cFc Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg skal ha fremføring av særemne på mandag, og jeg har bare funnet to bøker jeg skal lese. Jeg har leste den første, og holder på med Anne Holt, med Presidentens Valg akkurat nå. Jeg vil gjerne ha en tredje bok, som det helst ligger ute et referat av på internett. Den første boken jeg leste var Tom Kristensen med Dødsriket. Anne Holt's bok handler om en kidnapping av USA's første kvinnelige president under en 17. mai, og er en okey bok. Ikke noe fantastisk og hennes politiske meninger skinner ganske godt gjennom til tider, spesielt i skildringen av amerikanerne og unødvendige hendelser som hun tar opp som nesten latterligjør amerikanerne. Som f.eks at de blir stående i timesvis i tollen pga at en toller krever at de leverer fra seg våpen, noe som er ganske unødvendig og hadde ingenting med resten av historien å gjøre. Denne boken har også alt for mange parter og personer i forhold til hva som er nødvendig. Alt fra en uskyldig amerikaner, arabisk ekstremist, norsk politi, en norsk kvinne, en amerikansk politimann osv. Dødsriket handler om en Saudi-Arabier som tror at søsteren hans ble drept av en prins, og tar hevn uten å drepe ham før han kommer til norge. Samtidig med dette jobber en nordmann i et nystartet selskap som finansierer terror uten å vite det selv, her blir for det meste tre parter skildret, Saudi'en, den uskyldige mannen og politiet. Hvilken tredje bok kan jeg velge, og hva bør problemstillingen min være? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå