Gå til innhold

Hva synes du om Uncharted nå som du har spilt ferdig?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Den er jo det da.

Angående navn på kategorien så holder det å si adventure.

Onimusha har satt standarden for meg, spilt det siden det kom ut. Jeg likte Uncharted demoen utrolig, og kommer til å kjøpe spillet, men hvis jeg er ferdig etter 3 dagers spilling med litt over 3 timers økter, så blir jeg skuffa.

 

Det første onimusha spillet tar nå ærlig talt ikke mer enn 7 timer å runde, og da får man gjort alt som kan gjøres og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da rundet jeg Uncharted i går, og jeg syns det var et veldig bra spill.

 

Men:

 

6t 35 min sa savegamen på siste båten (som gikk fort unna). HVA FAEN?

 

Litt glad for at jeg lånte dette spillet fordi 7 timer (med et ypperlig spill v.o.m) er dyr morro. Jeg har lest og selv hørt at det skal vare 10 timer, og ikke vet jeg hva dere andre har gjort.. men dere må ha nølt ekstremt mye :)

 

Veldig vakkert og bra spill, men den varigheten får meg til å fraråde andre i å kjøpe det.

 

Ser at Halo og Gears of war blir nevnt - de har kort singelplayer ja. Det har også COD4. Men hva har de alle til felles? Fantastisk multiplayer, og spillene er vel rimelig godt slitte i konsollen etter hvert. Uncharted discen ble ikke varm før den ble tatt ut for siste gang.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar

Enig med deg chiefo. Uncharted blir litt "luksusvare", hvis man måler spillets verdi i antall timer spillbarhet.

 

Men det er jo nettopp der sjarmen ligger. Det blir som å bo på et hotell du egentlig ikke har råd til. Dyrt, men digg så lenge det varer :D

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Jeg rundet Uncharted for en god stund siden og jeg elsket det. Det fortjener helt klart "game of the year"!

 

For de som har rundet spillet:

 

Jeg pleier ikke å bli redd av spill, men fy faen som jeg skreik når de monsterene kom! Det var jo helt uforventet! Også må man jo bruke Run'N'Gun for å ikke daue, Hadde adrenalinkick i ca. 2 timer tror jeg! :D

 

 

9/10

Lenke til kommentar
Da rundet jeg Uncharted i går, og jeg syns det var et veldig bra spill.

 

Men:

 

6t 35 min sa savegamen på siste båten (som gikk fort unna). HVA FAEN?

 

Det er klart det går fint å komme gjennom spillet på under 7 timer hvis man skynder seg litt. Men noe av det morsomme er jo å gå litt rundt, finne skattene, greie bonusene osv.

Lenke til kommentar

Hva får man ved å finne skattene? Fikk vel 12 på veien tenker jeg.

 

Nå er det rimelig linært og landskapene er ikke særlig store, så gå litt rundt følgte egentlig med til spillingen :)

 

Jeg spilte normalt vil jeg anta. Derfor er ca. 10 timers spilletid langt unna det jeg endte opp med.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jaja, kommer litt sent til festen men...

 

Kjøpte Uncharted brukt og har spilt gjennom. Spillet var langt bedre enn demoen ga inntrykk av. Stort sett moro hele veien, bra grafikk, musikk og story (sett i perspektiv av sin sjanger vel og merke). Første halvdel av spillet syntes jeg gameplayen virket litt småfrynsete (spillmekanikken virket kanskje litt gammeldags), men etterhvert så ble det bedre. Mulig det var litt smartere motstandere som gjorde trikset, etter at gutta med lasersikte dukket opp ble det ihvertfall mer fart i skuddvekslingene.

 

...så er det vel bare å vente på Uncharted 2.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med spillet idag og jeg klokket inn på litt over 9 timer. Har ikke gjort noe vanvittig mye sightseeing heller. Lot dog spillet stå litt i pause av og til når jeg skulle innta føde og lignende. Uansett et veldig underholdende spill som indikerer hva vi kan få se på PS3 fremover når det gjelder eksklusive titler.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill. Evigheter siden jeg runda det nå, men følte for å dele mine 2-øre med dere allikevel. LETT PS3s beste spill, etter min mening den eneste virkelig gode exclusiven PS3 har til dags dato.(Heavenly Sword var ok, men ikke helt etter min smak)

 

Til dere som klager på lengden sier jeg bare: kvalitet foran kvantitet. Jeg vet ikke med dere, men tidene hvor jeg kunne sitte inne hele dagen å spille på det ene spillet jeg hadde råd til det året, er for lengst forbi. Nå kjøper jeg en haug med spill, flere som jeg aldri rekker å spille gjennom. Da er det herlig når utviklerne fokuserer på å lage en kort og heftig opplevelse, enn en langdryg og etterhvert kjedelig mølje av repetisjon og ensformighet.

