Gå til innhold

Overklokking og kjøling av XFX GeForce 8500GT

Anbefalte innlegg

Setter sammen en ny spill-pc til min 12 år gamle sønn, og det eneste jeg har kjøpt nå (jeg hadde en Prescott [email protected] med BigWater, 2 gig ram) er skjermkortet. Jeg fikk et XFX GeForce 8500GT med passiv kjøling for en veldig grei pris av en kjenning, så det sitter nå i. Jeg har lekt meg litt og fått det opp til stabilt (med ATI Tools Artefact testing) 730 core og 480 minne (fra 500/400), og det må vel sies å være helt greit. Det gir 6600 i 3DMark 2005 (som er den eneste jeg har testet), og siden hans nåværende pc med ATI X800 stopper på litt over 4000 burde det gi ham en del mer å leke med. Men så er det kjølingen. Det er altså passivt kjølt, og med en stor bordvifte som lufter mot det holder jeg kjernetempen nede på i underkant av 60 grader. Jeg har ikke våget å kjøre det passivt under testing, jeg ser for meg blårøyk og sur lukt! Men så har jeg en GPU-vannblokk til BigWater-settet, og jeg lurer på om jeg skal sette den på. Problemet er selvsagt at den ikke dekker minnet, bare GPU. Må jeg til med selvklebende minnekjølere hvis dette skal funke? Eller er kanskje det beste å sette en stillegående 120 mm vifte under skjermkortet som kan blåse på det? Den passive kjøleren dekker jo både gpu og minne.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...