Baardson Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Registerreima røyk under kjøring. Eksosventilene sitter fast. 1998 modell med 170 000 på telleren. Fikset slikt noen her?? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 jeg kan ikke komme med noen råd unntatt at det dessverre ikke er økonomisk forsvarlig å reparere dette, vis feilen er slik som du beskriver, hvis du ikke er heldig å får tak i en billig byttemotor og kjenner noen som kan bytte for deg eller du kan gjøre det selv... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 jeg kan ikke komme med noen råd unntatt at det dessverre ikke er økonomisk forsvarlig å reparere dette, vis feilen er slik som du beskriver, hvis du ikke er heldig å får tak i en billig byttemotor og kjenner noen som kan bytte for deg eller du kan gjøre det selv... Kan ikke komme med noen råd?? Det er jo nettopp det man skal gjøre her, hvis ikke er det bare å la være i skrive noe :!: Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Tror nok jeg hadde skrudd av toppen og fått den sjekket for sprekker og lekkasje. Hvis du er heldig er det bare ventiler-evt. vippearmer som må byttes. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Det som jeg tror har skjedd er at remhjulet har løsnet nede på veivakselen. Jeg vet ikke noe om hendelsesførløpet(turtall ol.). Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Bringer denne opp igjen. Reimskiva som sitter på veivakselen har løsnet og skruen som holder den er falt ut. Reima har så skjært seg gjennom dekselet, med påfølgende motorstopp. Det rare er at motoren er helt i orden!! Ventilene går ikke ned i stemplene på denne motoren. Noen som har vært borti lignende? :!: Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Mange motorer der stemplene aldri når borti ventilene. Sett fast reimhjul, klask på ny reim og tut&kjør Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sjekk først om bilen har klaring mellom ventiler og stempler uansett. Har den den, få på ny reim og fest det som er løst. Har den ikke det, må du i alle fall ha nye ventiler/topp, bytte toppakningen osv. Er det skader på stempler også må du ha en ny motor. Kan du ikke skru dette selv, og du ikke bare må ha ny reim, så er det billigere for deg omtrent å finne en ny bil. På verksted vil dette koste alt for mye til at det lønner seg på en hyundai athos som har gått 170K Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Selv om ventiler og stempler har kollidert er det jo ikke dermed sagt at man MÅ ha ny motor dersom det har blitt noen merker i stemplene... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Selv om ventiler og stempler har kollidert er det jo ikke dermed sagt at man MÅ ha ny motor dersom det har blitt noen merker i stemplene... Merker gjør jo ikke noe, men ofte blir ventilene slått skjeve pga. vinkelen de treffer stempelet med og dermed kiler seg fast og ikke tetter. Endret 7. desember 2007 av Baardson Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Og nå snakker du om ventilene. Jeg snakker om stemplene, som Logiman også snakker om. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Og nå snakker du om ventilene. Jeg snakker om stemplene, som Logiman også snakker om. Jeg mente merker i stemplene Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jaja, vi vet du ikke må bytte stempler pga et par hakk, men det hender de får skeivheter eller lignende i en sånn smell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå