obese Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Her er en test av Google Maps og trianglueringsfunksjonen som gir liksom-GPS resultater. http://www.hjemmepc.no/tester/article176985.ece Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har man GPS, så er jo dette et elendig alternativ. Den kan jo vise opp til 5 km feil. Lenke til kommentar
DiDaDi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Noen andre så har fått dette til å fungere? Jeg har onecall, nokia 6120 og oppholder meg i Trondheim. Får opp at programmet ikke klarer å finne posisjonen min. Uansett er det vel ikke triangulering det baserer seg på, men hvilken antenne trafikken din kommer fra(altså bare 1 antenne mot 3). Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Det virker ikke på min Nokia 6300. Må jeg kjøre symbian for at det skal fungere? EDIT: Google Maps fungerer, men ikke triangulering. Endret 29. november 2007 av Xpi Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 1) Dette er ikke triangulering. Den baserer seg på informasjon fra bare en celle. Den har heller ikke mulighet for å vite avstanden til cellen. Så det eneste dette systemet baserer seg på er hvilken celle du er tilkoblet. 2) Dette vil kun fungere dersom du er tilkoblet en celle som noen andre vært tilkoblet, og kjørt google maps samtidig som de har hatt en GPS tilkoblet telefonen. Med andre ord, vil dette fungere svært få steder i starten, men etterhvert som flere og flere tar systemet i bruk, burde det fungere flere og flere steder (dersom folk bruker systemet sammen med en GPS vell og merke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå