fredrick4 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hallo! Jeg gikk inn i BIOS og gikk inn på Power BIOS Features, så satte jeg System Performance på Turbo. så gikk jeg ut og save endringene jeg hadde gjort.(den sto på standar) nå når jeg starter p-c`n starter alle vifter og resten av p-c`n og pipp lyden kommer, men det kommer ikke noe bilde på skjærmen. Trenger hjelp!! Takker alle svar Endret 29. november 2007 av fredrick4 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Reset bios. Se manual, er gjerne en jumper du flytter på. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 eller ta ut strøm ledning, ta ut BIOS batteriet, koble på strøm ledning, start PC, slå av PC, ta ut strøm, sett inn batteriet, start PC-en. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 når jeg bytter jumper fra 1-2 til 2-3 så får jeg ikke startet p-c`n skal det ikke gå ann? isåfall fungerer det ikke å ta ut batteriet eller bytte på jumperen. trenger hjelp Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Kan det være no i p-c`n som er ødelakt strømforsyner, skjærmkort eller noe annet? Trenger hjelp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 når jeg bytter jumper fra 1-2 til 2-3 så får jeg ikke startet p-c`n skal det ikke gå ann? isåfall fungerer det ikke å ta ut batteriet eller bytte på jumperen. trenger hjelp Hva har du egentlig gjort. Posten din gir ikke mening. Har du lest i manualen hvordan du resetter bios? Har du tatt ut batteriet? Har aldri hørt om metoden Fritz0r nevner, kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Du skal først slå av maskinen, så trekke ut strømkabelen til maskinen fra stikkontakten. Så flytter du på jumperen. La den stå slik i noen sekunder (10-15), så flytt den tilbake. Evt ta ut batteriet. Maskinen vil ikke starte om jumperen står på reset. Kan selvfølgelig hende at noe er ødelagt i PC-en men tviler på at det evt skyldes at du satte på "turbo". Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg ville i hvertfall ikke prøvd å starte PC-en med jumperen i reset stilling. Ikke umulig at det er nok til å kverke hovedkortet.... Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Når jeg hadde problemer etter en BIOS endring og PC-en ikke starta så måtte jeg ta ut batteriet i 20sec, tok det inn igjen så startet den vanlig med reset BIOS. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) På min pc vil den ikke tenne i hele tatt om jeg har cmos jumpere på reset, men så fort du setter den tilbake i vanlig posisjon så starter den med default settings. Husk og koble fra strømmen til PC-en når du reseter bios ellers er det ikke sikkert den blir resettet Endret 2. desember 2007 av Handl3vogn Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) når jeg bytter jumper fra 1-2 til 2-3 så får jeg ikke startet p-c`n skal det ikke gå ann? isåfall fungerer det ikke å ta ut batteriet eller bytte på jumperen. trenger hjelp Hva har du egentlig gjort. Posten din gir ikke mening. Har du lest i manualen hvordan du resetter bios? Har du tatt ut batteriet? Har aldri hørt om metoden Fritz0r nevner, kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Du skal først slå av maskinen, så trekke ut strømkabelen til maskinen fra stikkontakten. Så flytter du på jumperen. La den stå slik i noen sekunder (10-15), så flytt den tilbake. Evt ta ut batteriet. Maskinen vil ikke starte om jumperen står på reset. Kan selvfølgelig hende at noe er ødelagt i PC-en men tviler på at det evt skyldes at du satte på "turbo". hei igjenn. har prøvd alt dokker har sakt men det hjelper ikke, skjærmen kommer ikke på. har prøvd med flere skjærmer. hovedkorte er VIA KT600 men før jeg satte den på "turbo" hadde jeg sotte den på fast og da gikk alt bra. har det noe med at DRAM Command Rate hoppet over fra 1t Command til 2t Command når jeg satt den på "Turbo" fordi den sto på 1t command på standar og fast og da fungerte p-c`n Endret 3. desember 2007 av fredrick4 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Post komplett liste over HW. Er tydeligvis ganske gamle greier. Mye som kan ha tatt kvelden. Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke. -Prøv med kun en minnebrikke i ulike spor på hovedkortet. Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde. VIA KT600 brikkesettet ser da ikke ut til å ha det. Endret 3. desember 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Post komplett liste over HW. Er tydeligvis ganske gamle greier. Mye som kan ha tatt kvelden. Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke. -Prøv med kun en minnebrikke i ulike spor på hovedkortet. Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde. VIA KT600 brikkesettet ser da ikke ut til å ha det. nei, har ikke et integrert skjærmkort. hva må jeg gjøre da:( Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Post komplett liste over HW. Er tydeligvis ganske gamle greier. Mye som kan ha tatt kvelden. Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke. -Prøv med kun en minnebrikke i ulike spor på hovedkortet. Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde. VIA KT600 brikkesettet ser da ikke ut til å ha det. nei, har ikke et integrert skjærmkort. hva må jeg gjøre da:( Les det som står i bold og understreket... Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Post komplett liste over HW. Er tydeligvis ganske gamle greier. Mye som kan ha tatt kvelden. Tviler på at en overgang fra 1T til 2T skulle ødelegge, burde snarere gjøre det enklere å klokke. -Prøv med kun en minnebrikke i ulike spor på hovedkortet. Du har vel ikke et integrert skjermkort på hovedkortet samt et annet skjermkort? Om du resetter bios da, vil gjerne det integrerte kortet aktivisere seg og det andre vil ikke gi bilde. VIA KT600 brikkesettet ser da ikke ut til å ha det. nei, har ikke et integrert skjærmkort. hva må jeg gjøre da:( Les det som står i bold og understreket... funket ikke å bytte plass på minnet, men va mener du med bold? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det som står i fet skrift type, altså "Post komplett liste over HW." Var vist vanskelig det her Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) hva menes med at posten er komplett? Endret 3. desember 2007 av fredrick4 Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Post komplett liste av hardware betyr at du skal liste opp en liste med alle delene i pcn din. F.eks. Cpu-Amd 3200+ HK-Dfi lanparty nf4 expert Minne-ocz platinum 3200 2-2-2-5 osv. Endret 3. desember 2007 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) eneste jeg husker er: VIA KT600 nividea 7900 tror jeg med 256 mb AMD 1GHz men veit ikke mer om prossesoren 512 mb ram men veit ikke merke hvis det er viktig med mer info om program varen jeg har i p-c`n så si i fa:) men er det noen som veit hva jeg ska gjøre når jeg ikke har intergrert skjærmkort? og har restrta BIOS? Endret 3. desember 2007 av fredrick4 Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg tror det blir vanskelig å gi deg hjelp via inet på problemet ditt, pga. at du er litt ustø på data kunnskaper Hvis du har noen venner som er gode med data hardware så ville jeg snakket med dem hvis jeg var deg. Få dem til å komme å se på pcen din. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) motherboard epox(via kt 600) radeon 9600 Athlon processors q-tec 350 w strømforskyner og tror det er m-tec rambrikke på 512m ram Endret 16. desember 2007 av fredrick4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå