Gå til innhold

Hva synes du om Uncharted nå som du har spilt ferdig?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jau, går en del tid vekk til å bare se utover den utrolige utsikten dette spillet har å tilby.

Spesiellt utsikten fra det gamle fortet er nydelig, der man kan se utover horisonten og innover bukta med kolonialbyggene i det fjerne. :love:

 

Jeg lengter til å dra tilbake til syden når jeg spiller dette spillet. Lyssettingen gir en veldig god opplevelse av hvor varmt det må være der.

Det eneste jeg etterlyser i oppfølgeren må være at man kan se varmebølger stige opp fra ting som har blitt varme i sola, det har vært

prikken over I'en! :D

 

Du kan jo ta en tur til amazonas å se om du finner fortet ditt:)

 

Hadde det ikke vært for alle insektene, sykdommene, vaksinesprøytene og prisen, så skulle jeg gjort det! :D

Lenke til kommentar

Fantastisk spillopplevelse. At historien ikke er den mest originale virker det som om utviklerne er klare over, eventyrsjangeren de hyller er jo kjent for klisjeer opp og i mente. Det innrømmer de jo selv. Men jeg syns den blir fortalt på en original og moderne måte.

 

Syns det er helt fint at det er slikt når det er intensjonellt. Naughty Dog er kjent for måten de forteller historien på, ikke selve historien (selv om de forsåvidt har vært greie i Jak&Daxter-serien). Det som provoserer meg er når utviklere (typisk amerikanske actionspill-utviklere) hevder å ha laget en unik og fantastisk historie, for så å servere et dårlig sammensatt møl om typisk aliens o.l.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Begynner å nærme meg slutten nå, er på chapter 21.. =) fikk det idag, har satt evig lenge sålangt.. å må si at jeg elsker det over alt jeg noensinne har spilt, en good feeling igjennom hele gamet.. jeg likte historien veldig godt, men jeg er en kar av klisjeer:) nå er det bare å gå tilbake til ps3en og kose seg med slutten:)

 

til alle som eier en ps3 der ute, detta er ps3 game of the year, verdt å ha!

 

sånn der vart jeg ferdig, stressa noe evig på slutten, litt for trøtt og hadde litt for lite kaffe:)

 

men alt i alt er jeg shit fornøyd, har satt med det hele dagen, står på savegamet mitt 8 timer, som jeg regner med er helt vanlig tid for et spill nå fortida:)

Kommer garantert til å ta en runde senere på hard og få alle rewards:)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er poenget. Standarden er hevet. Onimusha 4 varte jo i 40 timer minimum. Jeg personlig brukte i overkant av 50 timer på det.

 

God of War og Devil May Cry spillene varer jo også lengere enn 10 timer. Naughty Dogs tidligere spill Jak and Daxter varte jo hvertfall i underkant av 30 timer.

 

Jeg ser ingen grunn til at siden utviklerne begynner på nytt med PS3 at spillene skal være kortere.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Det er akkurat det som er poenget. Standarden er hevet. Onimusha 4 varte jo i 40 timer minimum. Jeg personlig brukte i overkant av 50 timer på det.

 

God of War og Devil May Cry spillene varer jo også lengere enn 10 timer. Naughty Dogs tidligere spill Jak and Daxter varte jo hvertfall i underkant av 30 timer.

 

Jeg ser ingen grunn til at siden utviklerne begynner på nytt med PS3 at spillene skal være kortere.

 

Om du ser på størrelsen på spillene og hvor store 'brett' man har laget, tror jeg du vil se at det ikke er så mye mer scenery i eks. vis Devil May Cry spillene eller Onimusha for den saks skyld. Forskjellen er måten spillet er lagt opp. Uncharted er et linært spill, hvor det er store omgivelser som endrer seg hele tiden. Det er mao. lite repetivt i forhold til eks vis Devil May Cry som er et spill hvor du befinner deg i et område hvor du må løse et eller annet problem eller drepe en eller annen før du kommer deg videre til neste område.

 

En annen grunn til at spillene virker kortere selv om det er større omgivelser er at spill i dag lages for at de fleste skal kunne spille gjennom spillet uten at man stopper opp fordi man ikke skjønner hva man skal gjøre videre. Spillene får mao. en lavere vanskelighetsgrad. Dette gjør også at folk ikke gir opp underveis.

 

Jeg tror forøvrig at de fleste har stor glede av et godt innholdsrikt spill som man kan komme seg igjennom uten være nødt for å gi slipp på hverdagen.

Lenke til kommentar

Er bedre å ha spillt et av de beste spillene på lenge på "bare" 10 timer, enn å aldri prøve det...

 

Når jeg merket at det drog seg mot slutten prøvde jeg å stykke spillingen min opp mer og mer bare for at det skulle vare lengre. Synes allt i allt at historien hadde en flott flyt hele spillet igjennom. Anbefaler det til alle jeg kjenner som har PS3...

Lenke til kommentar

Det er greit nok, og jeg er enig i argumentene om kvalitet. Men jeg holder ved mitt eget at sammenlignet med de beste ledende titlene som er på langt over 10 timer, så holder det ikke mål.

 

Dette er grunnen til at jeg ikke kjøpte Heavenly Sword. Og i Onimusha 4 er det ganske mange baner. Du må riktignok dra tilbake til dem en andre gang, hver og en, men da slipper du til en del av banen som tidligere var sperret, og dette hjelper hiistorien veldig bra også.

 

Jeg håper det er noe slags tilleggsgreier man kan gjøre i Uncharted som forlenger spilletiden. Jeg prøver alltid å gjøre så mye som mulig av det for å forlenge spillets levetid. Assassins Creed var jo veldig bra på det, så jeg har brukt langt lengere tid på å komme igjennom spillet enn det mange andre har gjort.

Lenke til kommentar
Det er greit nok, og jeg er enig i argumentene om kvalitet. Men jeg holder ved mitt eget at sammenlignet med de beste ledende titlene som er på langt over 10 timer, så holder det ikke mål.

 

Mange av de ledende titlene på eks. vis 360 er alle under 10 timer. Jeg nevner i fleng Gears of War og Halo 3. Jeg vil tro at du vil gå glipp av mange av topptitlene med den holdningen. :)

Lenke til kommentar

Noe som gjorde Gears of War et dårlig kjøpt helt klart.

 

Jeg vil tro at du vil gå glipp av mange av topptitlene med den holdningen

De siste 12 årene har jeg ikke gjort det. Husker Onimusha 1 på PS2 tok meg 13 timer å runne, da med å skaffe alt seff. Men selv da ble jeg litt skuffa siden jeg la spillet på hylla bare etter en uke. Etter det tok hvert spill bare lenger og lenger tid.

 

Metal Gear Solid varer jo en del lengere. Jeg vil helst ha 20 timer minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...