m0g1e Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Innkjøp av 3x PCMCIA nettverkskort til 3 Dell laptoper. En C400, og 2 stk C610 om noen lurer. Skal også kjøpe en router. Enten draft-n eller g støtte tenker jeg. Er helt ny innen PCMCIA nettverkskort. Vil gjerne ha noen tips til om det er spesifikasjoner og diverse jeg bør se etter når jeg kjøper kortene. Er også forsåvidt ny med 802.11n routere og vet lite om hvor "stabile" disse er blitt med tiden. En stund siden lansering vel. Vet ikke helt om jeg skal kaste meg på en slik router eller holde meg til en greit og stabil 54G router. Uansett er det PCMCIA kortene jeg er mest kritisk til, siden jeg ikke vet hva som skiller de billigste fra de dyreste, og funksjoner osv. Fungerer 802.11n PCMCIA kortene greit for øvrig? Takk for alle tips! Endret 29. november 2007 av nollie Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ingen som kjøper slikt lengre da..? En erfaring er flott om noen har! Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ingen som kjøper slikt lengre da..? En erfaring er flott om noen har! De fleste pcmcia kort fungerer helt ok =) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) 3com sine XJACK er geniale,antenna trykker du inn i kortet når du feks. skal ha maskinen ned i veska,ingenting stikker ut. Andre kort stikker ut og bør/må tas ut i nevnte tillfelle. https://prisguiden.no/product.php?productId=26957 Har du ADSL og kan bruke eget modem så slår du til på et 3com ADSL Wlan modem,så har du alt i 1 boks. https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Bruker dette modemet selv og det fungerer utmerket hos meg. Eneste erfaring jeg har med draft-n er en D-Link Wlan router jeg satt opp,brukte 2 timer på å få den på nett. Endret 6. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 3com sine XJACK er geniale,antenna trykker du inn i kortet når du feks. skal ha maskinen ned i veska,ingenting stikker ut.Andre kort stikker ut og bør/må tas ut i nevnte tillfelle. https://prisguiden.no/product.php?productId=26957 Genial den ja. Dessverre i litt høyere prisklasse enn det jeg hadde tenkt. Om det finnes tilsvarende kort med slik "input"-antenne hadde referanser vært strålende Eneste erfaring jeg har med draft-n er en D-Link Wlan router jeg satt opp,brukte 2 timer på å få den på nett. Hvor langt tid det tar, og hvor knotete konfigurasjoner er, blåser jeg i forsåvidt så lenge den fungerer stabilt og ikke må resette stadig vekk. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Har ikke sett noen andre en 3com som har denne løsningen. Mulig du kan plukke di opp billig på ebay.. Noe som skulle tatt 2-3 min og tar 2 timer lover ikke bra... Og ja jeg kjørte veiviseren på cden ørten ganger... Endret 6. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå