Gjest Slettet+127836 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Her må det da virkelig finnes noen som har like mye fritid som meg Har laget en Excel fil med info om Vazelina og hvor de har hentet sang inspirasjonen sin fra. Hvis noen har mer info om enkelte sanger, evt ser feil i listen håper jeg det hyles ut Dette blir veldig uoversiktlig, så hvis noen er interessert så ligger det en zip fil her med excelfilen. Vazelina Original Album 24 timers service Gi meg fri i kveld E. Vågan Gi meg fri i kveld 24 timers service Aagot Stang Elvis Presley I Got Stung 24 timers service Kjærlighet i Brøttet The Platters The Great Pretender 24 timers service Opal min Akst / Clarke (Francis Day & Hunter) Am I Blues 24 timers service Rock Billy boogie J&D Burnette/Hawkins/Mortimer Rockabilly Boogie 24 timers service Bilde ta deg Joe Brown A picture of you 24 timers service Fotsoppdænsen Fritt Etter I. Davik Fotsoppdænsen 24 timers service Vazelina medley Elvis Presley That's All Right 24 timers service Skinnmagre høner L. Williams Bony Moronie 24 timers service Balkongen J.D. Loudermilk Sitting on the balcony 24 timers service Hembrent i kvell The Eagles Heartache tonight 24 timers service Bilopphøgger boogie E. Vågan Bilopphøgger boogie 24 timers service Lån meg tenger Elvis Presley Love Me Tender Slitin i knea Slitin i knea Vazelina original Slitin i knea Høgg-A-Billy Boogie Vazelina original Slitin i knea På magan bak en sten Vazelina original Slitin i knea Borghild Barry Mann Who Put The Bomp Slitin i knea Østby's gammaldans Richard Adler Hernandos's Hideaway Slitin i knea Værmeldings stubben Vazelina original Slitin i knea Mann frå Hadeland Vazelina original Slitin i knea Ne på kne Vazelina original Slitin i knea Fin som en præst Vazelina original Slitin i knea Boller og horn Vazelina original Slitin i knea I Snertingdaln'n Roy Hall All By Me Self Blå lys Blå lys The Marcels Blue Moon Blå lys Får itte mere pudding, tjukken Phil Harris Ain't Nobody Here But us Chickens Blå lys En påsa med øl Vazelina original Blå lys Rock-a-billy mann Vazelina original Blå lys I låven på Ås Leon Payne I Love You Because Blå lys Limousine Billy Swan Drivin' Wheel Blå lys Baller i luften Vazelina original Blå lys Ringen Robert Gordon I Just Met A Memory Blå lys Blanke Mjøsa G. Bruce Moody River Blå lys Kysse med meg Vazelina original Blå lys Gard i Valdres Vazelina original På tur Come prima Come Prima På tur Bomull i øra Asleep At the Wheel Choo Choo Ch'boogie På tur Midt i trafikken Vazelina original På tur Ferje over Mjøsa Gerry And The Pacemakers Ferry Cross The Mersey På tur Soul shakin' babe' Vazelina original På tur Kano Hula-hula Vazelina original På tur Jaha, jaha ha-ha I've Been Around På tur Hallingsprætten Vazelina original På tur Myggolje boogie Teenage Boogie På tur Vanvidd Arvid Bill Haley Razzle Dazzle På tur El Daro Vazelina original På tur Bære å vara idiot hell ittno' Vazelina original Fem fyrer med ved Fem fyrer med ved Vazelina original Fem fyrer med ved Harry Hoover Huey "piano" Smith Sea Cruise Fem fyrer med ved Åbbor Buddy Holly Oh Boy Fem fyrer med ved Gjedda kjem i kveld (på Vingrom) Frankie Vallie The Lion Sleeps Tonight Fem fyrer med ved Rolf Paulsen nr. 9 The Drifters Love Potion Nr. 9 Fem fyrer med ved Gamle grønne boller i skåpet Jerry Lee Lewis Great Balls of Fire Fem fyrer med ved Knekkebrød Vazelina original Fem fyrer med ved En stor sølvgrå lastebil Conway Twitty Its Only make believe Fem fyrer med ved Et reinvaske norgesglass Tommy Boys. Curtiss Lee Under the moon of love Fem fyrer med ved Dorull Vazelina original Fem fyrer med ved Je åt opp rånan min Elvis I cant stop loving yoiu Fem fyrer med ved Lørdagskvelden Blackwell Rip It up Fem fyrer med ved Skikkelige saker Hank Williams Mind your own business Fem fyrer med ved Jeg vil ha en liten hund T. Skogman/B. Oscarsson Jag vil ha en liten hund 5 års jubileum Gi meg fri i kveld E. Vågan Gi meg fri i kveld 5 års jubileum Aagot Stang Elvis Presley I Got Stung 5 års jubileum Borghild Barry Mann Who Put The Bomp 5 års jubileum Fin som en præst Vazelina original 5 års jubileum På magan