Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

alt for trang forhud(?)

Gjest g17

Anbefalte innlegg

Jeg tror at jeg har for trang forhud, meningen er at den skal nedenfor/bakom penis hode, menn hos meg kommer den ikke halvveis ned på penis hode før det gjør vondt. noen tips?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*
Hadde samme problemet før, men det har blitt bedre. Løsning: Ronke mer/hardere. Det er ikke kødd engang.

Tull og tøys, det at en må runke mer er bare tull, jeg har runka 1-2 ganga i snitt per dag, og den har alltid alltid vært trang, spørs hvordan trang den er også vil jeg tro, men jeg har veldig stram streng.

Lenke til kommentar

Det er vell kansje strengen som er det største problemet siden det er der det gjør vont hvis jeg tar forhuden for langt tilbake.. burde jeg brette forhuden tilbake da?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Det er vell kansje strengen som er det største problemet siden det er der det gjør vont hvis jeg tar forhuden for langt tilbake.. burde jeg brette forhuden tilbake da?

Jeg tror at et såkalt kirurgisk inngrep er tingen. Du bare kontakter fastlegen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_svar_*
Hadde samme problemet før, men det har blitt bedre. Løsning: Ronke mer/hardere. Det er ikke kødd engang.

Tull og tøys, det at en må runke mer er bare tull, jeg har runka 1-2 ganga i snitt per dag, og den har alltid alltid vært trang, spørs hvordan trang den er også vil jeg tro, men jeg har veldig stram streng.

Jøss, da runker du mye!

Jeg pleier å dra den tilbake mens kuken er slapp. Da er det ikke noe problem. Ikke vits å oppsøke lege da vel? Hadde aldri gjort det uansett, for hvis det var en kvinnelig inngriper ville jeg sikkert fått ereksjon, og hadde det vært en mannlig ville jeg kanskje også fått det (fy faen så flaut!).

Lenke til kommentar

Rådfør med fastlege hvis det er et problem.

Det er det aller beste.

Hvis du prøver å runke hardt og presse forhuden alt du kan tilbake til tross for tranghet kan du risikere at forhuden smetter bak penishodet som et strekt strikk, og du mister alt som heter ereksjon og føler mye smerte. Du kan også risikere å sitte igjen med forhuden låst bok penishodet i en tilstand som kalles parafimose og anses som en akutt situasjon.

Nei, takke meg til dyktige fagfolk og trygge metoder som gjør deg "frisk" for livet.

Men strengt tatt er man ikke avhengig av a dra skinnet bak hodet for å runke!

Der har du et poeng.

Men:

Prøv å ligg med ei dame uten tilbaketrekt forhud, så har pipa en litt annen lyd.

(...) for hvis det var en kvinnelig inngriper ville jeg sikkert fått ereksjon, og hadde det vært en mannlig ville jeg kanskje også fått det (fy faen så flaut!).

Det er ikke flaut i det hele tatt. Det er jobben demmes og de er utdannet i medisin og er ytterst professionelle.

De har taushetsplikt og det er på ingen måte flaut. Relax, take it easy.

Lenke til kommentar

Ehmm, må ikke finne på å runke hardere for å få ned forhuden, da risikerer du bare å rive den opp. Heller bruk et glidemiddel(eller såpe mens du bader) for å strekke ut huden forsiktig, til slutt får du den mest sannsynlig over. Gjenta dette mange ganger og den vil bli slakkere etter en stund.

Lenke til kommentar

så jeg burde ta kontakt med legen min eller? Har egentlig ikke så veldig lyst til det.. finner det egentlig litt flaut selv om det ikke er såå uvanlig, er tross alt en grunn til jeg bruker gjestfunkjonen istedenfor min vanlige bruker.

Lenke til kommentar
så jeg burde ta kontakt med legen min eller? Har egentlig ikke så veldig lyst til det.. finner det egentlig litt flaut selv om det ikke er såå uvanlig, er tross alt en grunn til jeg bruker gjestfunkjonen istedenfor min vanlige bruker.

Vær så snill. Gjør deg selv den tjeneste å gå til legen. Det er kanskje litt ekkelt siden du er usikker og sånt, men jeg kan nesten garantere at byrden vil lette etterpå! ;)

Det trenger bare være deg og han/hun i rommet. Ingen problem overhodet, og det er ikke sikkert du blir undersøkt av vedkommende engang. Kan hende du blir videreskrevet til urolog med det samme.

Bare tenk at disse menneskene er 100% profesjonelle.

Det er like naturlig for dem å snakke om sånne ting som det er for en baker å lage brød.

Lenke til kommentar

Okei... for vell prøve å kontakte fastlegen min da.. spesiellt hvis det fredrikg- sa om

Prøv å ligg med ei dame uten tilbaketrekt forhud, så har pipa en litt annen lyd.
stemmer...
Lenke til kommentar

Jeg gjennomførte en slik oppersajon i august. I dag er det fortsatt ikke bra. Får trukket den bare litt lengre tilbake, men får den helt over hvis penishodet er fuktig eller glatt. Skal tilbake på sjekk snart, hvor jeg enten får høre at jeg må ta en ny opperasjon, men jeg håper på at en eller annen salve kan gjøre susen.

Men opperasjon er den beste muligheten hvis forrhuden er veldig trang. Til meg gjore det ikke vondt i ett eneste sekund de 2 ukene stingene fortsatt var i, noe jeg ikke hadde forventet.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg utsetter legebesøket litt siden jeg for første gang fikk forhuden helt tilbake!. dog var det ikke den beste opplevelsen jeg har hatt, det kjentes for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...