Gå til innhold

Mulig å komprimere word dokumenter?

EB_Veyron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig an på hvilken størrelse bildene har opprinnelig og om de allerede er komprimert. Du kan høyreklikke på et bilde i Word og velge Formater bilde... Velg fliken Bilde og klikk Komprimer. Du kan velge å komprimere et enkelt bilde eller alle bilder i dokumentet.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Godt du fant en løsning. Jeg testet litt og fant ut at ved å skrive ut til pdf fra Word ble filene faktisk drøyt 50 % større om bildene var komprimert i Word på forhånd. Det kan være tilfeldigheter og jeg gjorde bare et par tester men det kan være verdt å merke seg.

dette kan bygge på det jeg la merke til når jeg konverterte en bok på 180 sider til pdf.

Når jeg gikk nærmere var det en god del av bildene som var delt opp i tusenvis av strimler(du ser det ikke før du prøver å redigere bildet i pdf)..

kanskje det er det som skjer når bildet er komprimert. at det blir en feil i konverteringen og det blir tusenvis av strimler. som igjen gjør at filen blir fysisk større. når jeg fjerna strimmelbildene, med hele bilder igjen. sank filstørrelsen drastisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...