bak en sten Vazelina original 5 års jubileum Blå lys The Marcels Blue Moon 5 års jubileum Får itte mere pudding, tjukken Phil Harris Ain't Nobody Here But us Chickens 5 års jubileum Baller i luften Vazelina original 5 års jubileum Come prima Come Prima 5 års jubileum Ferje over Mjøsa Gerry And The Pacemakers Ferry Cross The Mersey 5 års jubileum Bomull i øra Asleep At the Wheel Choo Choo Ch'boogie 5 års jubileum En stor sølvgrå lastebil Conway Twitty Its Only make believe 5 års jubileum Knekkebrød Vazelina original 5 års jubileum Tarzan boogie Vazelina original 5 års jubileum Hoots mon Vazelina original Musikk tel arbe' Musikk tel arbe' Vazelina original Musikk tel arbe' Lada tel Hønefoss Jerry Leiber/ Mike Stoller She's Not You Musikk tel arbe' Feil side ta Mjøsa Tom Rush/Trevor Veitch wrong end of the rainbow Musikk tel arbe' Fort, fort, fort Vazelina original Musikk tel arbe' Hei paulsen Ray Hildebrand Hi Paula Musikk tel arbe' Stor presenning The Platters Great Pretender Musikk tel arbe' Konstant i Opel Jimmy Kennedy/Nat Simon Istanbul/Konstantinopel Musikk tel arbe' Surfbrett Vazelina original Musikk tel arbe' Vi speller gamle plater Vazelina original Musikk tel arbe' Dumt Jerry Leiber/ Mike Stoller Don't Musikk tel arbe' Bære blær i blar Vazelina original Musikk tel arbe' Byggevare boogie Vazelina original Musikk tel arbe' Betong for evig Vazelina original Musikk tel arbe' Min kjære du Elvis Presley Little Darlin' Gå for gull Grete Waitz Jerry Leiber/ Mike Stoller Treat Me Nice Gå for gull Aunli og Aunli Roy Orbinson Only the lonely Gå for gull Birger Ruud Vazelina original Gå for gull Drink med is i (På Fornebu) Buddy Holly/Norman Petty It's So Easy Gå for gull Magan William Robinson My Girl Gå for gull Vond rygg, såre knoker Manhattan Transfer Trickle trickle Gå for gull Gå for gull! Doc Pomus/Mort Schuman His Latest Flame Gå for gull Oddvar Brå The Stereos I Really Love You Gå for gull Tipping for'n far Vazelina original Gå for gull Hei gamle Valdresfjell Steve Goodman City of New Orleans Gå for gull September Kurt Weill September Song Gå for gull Hjallis boogie Vazelina original Gå for gull Bilbølla Ulla Vazelina original Gå for gull God kveld Vazelina original Tempo Frå eau de cologne tel eau de vie Vazelina original Tempo Men gå forbi Jim Reeves ( ? ) Walk on By Tempo Tel våren skar jeg sjøsetta båt Vazelina original Tempo Stusslige karer Vazelina original Tempo Hjelp meg Ragna The Beach Boys Help me Rhonda Tempo Ælle har en tremenning på Gjøvik Vazelina original Tempo Kan du låne bort et frottéhåndkle Vazelina original Tempo Raufoss rute-Ruth Maurice Abrahams Ragtime Cowboy Joe Tempo Da var det schæferen beit The Monkees I'm A Believer Tempo Det er over Roy Orbison It's Over Tempo Hu såg meg nakjin Pearl King I Hear You Knockin' Tempo Stor svart bil (Coupe' de ville) Vazelina original Tempo Ulf jobbe full dag i Folldal'n Vazelina original Tempo Drekk det opp (En enkel sang om brenn'vin) Vazelina original Tempo Du kan alltid stole på en kar i frå Kraby Vazelina original Tempo Tempo Vazelina original Full behandling Traktor med henger Vazelina original Full behandling Spikre paller Leslie Gore It's My Party Full behandling Slik er livet Bill Cook You Can Have Her Full behandling Lykkeliten Doc Pomus Little Sister Full behandling Det beste i livet er gratis Vazelina original Full behandling Kul slik som je B. Trader A Fool Such As I Full behandling Grønne gummistøvler Vazelina original Full behandling Jorunn rundt på 8 dager Vazelina original Full behandling Grønstad H. Davie/B. Moore Green Door Full behandling Bil' er klar for høgging Lee Hasselwood These Boots Are Made For Walking Full behandling På Vål'enga E. Maresca The Wanderer Full behandling Det vil alltid komma en ifrå Mengshoel Baccarac/David Always Something There To Remind Me Full behandling Slæpp fænsen inn Cole Porter Don't Fence Me In 11 år uten kvinnfolk 2250 Roverud Schroeder/Mc Farlands Cinciannati Fireball 11 år uten kvinnfolk La meg være ung (kort versjon) Arne Bendiksen La meg være ung 11 år uten kvinnfolk 11 år uten kvinnfolk Vazelina original 11 år uten kvinnfolk Bop'in Bodil Thurston Harris Do what you did 11 år uten kvinnfolk Bedre hell æll medisin Vazelina original 11 år uten kvinnfolk Brukt-bod-boogie Vazelina original 11 år uten kvinnfolk På Gjøvik Vazelina original 11 år uten kvinnfolk Sven Torsell Vazelina original 11 år uten kvinnfolk La meg være ung (lang versjon) Arne Bendiksen La meg være ung 11 år uten kvinnfolk Sisu-baby B. Austin L jordan If You is or is you (aint ma baby) 11 år uten kvinnfolk Hør på meg (Mutterlein) Nat King Cole Answer Me, My Love 11 år uten kvinnfolk To par gebiss Vazelina original 11 år uten kvinnfolk På trynet oppi' silo'n Elvis Presley Crying in the chapel Rock-a-Doodle 12 1 Sol på meg Sun Do Shine Rock-a-Doodle 12 2 Rock-a-Doodle Rock-A-Doodle Rock-a-Doodle 12 3 Oddvar Olsen Old McDonald Rock-a-Doodle 12 4 Høne pøne Money Honey Rock-a-Doodle 12 5 Je vil tru Frankie Laine I Believe Rock-a-Doodle 12 6 Flæsk-purka Anna Tony Joe White Polk Salad Annie Rock-a-Doodle 12 7 Drukner sjela i brus Singing The Blues Rock-a-Doodle 12 8 Kyss og klæm Kiss 'N Coo Rock-a-Doodle 12 9 Leiter etter skatten Treasure Huntin' Fever Rock-a-Doodle 12 10 Itte reis i frå øss Red River Valley Rock-a-Doodle 12 11 Burning love Burning Love Rock-a-Doodle 12 12 Telbarsatt tel deg Come Back To You Rock-a-Doodle 12 13 Ut på bygda Back To The Country Rock-a-Doodle 12 14 Rock-a-Doodle Rock-A-Doodle Rock-a-Doodle 12 15 Knyte en sko Tyin' Your Shoes Gammel Oppland Skinnmagre høner L. Williams Bony Moronie Gammel Oppland Surfbrett Vazelina original Gammel Oppland Borghild Barry Mann Who Put The Bomp Gammel Oppland Feil side ta Mjøsa Tom Rush/Trevor Veitch wrong end of the rainbow Gammel Oppland Sol på meg Sun Do Shine Gammel Oppland En stor sølvgrå lastebil Conway Twitty Its Only make believe Gammel Oppland Musikk tel arbe' Vazelina original Gammel Oppland Spikre paller Leslie Gore It's My Party Gammel Oppland Bilopphøgger boogie E. Vågan Bilopphøgger boogie Gammel Oppland Knekkebrød Vazelina original Gammel Oppland Hjelp meg Ragna The Beach Boys Help me Rhonda Gammel Oppland Ferje over Mjøsa Gerry And The Pacemakers Ferry Cross The Mersey Gammel Oppland Vond rygg, såre knoker Manhattan Transfer Trickle trickle Gammel Oppland Traktor med henger (radio mix) Vazelina original Gammel Oppland Bomull i øra Asleep At the Wheel Choo Choo Ch'boogie Gammel Oppland Da var det schæferen beit The Monkees I'm A Believer Gammel Oppland Tarzan boogie Vazelina original Gammel Oppland På magan bak en sten Vazelina original Gammel Oppland Duellen i LA Benny Borg Morgan Kane Gammel Oppland Gi meg fri i kveld E. Vågan Gi meg fri i kveld Gammel Oppland Gire opp og gær'n Vazelina original Gammel Oppland 11 år uten kvinnfolk Vazelina original Gammel Oppland Fem fyrer med ved Vazelina original Gammel Oppland Bedre hell æll medisin Vazelina original Gammel Oppland Blå lys The Marcels Blue Moon Gammel Oppland Får itte mere pudding, tjukken Phil Harris Ain't Nobody Here But us Chickens Gammel Oppland Mere rock'n'roll før Vazelina original Hææærli' på toppen ta væla' Sikker sex på respatex Vazelina original Hææærli' på toppen ta væla' Røyksjuk Baby, Now That I’ve Found You Hææærli' på toppen ta væla' Ingenting er slik det var Et si tu n’existais pas Hææærli' på toppen ta væla' Hårete gåsunger Vazelina original Hææærli' på toppen ta væla' Stort sett feit (på det jevne) Vazelina original Hææærli' på toppen ta væla' Solskinn inni blådressen min Love Grows Hææærli' på toppen ta væla' Real wild child - Villmænn The Wild One - Real Wild Child Hææærli' på toppen ta væla' Åmotfors - Sköna Värmland Hææærli' på toppen ta væla' Baron uten bar Judy In Disguise Hææærli' på toppen ta væla' Sjømannsbruden - En seilervals Hææærli' på toppen ta væla' Hææærli' på toppen ta væla Hææærli' på toppen ta væla' Blue, blue, blue Hawaii Hææærli' på toppen ta væla' Trynet på en dau mann Down Among The Dead Men Hææærli' på toppen ta væla' Frognerseter-jentens søndag Ukjent Pitbull Kåre G. Kooymane / B. Hay Radar Love VB.zip Lenke til kommentar
knoidez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Nice job! Jeg har tenkt på et lignende prosjekt, men skjønte at noen hadde gjort det før meg;) Hvis du har mulighet må du sjekke ut "Joey Dee and the Starlighters" og sangen "Ya Ya Twist". Jeg hørte den for første gang rett før jul, på plata "The Hamburg Sound", og vips! var nok et hull i Vazelina-orginalene fylt. Det er ikke tvil om at den sangen er opphavet til "Gi meg fri ikveld"! Her er en link til sangen: http://www.youtube.com/watch?v=BCJ1pZDqea8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vel jammen meg har ikke folk svart denne og! Takk for hjelpen. Har jammen meg funnet endel sanger etterhvert. Tror elton john - crocodile rock har ett eller annet med fisking i valdres også, men det har jeg ikke klart å verifisere ennå. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Fem Fyrer Med Ved Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Tror elton john - crocodile rock har ett eller annet med fisking i valdres også, men det har jeg ikke klart å verifisere ennå. Nei det er nok Pat Boone - Speedy Gonzales... Morsom sang det også! "Mann fra Hadeland" må da ha noe med Buddy Holly - Bo Diddley å gjøre? Endret 24. april 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
xiglet Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Takk for god info! Jeg hadde tenkt å starte på dette selv for å lage en spotify playlist, men så googlet jeg litt før og lsita di kom opp med en gang. Jeg brukte en knapp time for å lage en playlist. Det var noen jeg ikke fant, og noen der jeg ikke aner hvem som har originalen. Tror btw at du har misset litt på artisten i noen av låtene. Her er i hvert fall playlisten: http://open.spotify.com/user/xiglet/playli...4n5tXUD5sdIS65m Hvis noen vil rette opp feil i den så er det jo fint om dem paster ut en ny en. Frode Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Niiice. Som hadelending er jeg regelrett oppvokst med Vazelina til alle anledninger. Mye artig musikk fra de karene der, altså. Say, da jeg var liten hørte vi ofte på en sang hvor de bare sang "Traktor", også var det masse trekkspill eller ett eller annet. Ikke traktor med henger, altså, bare traktor. Noen som husker hva den het? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Niiice. Som hadelending er jeg regelrett oppvokst med Vazelina til alle anledninger. Som Brøtning, frå riktig side ta Mjøsam enten mæ ell uten buss, æ je vøksi opp mæ Vazelina, mæ stor V. Dætti æ et bra tiltak! Lenke til kommentar
H8ggern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei Nydelig tiltak! Men jeg prøvde å laste ned filen og fikk beskjed om at den zipede mappa er tom. Har det skjedd noe med den linken som er lagt ut eller er det noe krøll her? Hadde vært så fint å hatt denne lista Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Vet ikke helt hva som er problemet hos deg, men her fungerer det flott. Prøvd 7zip eller winrar? Lenke til kommentar
H8ggern Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Vet ikke helt hva som er problemet hos deg, men her fungerer det flott. Prøvd 7zip eller winrar? 7zip funka som bare det! Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Fantastisk tiltak! Vazelina eier! ^^ Lenke til kommentar
Thunderfly Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bare for å rive opp i en gammal post, nå har jeg mekke en litt forbedra utgave av Spotify lista. Her er det ikke bare Originalene, men jeg har satt det opp slik: Origina sang Vazelina Cover Original Sang Vazelina Cover osv. Så, kos dere, og takk for informasjonen dere har gitt Here you go; http://open.spotify.com/user/thunderflai/playlist/3TFTgwNEuuPTK1gUGH1Vue Hilsen Hurdøling med sans for go' musikk Lenke til kommentar
valdresalex Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Legger ved en retta versjon av excel fila, det sto feil navn på en sang (Duellen I LA -This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us av Ole (I Dole) Evenrude) Hørte på den Morgang Kane låta den ligna ikke i det hele tatt mens den til Ole Evenrude hadde samme melodi som Vazelina sin. http://open.spotify....pg1Oer022gXArh2 Håper dette hjelper litt. Vazelina.zip Alexander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå