Gå til innhold

MicroWorks Black-Hawk XR5 - Den sykeste laptopen per dags dato?

Filosofi

Anbefalte innlegg

Snublet akkurat over denne bærbare herligheten, fra PC MicroWorks. Hadde en sånn en dukket opp under juletreet ville jeg nok blitt glad og fornøyd (for å si det mildt).

Saken er den at disse spesifikasjonene virkelig skremmer meg:

Model Name: Black-Hawk XR5

CPU: Intel® Core™2 Quad Q6700 (2.66GHz/1066MHz/8MB) ( :dribble: )

Memory: 4096MB Ultra Speed DDR2 800MHz Extreme Performance Memory (800MHz, aha, høres fint ut)

Internal Storage: 600GB @ 21,600RPM SATA300 Storage RAID 0 (3 x 200GB 7200RPM) (OJSANN!)

Primary Optical Drive: HD Blu-Ray-RW Dual Layer Next Generation Drive (OJSANN! X2)

Graphics Technology: SLI Dual nVIDIA Geforce GO 8800GTX 1GB DDR3 X-TREME GPU (ER DET VIRKELIG MULIG?)

Display: 17" HD WUXGA+ 1920x1200 Ultra Resolution GlassVision Wide Screen Cinema Display (Wow!)

Audio Technology: 8 Channel Advanced SRS WOW Surround Sound System (Ikke dumt :D)

+ MASSE andre godsaker

blackhawk.jpg

Dette til en pris av $5918 eller 33.460kr + frakt og toll og det som måtte medfølge, altså BANG FOR BUCKS.

Mer kan leses på hjemmesiden: http://www.pcmicroworks.com/blackhawk.htm

Dette betyr altså en PC som kan måle seg med de fleste gode, og da mener jeg gode stasjonære PCene i dag. Igjen sitter jeg her, med et inntrykk som sier; "Er dette virkelig mulig?"

La dette være en tråd for diskusjon og (kanskje) erfaringer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snublet akkurat over denne bærbare herligheten, fra PC MicroWorks. Hadde en sånn en dukket opp under juletreet ville jeg nok blitt glad og fornøyd (for å si det mildt).

Saken er den at disse spesifikasjonene virkelig skremmer meg:

Model Name: Black-Hawk XR5

CPU: Intel® Core™2 Quad Q6700 (2.66GHz/1066MHz/8MB) ( :dribble: )

Memory: 4096MB Ultra Speed DDR2 800MHz Extreme Performance Memory (800MHz, aha, høres fint ut)

Internal Storage: 600GB @ 21,600RPM SATA300 Storage RAID 0 (3 x 200GB 7200RPM) (OJSANN!)

Primary Optical Drive: HD Blu-Ray-RW Dual Layer Next Generation Drive (OJSANN! X2)

Graphics Technology: SLI Dual nVIDIA Geforce GO 8800GTX 1GB DDR3 X-TREME GPU (ER DET VIRKELIG MULIG?)

Display: 17" HD WUXGA+ 1920x1200 Ultra Resolution GlassVision Wide Screen Cinema Display (Wow!)

Audio Technology: 8 Channel Advanced SRS WOW Surround Sound System (Ikke dumt :D)

+ MASSE andre godsaker

blackhawk.jpg

Dette til en pris av $5918 eller 33.460kr + frakt og toll og det som måtte medfølge, altså BANG FOR BUCKS.

Mer kan leses på hjemmesiden: http://www.pcmicroworks.com/blackhawk.htm

Dette betyr altså en PC som kan måle seg med de fleste gode, og da mener jeg gode stasjonære PCene i dag. Igjen sitter jeg her, med et inntrykk som sier; "Er dette virkelig mulig?"

La dette være en tråd for diskusjon og (kanskje) erfaringer :thumbup:

Jeg har aldri hørt om dette firmaet, og kan vel egentlig ikke uttale meg, men jeg synes at de tastaturet på bildet så litt vel "animert" ut? Dessuten ligna layouten og resten ganske mye på en av DV modellene fra HP.

Bare en tanke, feel free to correct me =)

Frostie

Lenke til kommentar

sluttprisen for å ta den inn til norge blir vel noe over 40.000. Alienware's nyeste toppmodell skulle vel også få 2 stk 8800M GTX som alternativ?

Ellers lurer jeg på hva slags matematiker som har regnet ut at ytelsen til tre 7200 rpms disker tilsvarer 21600 rpm. en ny type raid der du kan seriekoble disker for å summere ytelsen av hver enkelt disk? :D

Lenke til kommentar
Igjen sitter jeg her, med et inntrykk som sier; "Er dette virkelig mulig?"

Selvfølgelig er det mulig ;) man starter med noen komponenter beregnet for stasjonære PC-er (CPU, brikkesett), monterer de i ett i bærbarsammenheng kollosalt kabinett som er stort nok til å huse den nødvendige luftstrømmen og kjøleløsningen som vil overdøve støvsugeren din, som må til for å kjøle disse. Videre tar man de kraftigste bærbarkomponentene man har (harddisk og GPU) og tar disse i tilstrekkelig antall til at det skal knuse alt annet på ytelse, mest mulig varme, mest mulig vekt, mest mulig støy, høyest mulig pris og ikke minst ett strømforbruk som tømmer batteriet før du er ute av huset. Selvfølgelig er det mulig, og som klilleng påpeker sitter man ikke bare igjen med en supercomputer i en (alt for) liten innpakning, men dessuten en innretning som kan varme opp hele huset nå som vi er midt i den kalde årstiden :)

(tips: monter vannkjøling, koble deg inn på sentralvarmeanlegget og la dette elegant spre overskuddsvarmen rundt i hjemmet ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...