Gå til innhold

Hva synes du om Uncharted nå som du har spilt ferdig?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

PS: Alle gode spille er for korte, fordi vi hele tiden vil ha mer. ;)

Når et spill ikke greier å presse ut 7 timer en gang, så har det ingenting med at vi vil "ha" mer, men med et krav å gjøre. Derfor fortjener heller ikke spillet toppkarakter.

Hvorfor fortjener det ikke toppkarakter fordi det bare varer i 8 timer?

Det er pisspreik. Kvalitet forran kvantitet som nevnt tidligere. Og bruker du mindre enn 7 og en halv time så fortet du deg bare gjennom spillet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varte 6 timer og 45 minutter for meg, og du kan snakke om kvalitet foran kvantitet så mye du vil - noe jeg selvsagt er for selv - men når spillet er ferdig før man har komt skikkelig i gang er det ikke et bra tegn.

 

Det er også mindre jobb for utviklerne å fokusere og finpusse så lite, så selvsagt blir det kvalitetssikret. Jeg syns bare det er en skam å selge et spill til fullpris når det ikke er så mye mer å hente etter én gjennomgang.

 

Og fortet meg gjennom spillet? Hva vet du om det? Ingen av puslebitene satt jeg meg fast i, samme gjelder å finne ut hvor man skulle klatre seg videre. Jeg spilte normalt, men det er tydeligvis ikke godt nok.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar
Det varte 6 timer og 45 minutter for meg, og du kan snakke om kvalitet foran kvantitet så mye du vil - noe jeg selvsagt er for selv - men når spillet er ferdig før man har komt skikkelig i gang er det ikke et bra tegn.

 

Det er også mindre jobb for utviklerne å fokusere og finpusse så lite, så selvsagt blir det kvalitetssikret. Jeg syns bare det er en skam å selge et spill til fullpris når det ikke er så mye mer å hente etter én gjennomgang.

 

Og fortet meg gjennom spillet? Hva vet du om det? Ingen av puslebitene satt jeg meg fast i, samme gjelder å finne ut hvor man skulle klatre seg videre. Jeg spilte normalt, men det er tydeligvis ikke godt nok.

 

Du kan ikke ha funnet mange skatter og gjort mange av utfordringene da.

Lenke til kommentar

En kan ikke begynne å dra inn skatter ol. i spillets lengde. Da ville jo GTA-spillene blitt flere hundre timer lange.

 

Jeg for min del syns spillet var akkurat langt nok til å holde momentumet i storyen og i spillegleden. Bedre det enn at spillet blir til et evighetsprosjekt der en lurer på når ting skal ende. Og det er lett for at slike spille blir nettopp det.

Lenke til kommentar

Skattene bruker jeg ikke flere gjennomspillinger for å få alle av.. det sier seg selv at levetiden blir lenger hvis man blir lurt til å tro at dette á la GTA og Assassins Creed er så himla gøy å lete etter :)

 

Men utfordringer kan jeg kanskje ha gått glipp av når du nevner det. Jeg følgte den linære veien fra A til Å og hvis det er noen triks som fører til noe annet så enlighten me. Hvilke utfordringer er dette?

Lenke til kommentar

jeg synes spillet hadde en perfekt lengde. de kunne jo alltid gjort det lengere, men da vet ikke jeg om historien hadde blitt tynn og kjedelig. Med tanke på at det er ett spill som ikke er open world eller noe lingnende så er det normal lende. Kan ikke si at Halo3 eller COD4 varer så veldig mye lengre.....

Endret av AndreasGS
Lenke til kommentar
jeg synes spillet hadde en perfekt lengde. de kunne jo alltid gjort det lengere, men da vet ikke jeg om historien hadde blitt tynn og kjedelig. Med tanke på at det er ett spill som ikke er open world eller noe lingnende så er det normal lende. Kan ikke si at Halo3 eller COD4 varer så veldig mye lengre.....

 

Call of Duty 4 har jeg spilt mer enn de fleste andre spill. Lurer virkelig på hvorfor ...

Det samme kunne vært tilfelle for Halo 3.

 

Men ja, multiplayer er ikke bare bare.. men da forventer jeg at singelplayeren gjør opp for levetiden. Og det gjør ikke Uncharted.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha et godt gjennomført uncharted spill, enn et uferdig og langt spill uten kvalitet.

I og med at spillet ikke har like lang spilletid som andre spill, så regner jeg med at utviklerne har brukt tiden godt til å gi oss det lille ekstra.

Poenget mitt er at spillet kanskje ikke hadde vært like bra med de 15 timene, som med de 10 timene , da de kanskje ikke hadde brukt like langt tid på disse tingene i spillet som gjør det spennende og et MUST.

I og med at spillet er såpass kort som det er så er en oppfølger på sin plass.

 

 

Du kan jo velge:

15-20 timer med et dårligere gjennomført spill og som du kanskje går litt lei av etterhvert, eller et godt gjennomført spill med 10 timer som gir deg en lyst til å fortsette hele tiden. Med 20 timer hadde det blitt mye av det samme.

 

EDIT: Må legge til at mange sikkert hadde klagd mer på spillelengden i COD4, hvis det ikke hadde vært en multiplayer del.

Uncharted er et singelplayer spill, noe som også bør tas med i ens bedømming av lengden.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker 10 timer med vavittig moro enn 20 varierende. Helst vil jeg ha 20+ med vanvittig moro, for det er faktisk mulig.