 

Og ærlig talt, Uncharted kunne ikke ha vært noe lengre. For selv om spillmekanikkene som er tilstede i spillet er herlige, så er det en hårfin balanse mellom fun-faktor og "dette-har-jeg-gjort-tusen-ganger" faktor, en balanse som Uncharted, til tross for sin brillians, hårfint unngår å snuble over kanten på. Jeg var i hvertfall metta, vil en ha mer kan en jo som sagt tidligere i tråden bare spille igjennom spillet på nytt

 

Er dere ute etter spill med masse levetid, kjøp et RPG eller et spill med online.

Lenke til kommentar

Jakoozie: Veldig bra sagt, selv om jeg ikke liker noen form for kritikk mot Uncharted. Det er rett og slett det beste spillet jeg har spilt denne generasjonen, om ikke noen gang. Har nettopp spilt gjennom orange box, bioshock og gears of war, men uncharted er og blir vinneren.

 

Synd at dette ikke ble hypa, for i motsetning til Ass.Creed så fortjener dette å bli prist til himmels.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Har testet dette spillet, var sinnsykt bra.

Men 8 timer, snøft.. det er for lite uansett hva man sier.

 

Håper 2ern får coop og en toppers MP ;)

Lenke til kommentar
Jakoozie: Veldig bra sagt, selv om jeg ikke liker noen form for kritikk mot Uncharted. Det er rett og slett det beste spillet jeg har spilt denne generasjonen, om ikke noen gang. Har nettopp spilt gjennom orange box, bioshock og gears of war, men uncharted er og blir vinneren.

 

Synd at dette ikke ble hypa, for i motsetning til Ass.Creed så fortjener dette å bli prist til himmels.

 

Nå skal det nevnes at jeg ikke kritiserte Uncharted, selv om det kanskje virka sånn? Tvert imot, Uncharted var et utmerket stykke spilldesign - lengde vs. variasjon var helt perfekt. MEN, det er som sagt et hårfint skille, derfor er jeg faktisk glad for at det slutta når det gjorde. (Så det jeg egentlig sier er at lengden var perfekt til spillet)

 

Enig i at Uncharted hadde fortjent mer hype. Men det var flere andre gode spill som gikk nærmest upåaktet hen i høst, og Uncharted solgte faktisk ganske bra (mangler kilde her og nå)

 

Uncharted = selve definisjonen på en "sleeper-hit" i spillverdenen?

 

Gleder meg til oppfølgeren :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg rundet det siste gangen (påske). Så kan vel dele mine erfaringer av spillet. Etter å ha spilt det to ganger så må jeg si at det nok er et av de vakreste spillene jeg har spilt på konsoll noen sinne. Ingen titler på andre konsoller kan komme close. Og ja, jeg har spilt de grafiske perlene på alle konsollene. Uncharted er i en liga for seg selv hva teknisk grafikk og design angår.

 

Over til spillbarheten. Noughty Dog gjør som alltid, "låner" konsepter fra nesten alle de andre i bransjen og blander dem sammmen til noe helt eget. Action sekvens etter actionsekvens tar dette spillet deg gjennom en helsprekket actionhistorie som setter klassikere Indiana Jones og Tomb Rider friskt i hukommelsen. Jeg sammenligner med filmer fordi dette spillet er så filmatisk hva historiefortelling og dramaturgi angår.

 

Lengden på spillet er ankepunktet mange liker å dra frem. Sammenligne det med Halo3 og COD4 er ikke helt rettferdig. Da det er multiplayerspill med en singelplayer. Det er lagt stor vekt på den delen og de utfører den med presisjon. I Uncharted derimot har de smidd singelplayeren til prefeksjon istedefor å tenke på en holdbar multiplayer. Noe som er et risky trekk i dagens spillverden, der alle skal ha en flerspillerdel med XX antall spillere på et brett samtidig i YY antall spillvarianter. Her har noughty Dog gjort hva de gjør best, skaper en inovativ fengende verden og suger deg inn og spytter deg ut 7-10 timer senere, og man føler virkelig at man har vært gjennom noe spesielt.

For meg var lengden akkuratt passende. Det er som en actionfilm, den bør ikke vare for lenge, da kan det fort bli veldig krevende. Har blir man slengt inn i en actionfylt historie som er hektisk og fengende, som river noen av barriærene mellom spill og filmfortelling.

 

Som mange andre ting, så er det ikke lengden det kommer ann på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...