Gå til innhold

Hva synes du om Uncharted nå som du har spilt ferdig?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Knallspill, absolutt! Men jeg brant meg på å bli sittende for lenge om gangen - en dag spilte jeg sikkert seks timer. Da trengte jeg en lengere pause; nå har jeg hatt den pausen en stund (er hos mamma, PS3'enn er hos pappa), og er skikkelig hekta på å spille gjennom det siste :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da var hele spillet ferdigspilt, og jeg skal være ærlig, jeg har sjelden vært mer skuffet over et spill som med Uncharted. Har bare hørt lovord om spillet, men jeg ser ikke mye å skryte av, bortsett fra det grafiske.

Gamplay er ikke bra i mine øyner. Skyte-sekvensene er det alt for mye av. Hvordan de kom på å gjøre en skattejakt om til en skyteorgie kommer jeg aldri til å forstå. Skytingen fungerer for så vidt greit, sammenlikner man med Gears of War, som er naturlig da begge bruker cover-systemet som en aktiv del av gameplay, ser man stort forbedringspotensiale hos Uncharted. At man hele tiden har minimalt av ammo er ikke bra, sløser man blir man tvunget til å springe rundt på jakt etter ammo fra døde fiender samtidig som man blir beskutt, som oftes ender med at du må gjøre tingen forfra og sørge for flere hodeskudd. Litt mer ammo hadde gjort skytingen mye mer underholdene, synes ikke det er urimelig da Uncharted er et skytespill fremfor noe annet.

Plattformdelen av spillet er det for lite av igjen, det er også litt ensformig, men siden den utgjør en så liten del av spillet gjør ikke det noe. Puzzlene er ikke vits i nevne en gang.

En god historie veier alltid opp for et noe ruskende gameplay, men Uncharted prester ikke på det feltet heller, den er verken interssant eller humorisk. For et action-spill er den forsåvidt grei, men ikke noe mer enn det.

 

Alt jeg ser er et gjennomsnittlig action-spill med plattformelementer. Der er ikke dårlig, men du skal ikke lete lenge etter spill som gjør tingene bedre. Jeg har nettopp fullført både Tomb Raider Legend og Anniversary, og jeg plasserer begge de to som bedre spill en Uncharted. Begge de to er for øvirg lengre enn Uncharted, 6 timer med underholdning er ikke mye for et spill.

Lenke til kommentar
Da var hele spillet ferdigspilt, og jeg skal være ærlig, jeg har sjelden vært mer skuffet over et spill som med Uncharted. Har bare hørt lovord om spillet, men jeg ser ikke mye å skryte av, bortsett fra det grafiske.

Gamplay er ikke bra i mine øyner. Skyte-sekvensene er det alt for mye av. Hvordan de kom på å gjøre en skattejakt om til en skyteorgie kommer jeg aldri til å forstå. Skytingen fungerer for så vidt greit, sammenlikner man med Gears of War, som er naturlig da begge bruker cover-systemet som en aktiv del av gameplay, ser man stort forbedringspotensiale hos Uncharted. At man hele tiden har minimalt av ammo er ikke bra, sløser man blir man tvunget til å springe rundt på jakt etter ammo fra døde fiender samtidig som man blir beskutt, som oftes ender med at du må gjøre tingen forfra og sørge for flere hodeskudd. Litt mer ammo hadde gjort skytingen mye mer underholdene, synes ikke det er urimelig da Uncharted er et skytespill fremfor noe annet.

Plattformdelen av spillet er det for lite av igjen, det er også litt ensformig, men siden den utgjør en så liten del av spillet gjør ikke det noe. Puzzlene er ikke vits i nevne en gang.

En god historie veier alltid opp for et noe ruskende gameplay, men Uncharted prester ikke på det feltet heller, den er verken interssant eller humorisk. For et action-spill er den forsåvidt grei, men ikke noe mer enn det.

 

Alt jeg ser er et gjennomsnittlig action-spill med plattformelementer. Der er ikke dårlig, men du skal ikke lete lenge etter spill som gjør tingene bedre. Jeg har nettopp fullført både Tomb Raider Legend og Anniversary, og jeg plasserer begge de to som bedre spill en Uncharted. Begge de to er for øvirg lengre enn Uncharted, 6 timer med underholdning er ikke mye for et spill.

Jeg synes synd på deg, rett og slett fordi du ikke klarte å nyte spillet, noe jeg gjorde i veldig stor grad.

 

Det at man hadde en liten andel ammo til tider ser jeg på som positivt, nettopp fordi det gir en mer realistisk følelse. Hvem går rundt med 100 magasiner i lomma? I tillegg gir det en mer "noia-følelse" når du er avhengig av å finne flere magasiner.

Storymessig synes jeg Uncharted leverer. Jeg synes historien var fengende, og den lille 'twisten' midtveis fikk meg til å ikke bli lei.

Gameplaymessig fungerer det også veldig bra, synes da jeg, hvor attpåtil coversystemet er godt. AI'en er også god, og fiendene tar ofte dekning og løper ikke rundt som nisser med selvmordstanker.

Grafisk sett vil jeg si at det er et av de peneste spillene som er ute, og dette er en fin prikk over i'en.

Eneste negative jeg vil påpeke er at man fort bruker et magasin på å drepe en kar, dersom man ikke treffer ham i hodet. I tillegg er også spillet en smule kort.

 

Jeg var iallfall strålende fornøyd med spillet, og jeg synes som sagt synd på deg som ikke klarte å nyte det. Men for all del - prøver ikke å lage en diskusjon nå - smaken er som baken, og den er delt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Da var hele spillet ferdigspilt, og jeg skal være ærlig, jeg har sjelden vært mer skuffet over et spill som med Uncharted. Har bare hørt lovord om spillet, men jeg ser ikke mye å skryte av, bortsett fra det grafiske.

Gamplay er ikke bra i mine øyner. Skyte-sekvensene er det alt for mye av. Hvordan de kom på å gjøre en skattejakt om til en skyteorgie kommer jeg aldri til å forstå. Skytingen fungerer for så vidt greit, sammenlikner man med Gears of War, som er naturlig da begge bruker cover-systemet som en aktiv del av gameplay, ser man stort forbedringspotensiale hos Uncharted. At man hele tiden har minimalt av ammo er ikke bra, sløser man blir man tvunget til å springe rundt på jakt etter ammo fra døde fiender samtidig som man blir beskutt, som oftes ender med at du må gjøre tingen forfra og sørge for flere hodeskudd. Litt mer ammo hadde gjort skytingen mye mer underholdene, synes ikke det er urimelig da Uncharted er et skytespill fremfor noe annet.

Plattformdelen av spillet er det for lite av igjen, det er også litt ensformig, men siden den utgjør en så liten del av spillet gjør ikke det noe. Puzzlene er ikke vits i nevne en gang.

En god historie veier alltid opp for et noe ruskende gameplay, men Uncharted prester ikke på det feltet heller, den er verken interssant eller humorisk. For et action-spill er den forsåvidt grei, men ikke noe mer enn det.

 

Alt jeg ser er et gjennomsnittlig action-spill med plattformelementer. Der er ikke dårlig, men du skal ikke lete lenge etter spill som gjør tingene bedre. Jeg har nettopp fullført både Tomb Raider Legend og Anniversary, og jeg plasserer begge de to som bedre spill en Uncharted. Begge de to er for øvirg lengre enn Uncharted, 6 timer med underholdning er ikke mye for et spill.

 

Herregud! Altså.. "minimalt ammo"? det er jo bare realistisk.. hvis du tenker litt bedre, og ikke sløser så mye så er det perfekt. Man skal jo ikke sløse. det er jo noe av det de har tenkt på. og det er jo bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Realisme kan være så mangt. Når man spiller en enmannshær slik som Drake fremstår, synes jeg det er mer logisk å ta med seg mer enn en håndfull med ammo. Men mer viktig er det hvordan gameplayet påvirkes av det, og som sagt synes jeg det er unødvedig å spille gjennom hele spillet der man absolutt hele tiden må passe på ammoen, det er ensformig og irriterende siden Uncharted først og fremst er et skytespill. Dessuten er kontrolleren langt fra presis nok til å finsikte slik som det kreves av spillet, dermed blir det små marginer om man treffer eller ikke, og man risikerer å gå tom for skudd bare på grunn av uflaks.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Slik jeg husker det bestod spillet mest av skyting, derav skytespill. Jeg spiller for øvrig på normal, og jeg mener heller ikke spillet var for vanskelig, bare at det var et gjennomgående irritasjonsmoment å gå tom for ammo gang etter gang.

Lenke til kommentar
Realisme kan være så mangt. Når man spiller en enmannshær slik som Drake fremstår, synes jeg det er mer logisk å ta med seg mer enn en håndfull med ammo. Nå skulle ikke Drake ut på en "One man killing spree" heller da så ikke nødvendig med sekker med ammo med seg

Dessuten er kontrolleren langt fra presis nok til å finsikte slik som det kreves av spillet, dermed blir det små marginer om man treffer eller ikke, og man risikerer å gå tom for skudd bare på grunn av uflaks.Viss du syns du ikke treffer pga kontrolleren og du går tom for ammo forslår eg at du øver deg på å sikte og at du kanskje ikke sløser med ammo.Regner med da at den 100 headshots trofeet ikke gikk inn hos deg :pOg syns du ikke spillet var vanskelig på normal så har du faktiskt Hard og Crushing igjen....Du syns det er frustrerende å gå tom for ammo? skyter du i blinde da? eller gidder du heller ikke å plukke opp ammo som fiendene mister?

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

det første jeg reagerte på etter å ha rundet det var at jeg trodde jeg fremdeles holdt på med introen... men da er jeg vant til å spille gta4 og wow, som er spill som tar uendelig mye mer tid enn uncharted.

 

Jeg brukte vel ca 6 timer på å gå igjennom hele uncharted på normal, og jeg er enig i at man gikk litt for lett tom for ammo. Jo jeg stoppet og plukket opp ammo fra fiendene mine (måtte jo det), og ja jeg prøvde å være forsiktig. Men det å måtte skyte ti kuler i brystet på en fyr, for så å klare å drepe han med en headshot blir litt snålt spør du meg.

 

Men jeg likte spillet, og jeg ser frem til nummer to... må bare avvenne meg med at spill skal ta 25+ timer for å komme igjennom :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Nå skulle ikke Drake ut på en "One man killing spree" heller da så ikke nødvendig med sekker med ammo med seg

Du kan prøve å bortforklare, jeg er mer interessert i hvordan gameplayet faktisk fungerer. For meg fremstår det bare ødleggende å lage et spill som legger så mye vekt på skyting, men som er så gniten på ammo. Sier ikke at spillet skal gi deg evig med ammo, men variere det litt slik at noen ganger har man mer enn nok ammo, mens andre ganger må man være mer sparsom.

 

Viss du syns du ikke treffer pga kontrolleren og du går tom for ammo forslår eg at du øver deg på å sikte og at du kanskje ikke sløser med ammo.Regner med da at den 100 headshots trofeet ikke gikk inn hos deg :p

 

Og syns du ikke spillet var vanskelig på normal så har du faktiskt Hard og Crushing igjen....Du syns det er frustrerende å gå tom for ammo? skyter du i blinde da? eller gidder du heller ikke å plukke opp ammo som fiendene mister?

 

Ja, jeg går rundt å skyter i blinde og plukker aldri opp ammo, slik at jeg kan klage på det etterpå!

Jeg har spilt mer enn nok timer online på spill som CoD 2-4 og GeoW, samt to tiår med spilling før det, så mine ferdigheter med kontrolleren er mer enn gode nok. En tommelstikke er rett og slett ikke presis nok til å skyte hodeskudd etter hodeskudd.

Ellers var det ikke noe som het Trofeer da jeg spilte Uncharted, ei gidder jeg å bry meg om slikt.

Lenke til kommentar
Sier ikke at spillet skal gi deg evig med ammo, men variere det litt slik at noen ganger har man mer enn nok ammo, mens andre ganger må man være mer sparsom.

 

Syns det var sånn hos meg eg...vertfall på de ulike vanskelighetsgradene

Ja, jeg går rundt å skyter i blinde og plukker aldri opp ammo, slik at jeg kan klage på det etterpå!

Jeg har spilt mer enn nok timer online på spill som CoD 2-4 og GeoW, samt to tiår med spilling før det, så mine ferdigheter med kontrolleren er mer enn gode nok. En tommelstikke er rett og slett ikke presis nok til å skyte hodeskudd etter hodeskudd.

Ellers var det ikke noe som het Trofeer da jeg spilte Uncharted, ei gidder jeg å bry meg om slikt.

 

Merkelig at eg (og flere tenker eg) klarer å få hodeskudd etter hodeskudd da med tommelstikka...er enig i at eg syns den ikke var verdens beste å bruke, men fikk det da til.

Og ang trofèene så tvinger eg deg ikke til noenting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har ingen problemer med hodeskudd, jeg synes bare det er unødvendig å sikte på hodet på så og si samtlige fiender. Min erfaring er at fikk man ikke nok hodeskudd(med tommelstikke er man "dømt" til å bomme en del ganger), ville man "alltid" gå tom for ammo, som mer enn enn gang gjord at jeg måtte spille om igjen.

 

Og angående trofèer: jeg bryr meg ikke, og ikke er det relevant for denne diskusjonen heller...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Synes Uncharted knuser Gears Of War sin singelplayer i buksene!!

Jeg har spilt Uncharted sin singelplayer hvertfall over 40timer, mens på Gears Of War har jeg rundet det 5 ganger, totalt ca 25 timer ;)

 

Og selve coversystemet er mye mer fluid en i Gears Of War, der kan man komme i en vegg og bare henge fast der!!

 

Men for all del, begge spillene er konge, jeg klarer meg ikke uten Gears Of War og Uncharted :love:

As we speak fullfører jeg Uncharted for 3 gang fordi trophyene kom og 6 gang på Gears Of War fordi 2eren kommer denne fredagen :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...