 

Poenget er at Uncharted ikke er 10 timer.. det mangler over tre timer for å nå den grensen.

 

Call of Duty 4 singelplayeren var forøvrig mer varierende og bedre enn Uncarted, men begge er likevel fine opplevelser. Uncharted skal være et singelplayerspill, og derfor skuffer det også med varigheten og replay-value. Det kunne lett ha vært 30 % lengre.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker 10 timer med vavittig moro enn 20 varierende. Helst vil jeg ha 20+ med vanvittig moro, for det er faktisk mulig.

 

Poenget er at Uncharted ikke er 10 timer.. det mangler over tre timer for å nå den grensen.

 

Call of Duty 4 singelplayeren var forøvrig mer varierende og bedre enn Uncarted, men begge er likevel fine opplevelser. Uncharted skal være et singelplayerspill, og derfor skuffer det også med varigheten og replay-value. Det kunne lett ha vært 30 % lengre.

 

Enig med at man lett kunne putta på en time, men spillet fortjener garantert en toppkarakter for det.

Lenke til kommentar

Hva jeg synes om Uncharted? Jo, det skal jeg med glede fortelle deg. Fantastisk!

Helt klart det beste PS3 spillet jeg har spilt. Gleder meg enormnt til oppfølgeren. Tror dere neste spill i serien vil fortsette i jungelen? Selv blir jeg hvertfall veldig skuffet om de skulle finne på å flytte handlingen til en storby eller lignende. Det hadde ødelagt alt, for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

Noe som hadde vært deilig var om de 3 kompisene fortsatte på nye eventyr. Også kunne det startet ute på havet igjen men at man spilte mer der før man gikk i land. Så kunne man kanskje dratt til en bortglemt azteker, maya eller inca landsby. Prøvd å lage noe sånt uten at det blir for likt 1'en også med masse mer puzzels!

Lenke til kommentar

Synes det var perfekt. Jeg spiller ikke så sabla mye spill, så hadde det vært særlig lengre enn det var så hadde jeg nok ikke runda det. Akkurat passe vanskelig også, sleit på en del plasser, og den gåta med tallene på bakken gidda jeg ikke finne ut av engang, bare sjekka løsning på nettet. For meg er det viktigst å komme gjennom spillet og få med meg historien, ikke å bruke masse tid på å stå fast med gåter eller vankelige fiender.

 

Det er forskjellige typer spillere, og noen ser kanskje etter helt andre ting i et spill, men synes spillet var så bra at jeg kan ikke skjønne noen ikke skulle like det. Flott grafikk, morsom og spennende historie, underholdende gameplay osv. Bra spill på alle punkter i min bok.

 

For de som synes det skulle vært lengre, det kommer en oppfølger ;)

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Uncharted var et helt ok spill i action eventyr sjangeren.

Grafikken er jo veldig fin og spillbarheten er jo relativt ny (er vel bare Assassin's Creed som har slike klatre elementer overalt, som jeg vet om i hvert fall).

 

Spillet er en smule kort etter min mening, for 6,5-7 timer spilling så var spillet over for min del. Jeg er ikke en slik spiller som skal ha absolutt alle ting og alle mulige våpen/utstyr og den slags, men jeg spiller spill for historien. Og når jeg nevner historien så er den faktisk ganske bra.. Helt til "The Curse of El Dorado" delen hvor du møter de skapningene som virker til og være en blanding mellom zombier og et eller annet firbent vesen bare i menneske skikkelse. Derfra tok historien en helomvending og sank et par hakk i kvaliteten etter min mening.

Hadde de kjørt løpet ut med de "intrigene" som har vært opp til det punktet kunne spillet fått terningkast 5 av meg. Men det blir nok bare en svak 4 nettop pga. historie vendingen.

 

 

Fordeler med spillet:

- God grafikk

- God spillbarhet

- Fine puslespill

- Bra musikk

 

Ulemper:

- For kort

- Historien kunne vært bedre (tenker da på zombie delen)

- Lite utfordringer.

Lenke til kommentar

Syns Uncharted var et herlig spill, som var underholdende hele veien!Personlig danket dette ut Assassin's Creed "by miles"! Jeg brukte faktisk 14 timer på spillet, og kan ikke fatte at noen har kommet gjennom det på 5-6 timer. Da har man ihvertfall ikke gått på skattejakt slik som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Ulemper:

- For kort

- Historien kunne vært bedre (tenker da på zombie delen)

- Lite utfordringer.

- Ja, det er litt for kort, kunne godt vært en del lenger UTEN at det hadde gått ut over historien eller noe. Men det er ei grense. 3 timers gameplay kunne de lagt til, men ikke så mye mer.

- Historien kunne vært bedre, selvfølgelig, men i dette spillet er historien et pluss siden den er mye bedre enn det meste annet man kommer over. Jeg har nettopp spilt gjennom halo-serien, bioshock, AC og CoD4 (på noen måneder da) og Uncharted var MYE mer historiedreven fra min side. Nå skal det da sies at jeg ikke er så glad i dystre omgivelser som BioShock.

- Lite utfordringer kan jeg være enig i, men nå er jeg av den typen som helst bare vil ha med meg historien og blir dritlei av å ikke finne ut av ting i spill eller sitte fast med noen dritvanskelige oppdrag.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...