myhken Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei. En kamerat leverte en pc til meg i dag som har mistet c: partisjonen. Han fortalte at han hadde lastet ned en fil som han hadde startet og så fikk han beskjed om at PC-en måtte restarte innen 30 sekunder. Etter det startet aldri PC-en opp igjen. Har sett på den og c: partisjonen er helt borte. Dataene på d: partisjonen har jeg fått tak i, men de viktige filene (skoleoppgave etc) ligger på c: Hvordan kan jeg få tilbake c: partisjonen uten å slette filene? Finnes det noe program som kan få tilbake c: partisjonen? Eller et virus program som kan fikse problemet? Bruker Acronis True Image og den forteller at c: partisjonen er uten filsystem og type 0x7 (NTFS, HPFS) Setter pris på hjelp, da jeg ikke har vært borte i så mange virus som har slettet hele partisjonen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg er ikke sikker på om det vil virke , men prøv Get Data Back Har hørt om tilfeller hvor dette programmet har hentet tilbake all data fra en formattert PC. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Løsningen ble som følger: 1. Brukte Acronis True Image 9 for å ta backup av hele disken over til serveren min. 2. Mountet disken på serveren slik at jeg kunne bruke et recovery program 3. Kjøpte R-studio ver 4 og brukte det for å skanne disken 4. Fant og fikk tak i alle filene som var viktig med R-studio 5. La inn OS på nytt på selve PC-en og overførte dataen fra serveren Men takk for hjelpen, valgte bare en mer tungvint løsning.... Endret 29. november 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå