholde på f.eks ps3kontrolleren), gjør at man ikke blir så klam eller sliten som ved vanlig spilling. Ved vanlige kontrollere får man vondt i tomler og hender, når man spiller wii, merker man kanskje det i armene om man f.eks svømmer i "mario & sonic at the olympics" og man ikke er så veltrent :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...