Gå til innhold

Zone Alarm tok litt vel godt i? (trojaner + MSN)

Anbefalte innlegg

Kjørte en sjekk med Zone Alarm spyware (nyeste utgave, helt oppdatert) og den fant 2 trojanere. Problemet var at MSN Messenger var knyttet til den ene av dem. Og jeg valgte å fjerne den trojaneren, og dermed forsvant også MSN fra PC-en min. Dette er ikke så viktig ettersom jeg ikke bruker MSN i så stor grad, men mer betenkelig er hvordan i all verden dette kan ha sneket seg inn og blandet seg med MSN?

Legger ved detaljer..

post-21155-1196362184_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Beste du kan gjøre er å kontakte ZoneAlarm og forklare problemet, så fikser de nok det i neste oppdatering. Ingen ting skjer hvis de ikke får vite om det.

Lenke til kommentar
Dette er mest sannsynlig en falsk positiv. Nå kjenner ikke jeg særlig til ZoneAlarm sin antispyware, så jeg kan ikke uttale meg hvor befenkt dette programmet er med falske positiver.

Og det vil si at programmet dikter opp funn av spyware? Litt rart at det gjør det om MSN, og deretter sletter viktige filer relatert til MSN slik at jeg ikke får brukt MSN etterpå..

Lenke til kommentar

Ja, filer knyttet til MSN burde ikke være ansett som skadelige. Derfor antar jeg at dette dreier seg om falske positiver. Mest sannsynlig så vil slikt bli rettet opp i framtidige oppdateringer. Hvis ikke, så bør du vurder om det ikke finnes bedre alternativer enn ZoneAlarm antispyware.

Edit: Så tipset om å kontakte ZoneAlarm om dette er en god ide (vil anta det er flere som har fått erfart dette)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

En falsk prositiv betyr at et sikkerhetsprogram tror det er et virus pågrunn av en feil i databasen. Da er det jo klart det tar knekken på det. Det er ikke noe de har gjort med vilje, det er sikkert bare en glipp som har skjedd.

Dette skjer med alle sikkerhetsprogrammer, uansett.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...