Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny Microsoft-sabotasje mot Opera!


Anbefalte innlegg

http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20030206...28_hab_92617074

 

For en teknisk beskrivelse av hva Microsoft gjør, les her

 

Gidder du ikke å lese den tekniske beskrivelsen, så skal jeg gi deg den korte versjonen. MSN-siden sjekker om du bruker Opera. Hvis du gjør det, så sender de deg denne siden i stedet for den de vanligvis sender. Du vil merke at denne siden vises feil, OGSÅ i Internet Explorer. Den siden som vanligvis sendes til IE, virker like godt i IE som i Opera.

 

ul {

margin: -2px 0px 0px -30px;

}

 

Det er denne delen av koden i siden som gjør ødelegger. Den -30px tingen flytter elementer 30 piksler til venstre, som du sikkert så. Denne delen av koden sendes bare til Opera brukere. Hvorfor i all verden skal de gjøre det??? Det kan vel ikke være for at folk skal tro at Opera er dårlig? Neida, Microsoft ville aldri gjort noe slikt..

 

Altså: Microsoft ødelegger bevist for Opera brukere! :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor"]Å så ille det er med dere.......

 

Opera får lage en pach som fikser det da, eller de kan inkudere det i den patchen de kommer ut med som skal rette opp de siste sikkerhetshullene!

 

Du er jo idiot! Fatter du ingenting? Det er ikke opera som har gjort noe. Microsoft sender jo en webside som inneholder feil til Opera brukere. Opera kan ikke patche microsoft. Hvis du ikke forstod hva jeg mente, så les den tekniske beskrivelsen.

 

Det som er så fælt, er at Microsoft faktisk får folk til å tro at det er noe galt med Opera. (slik som Raptor gjør)

Lenke til kommentar
Raptor"]Å så ille det er med dere.......

 

Opera får lage en pach som fikser det da, eller de kan inkudere det i den patchen de kommer ut med som skal rette opp de siste sikkerhetshullene!

 

hahaha.. idiot ;)

dette er nok ikke et problem som i lengden kan løses med en patch fra opera sin side..

Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Det overrasker meg faktisk at de ikke har gjort slikt tildigere, selv om man tar ident as IE så kan man finne ut at det er opera som er browseren, jeg har undret meg før hvorfor identify as IE funket på flere andre sabatasje-tilfeller med microsoft, men nå har de altså stengt det hullet også. Får håpe disse barnehagetaktikkene ikke funker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jaja, på en annen side er det et kompliment til Opera. MS prøver å hindre et produkt som er bedre enn deres eget!

 

Litt Off-topic:

Jeg er så drittlei alle de patchene og problemene til IE! Jeg sitter på jobb nå og skal løse et problem for en bruker som har problemer med å åpne nye vinduer fra en side! Hadde det vært Opera hadde det vært en smal sak å reinstallere!

Lenke til kommentar
Jeg er så drit lei alle som går til personangrep i steden for å diskutere det som står i topic.

 

Du er jo idiot! Fatter du ingenting?

 

hahaha.. idiot ;)

 

Enough said.

 

Ærlig talt såpass bør folk tåle når de kjører uttalelser som i klartekst betyr, "faen som dere sutrer" (å så ille det er med dere). Man må tåle litt motstand når man hopper inn i en diskusjon med en frekk tone.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok AtW, enig med deg, men det må da være mulig å diskutere på et saklig nivå?

Er det ikke et orddatk som sier: Hvis alle passer på seg selv går ting mye bedre?

 

Minner litt om diskusjonen på Holmgang i går ^^

 

Joda, det er jeg enig i. Holmgang? var det det mat-maset? Det var isåfall den største hønse-diskusjonen jeg har sett på lenge.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kanskje de større avisene også er interessert i saken? Kunne vært artig å lagd ordentlig blest om det noe MS definitivt ikke liker (se f.eks. på Palladium som de nå har bytta navn på...)
Det hadde vel ikke vært helt utenkelig at store aviser kunne ta opp dette dersom de ble tipset? MS er jo kjent som en stor stygg ulv, og når de saboterer for en norsk browser som ga litt for mye konkurranse, fortjener vel det litt spalteplass?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...