_ART_ Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvilken fargeinstilling bruker du på d70n? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hvilken fargeinstilling bruker du på d70n? sRGB og Normal på "Picture Control", auto WB, ingen blits, belyst kun med 2 lysstoffrør i taket over bildet. Se hele motivet og et par bilder på iso 200 og 640 her (laster opp nå) Endret 4. desember 2007 av jvc1986 Lenke til kommentar
jettline Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har vært borte en tid og her var det mye interressant å lese! Jeg har bestilt kameraet fra Best Buy, og regner med å ha det innen en ukes tid. Ser ut til at jeg virkelig har noe å glede meg til! Jeg har D50 fra før, og har akkurat også investert i 70-200 2,8 og med ny valp i morgen blir det mye action å følge opp. Høres ut som De problemene jeg har hatt til nå med iso og af kan åpne en ny verden for meg med dette kameraet, Jeg gleder meg!!! Jeg har valgt å beholde mitt D50 som reserve, litt redd at forskjellen er så stor at det blir som å gå tilbake og vaske kopper for hånd, etter denne nykomlingen, men det får vise seg. Bildene Dere har tatt er helt strålende, jeg kunne ikke ta bilder av hundene med 400 iso engang med d50 uten at korningen ble helt ulevelig. På ny, Jeg gleder meg sååå masse og skal følge med Dere her, så lærer jeg sikkert masse! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Da har jeg vært å kjøpt mitt D300 på Japan Photo idag KJøpte med et Tamron 17-50 2.8 og håper det duger en stund. Skal ha et par andre greie objektiver også, men det får bli etterhvert. Nå lader batteriet edit:skriveleifer Endret 4. desember 2007 av BMP Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Takk for at du tok deg bryet jvc1986! Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Bare hyggelig, får mitt nye Tamron 28-75 2.8 idag, blir litt spennende å se om jeg kan se noe forskjell i skarphet på bildene og hvordan fokusen er i forhold til 18-70'n som jo har integrert fokusmotor. Lenke til kommentar
arnfinlm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Supert med det d300 vs d70 bildet! Noen som har mulighet til aa gjoere det samme med d80 og d300? Arnfinn Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ang : Capture NX, skulle dette fulgt med på en cd i eska eller må man laste ned selv ? (det fulgte jo med lisenskode i eska) Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Ang : Capture NX, skulle dette fulgt med på en cd i eska eller må man laste ned selv ? (det fulgte jo med lisenskode i eska) Må lastes ned, senere leveranser vil bli levert med cd. Capture NX Trial Endret 7. desember 2007 av jvc1986 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 OK, det er nå lasted ned fra Nikon, og strengt tatt forkastet pga brukergrensesnittet. Det blir nok tilbake til Lightroom 1.3 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kan være tungt å gå fra lightroom til capture nx ja, nx er jo ikke akkurat intuitiv, men dette er noe som du blir vant med. Den gir gode konverteringer, men jeg bruker litt lengre tid, spes fargene blir bedre med capture nx enn Lightroom. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sitter her og er egentlig litt forundret. Etter ca 1400 innlegg i tråden om D3 og D300 FØR kameraene kom i butikkene skulle man tro at denne tråden ville ta helt av etterhvert som flere og flere får fingrene på sine eksemplarer. Og som en av de som foreløpig ikke har råd til et av dem, er jeg innom flere ganger for dag for å oppdatere meg, og holde misunnelsen ved like. Men det er jo nesten helt stilt jo!! Hvor blir det av de entusiastiske innleggene om vidunderet D300?? Var det ikke så fantastisk likevel?? Eller er dere blitt målløse av beundring?? Del med oss da vel! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Sitter her og er egentlig litt forundret. Etter ca 1400 innlegg i tråden om D3 og D300 FØR kameraene kom i butikkene skulle man tro at denne tråden ville ta helt av etterhvert som flere og flere får fingrene på sine eksemplarer. Og som en av de som foreløpig ikke har råd til et av dem, er jeg innom flere ganger for dag for å oppdatere meg, og holde misunnelsen ved like. Men det er jo nesten helt stilt jo!! Hvor blir det av de entusiastiske innleggene om vidunderet D300?? Var det ikke så fantastisk likevel?? Eller er dere blitt målløse av beundring??Del med oss da vel! De er vel ute å tar bilder tenker jeg Tom Edit: leif Endret 7. desember 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Nå som alle har fått sine eksemplarer er de vel ute og tar bilder. Har ikke tid til å tomprate på et forum da.. Jeg oppgraderte fra D70 og oppgraderingen var betydelig for å si det slik. D300 svarer alle mine forventninger. For å nevne noen ting jeg er veldig fornøyd med: 8fps, bruke høye ISO verdier uten ekstrem støy, fine JPG rett fra kamera, rask autofokus på AF objektiver, godt grep og vertikalgrep i magnesium. Spesielt vertikalgrepet var en stor forbedring fra D200. Mye pga. batteriluken som nå er på siden. Kameraet var verdt hver eneste krone for min del i alle fall.. Dessuten er det jo en særdeles fin skjerm og sjekke skarphet på! D70 skjermen egner seg kun til å sjekke eksponering.. Det eneste som er litt dumt er at det ikke er mulig å ha EL3 batteriet i kameraet samtidig som du har AA batterier i grepet. Den ekstra vekten var grei å ha på tyngre objektiver for å balansere litt bedre. Endret 7. desember 2007 av Pallesen Lenke til kommentar
romanticide Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 beklager at det har tatt meg så lang tid å få lagt ut bilder, men på søndag skal jeg få noen ut - tatt med mitt nye 14-24mm da ser det vel ut som mitt 18-200mm blir pensjonert.. digg objektiv, men kan liksom ikke måle seg med min nye unge Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det eneste som er litt dumt er at det ikke er mulig å ha EL3 batteriet i kameraet samtidig som du har AA batterier i grepet. Den ekstra vekten var grei å ha på tyngre objektiver for å balansere litt bedre. Hva mener du med det? Jeg har EL3 batteriet i kameraet + AA i grepet ihvertfall? Burde jeg ikke det? Lese bruksanvisning er for pyser, men jeg kikket en raskt titt likevel og kunne ikke finne noe om dette. Håkon Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg fikk min på mandag, men dessverre har jeg hatt liten tid til å utforske og prøve ut kameraet. Personlig liker jeg heller ikke å komme med testbilder og omtaler før jeg vet at jeg kan bruke utstyret riktig, for ikke å villede de som vurderer en D300. Blir ikke riktig å komme med en hel haug med bildeeksempler og påstander når man ikke kjenner utstyre godt nok til å legge frem korrekte og riktige påstander/evalueringer. Men det jeg kan si så langt, er at førsteinntrykket svarer til mine forventninger og litt til. Jeg har enda ikke fått satt autofokusen og seriefotograferingen på prøve, forhåpningsvis får jeg gjort det på mandag kanskje. Det jeg lurer på men ikke klarer å finne noe sted, er om noen vet reell skrivehastighet til minnekort på D300? Lenke til kommentar
paragon11 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Finnes det noen brukbare tester av D300 enda. Feks målt mot 40D Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Cameralabs har i alle fall gjennomført en test som er rimelig dekkende. Mulig det er nevt før i tråden? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Slenger opp et "real life" bilde fra julebordet ikveld. Tamron 28-75 2.8 @ 75mm/2.8 ISO 1250 håndholdt. Noe croppet for å fjerne et par forstyrrende elementer, ingen NR i kamera eller etterpå. Tatt i .nef og konvertert til .jpg i lightroom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå