Gå til innhold

Kjøpe komponenter nå, eller bedre å vente litt?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere den gamle PC-en min.

Men har lest litt på forumet i det siste, og leser at mye nytt kommer i tiden fremover, særlig over nyttår.

 

Nytt skjermkort skal komme

Nye prosessorer

hovedkort?

 

Er det fornuftig å vente til etter nyttår og til bølgen av nye komponenter har kommet...?

Ikke fordi at jeg skal ha det siste og beste, men fordi at prisen kanskje synker på hva jeg har tenkt å kjøpe idag? (som enter en c2d eller quad).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er budsjettet ditt på maks 5000,- så kan du vente og kanskje spare noen hundrelapper på hver komponent.

 

Skal du ha deg en gamer-pc og har tenkt å bruke noen kroner, så kan du like gjerne handle i dag og kjøpe deg en E6850 CPU, et 8800GT skjermkort (evt vente et par uker på det nye GTS kortet) + ett eller annet hovedkort rundt 1500.

Det er "NOK,-" å velge i.

 

Det spørs jo hvor ivrig du er på å få maskinen i hus. Men skal du slå på stortromma og ha deg en knall-pc så tviler jeg på det vil komme noe prisras på de virkelig gode komponentene som gjør at du sparer deg flere tusen på å vente til over nyttår.

 

For å ta den gode, gamle, leksa enda en gang;

venter du til januar, så kan du jo trøste deg med at du uansett kommer til å tenke "jeg burde ventet til mars...".

 

Jeg kjøpte pc i januar i år og betalte kr 13000,- og det er mye jeg gjerne skulle byttet ut, sånn for morro skyld iallfall.

Men jeg spiller både Crysis og Call Of Duty 4 uten problemer, riktignok er systemet temmelig overklokket, men det er jo lov :D

 

Når jeg så en fyr som klaget sin nød fordi den nye pc`n til 30 000,- ikke klarte Crysis med alle innstillinger på MAX, så er det vel på tide å tenke seg litt om og ikke la hypen ta fullstendig overhånd.

 

Jeg tror du vil få like god ytelse for 10 000,- i dag, som for 10 000,- i januar, bare du velger de rette komponentene ;)

Lenke til kommentar

ikke vits å tenke slik.

 

Blir aldri ny pc da. Kan godt hende at det kommer ny socket og gpu om et par uker, men hvorfor ikke vente et par uker til, til prisen synker litt?

 

Trenger (vil ha) du ny pc no så kjøper du no. vist du mener at din gammle pc holder et par uker til så venter du et par uker til.

 

AM2(+) / 775 kommer til å holde LEEEENGE enda. samme gjelder PCI Express.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i det der om at en ikke skal vente. Jeg klarte ikke å vente på 939 platformen. Dermed var jeg stuck med AGP kort og DDR minne!

 

Det er imidlertid ingen ting som tyder på at du kommer til å gjøre et dårlig kjøp om du venter ikke venter over nyttår.

 

Eneste som kommer i nærmeste framtid, er vel nytt nForce chipsett, G92 eller "nye" 8800GTS om du vil, og kanskje viktigst intel 45nm CPU til "normale" priser.

 

Men for all del, i januar står sikkert nye ting for døren.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...