soarer Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Endelig kom kamera og grepet mitt. Fikk henta det før jeg dro på jobb i dag tidlig. Hva er første inntrykket? Bare skjermen er vært oppgraderingen!! D-200 ( på jobb ) til D-300. Grepet fungerer helt fint, og man kjenner at dette er et Nikon produkt!! Testet noen få bilder på jobben nå, og til vårt bruk så kan vi fint jobbe på 1600 ISO, og til nød 3200 ISO. Skal prøve å få litt tid til å se over bildene i kveld da!! Jeg fotograferer mye tester av båter og plattformer i et stort basseng. Og vi har måttet gi opp D-100 modellen, og D-200en var en god forbedring. Men nå må det vel bli kjøpt inn en D-300 på jobben her også. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mb-d200 passer ikke, det er helt nye tilkoblinger på D300 kontra D200. Batterigrepet til D300 heter MB-D10. JP har nok bommet med betegnelsene, for prisen er nok riktig... Bildet er også av MD-D200 til D200. MD-D10 ser annerledes ut. Den har ikke adapteret som skal inn i batterihuset i grepet. Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Mitt optimistiske resultat av antall fps med grepet fylt med AA batterier var nok hallusinasjoner!! Eneste muligheten for 8 fps er å bruke EN-EL4a i følge Nikon support! Endret 13. desember 2007 av Finnsen Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har du spesifisert hvilken batteritype du har i grepet? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Mitt optimistiske resultat av antall fps med grepet fylt med AA batterier var nok hallusinasjoner!! Eneste muligheten for 8 fps er å bruke EN-EL4a i følge Nikon support! Det står da vitterlig i manualen at man får 8 fps ved å bruke AA batterier... snodig Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, men da må du spesifisere at du bruker AA batterier. Dette gjøres i menyen på kameraet. Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 ELN3e i kameraet + 8AA i grepet: Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvordan syns dere balansen blir når man bruker AA batterier i grepet? Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hvordan syns dere balansen blir når man bruker AA batterier i grepet? Jeg bruker et relativt tungt "normal objektiv" (Nikkor 17-55 f2.8), og med denne påmontert synes jeg balansen sitter som et skudd. Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, men da må du spesifisere at du bruker AA batterier. Dette gjøres i menyen på kameraet. Har spesifiseret det i menyen, står fortsatt bare 6 fps. Skal sjekke mere i kveld! Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, men da må du spesifisere at du bruker AA batterier. Dette gjøres i menyen på kameraet. Har spesifiseret det i menyen, står fortsatt bare 6 fps. Skal sjekke mere i kveld! Sjekk at "Battery Order" (meny d11) er satt til "Use MB-D10 batteries first". Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) "Battery order" d11 står riktig. Har snakket med Nikon igjen, og nå bekrefter de at det går med AA også! De skulle også sjekke mer og ringe meg tilbake for å prøve å eliminere muligheten for at det er noe feil med kamera. På tide å komme seg hjem og finne ut av dette!! Kjøper med nye batterier for å være sikker. Endret 13. desember 2007 av Finnsen Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kan det være at du bruker oppladbare batterier? Disse har (bare) 1,2V og vil kanskje ikke gi høy nok spenning til raskere fps? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 ELN3e i kameraet + 8AA i grepet: mulig jeg er veldig tett nå, men hvordan få opp det bildet bak på skjermen ? (har til og med tydd til siste løsning og sett i bruksanvisningen nå...) Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Trykk på info-knappen, samme som "låse knappen" når du er i foto-mode. Nr to fra toppen på venstre side. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Takker og bukker edit : Da kan også jeg bekrefte 8bps med AA batterier i grepet, og EN-EL3e i huset. Men tror du må ha velge type i menyen (d10), det er vel også mulig at dette må være av Ni typen (Ni-MH eller Ni.Mn) Jeg bruker oppladbare Vanson batterier på 2500mahm disse er av typen Ni-MH Endret 13. desember 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg testet igjen nå med vanlig AA i grepet og EL3 i huset, og da får jeg kun 6fps. Så da fungerer det nok sannsynligvis kun med oppladbare batterier. Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg testet igjen nå med vanlig AA i grepet og EL3 i huset, og da får jeg kun 6fps. Så da fungerer det nok sannsynligvis kun med oppladbare batterier. Neida, jeg kjører selv helt ordinære Duracell alkaline (1.5V) AA batterier; funker som bare fy. Kan hende du må justere på meny d10 (MB-d10 battery type). Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg testet igjen nå med vanlig AA i grepet og EL3 i huset, og da får jeg kun 6fps. Så da fungerer det nok sannsynligvis kun med oppladbare batterier. Takk for innsatsen! Standard AA jeg har testet med holder 1,569 V så det er ikke det som er problemet! Jeg har prøvet å sette batteritypen til Ni-MH for å se om det skiftet til 8 fps, men det gjør det ikke. Har bare 6 Ni-MH for hånden nå, men kjøper inn flere i morgen og prøver med det. Har EN-EL4a liggende også, men det er tomt for ladere på de fleste web-shopper som har nogenlunde vettige priser! Irriterende dette!! Endret 13. desember 2007 av Finnsen Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg testet igjen nå med vanlig AA i grepet og EL3 i huset, og da får jeg kun 6fps. Så da fungerer det nok sannsynligvis kun med oppladbare batterier. Neida, jeg kjører selv helt ordinære Duracell alkaline (1.5V) AA batterier; funker som bare fy. Kan hende du må justere på meny d10 (MB-d10 battery type). Ok, da vet jeg litt mer her.. Ladet orginalbatteriet helt opp (Var på ca 50%) og nå fungerer det med 8FPS med vanlige AA i grepet samtidig. Så det virker som om kamerat på en eller annen måte ikke takler 8fps når kamerabatteriet ikke er fullt oppladet. Spør ikke hvorfor... Deilig med litt ekstra vekt. 70-200'en balanserer noe bedre nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå