Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

var i BIOS på Power BIOS Features og satte system performance på turbo. hjelp!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg gikk inn i BIOS og gikk inn på Power BIOS Features, så satte jeg System Performance på Turbo. så gikk jeg ut og save endringene jeg hadde gjort.(den sto på standar)

nå når jeg starter p-c`n starter alle vifter og resten av p-c`n og pipp lyden kommer, men det kommer ikke noe bilde på skjærmen. Trenger hjelp!!

Takker alle svar

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg bytter jumper fra 1-2 til 2-3 så får jeg ikke startet p-c`n skal det ikke gå ann?

isåfall fungerer det ikke å ta ut batteriet eller bytte på jumperen. trenger hjelp

Hva har du egentlig gjort. Posten din gir ikke mening. Har du lest i manualen hvordan du resetter bios? Har du tatt ut batteriet?

Har aldri hørt om metoden Fritz0r nevner, kan ikke skjønne at det skal være nødvendig.

Du skal først slå av maskinen, så trekke ut strømkabelen til maskinen fra stikkontakten. Så flytter du på jumperen. La den stå slik i noen sekunder (10-15), så flytt den tilbake. Evt ta ut batteriet. Maskinen vil ikke starte om jumperen står på reset.

Kan selvfølgelig hende at noe er ødelagt i PC-en men tviler på at det evt skyldes at du satte på "turbo".

Lenke til kommentar

På min pc vil den ikke tenne i hele tatt om jeg har cmos jumpere på reset, men så fort du setter den tilbake i vanlig posisjon så starter den med default settings.

Husk og koble fra strømmen til PC-en når du reseter bios ellers er det ikke sikkert den blir resettet

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
når jeg bytter jumper fra 1-2 til 2-3 så får jeg ikke startet p-c`n skal det ikke gå ann?

isåfall fungerer det ikke å ta ut batteriet eller bytte på jumperen. trenger hjelp

Hva har du egentlig gjort. Posten din gir ikke mening. Har du lest i manualen hvordan du resetter bios? Har du tatt ut batteriet?

Har aldri hørt om metoden Fritz0r nevner, kan ikke skjønne at det skal være nødvendig.

Du skal først slå av maskinen, så trekke ut strømkabelen til maskinen fra stikkontakten. Så flytter du på jumperen. La den stå slik i noen sekunder (10-15), så flytt den tilbake. Evt ta ut batteriet. Maskinen vil ikke starte om jumperen står på reset.

Kan selvfølgelig hende at noe er ødelagt i PC-en men tviler på at det evt skyldes at du satte på "turbo".

hei igjenn.

har prøvd alt dokker har sakt men det hjelper ikke, skjærmen kommer ikke på. har prøvd med flere skjærmer.

hovedkorte er VIA KT600

men før jeg satte den på "turbo" hadde jeg sotte den på fast og da gikk alt bra. har det noe med at DRAM Command Rate hoppet over fra 1t Command til 2t Command når jeg satt den på "Turbo" fordi den sto på 1t command på standar og fast og da fungerte p-c`n

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Post komplett liste over HW.

Er tydeligvis ganske gamle greier. Mye som kan ha tatt kvelden.

Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke.

-Prøv med kun en minnebrikke i ulike spor på hovedkortet.

Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde.

VIA KT600 brikkesettet ser da ikke ut til å ha det.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke.

Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde.

nei, har ikke et integrert skjærmkort. hva må jeg gjøre da:(

Lenke til kommentar

Les det som står i bold og understreket...

Lenke til kommentar

Les det som står i bold og understreket...

funket ikke å bytte plass på minnet, men va mener du med bold?

Lenke til kommentar

eneste jeg husker er:

VIA KT600

nividea 7900 tror jeg med 256 mb

AMD 1GHz men veit ikke mer om prossesoren

512 mb ram men veit ikke merke

hvis det er viktig med mer info om program varen jeg har i p-c`n så si i fa:)

men er det noen som veit hva jeg ska gjøre når jeg ikke har intergrert skjærmkort? og har restrta BIOS?

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Jeg tror det blir vanskelig å gi deg hjelp via inet på problemet ditt, pga. at du er litt ustø på data kunnskaper :p

Hvis du har noen venner som er gode med data hardware så ville jeg snakket med dem hvis jeg var deg. Få dem til å komme å se på pcen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...