Odovacer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei. Er på jakt etter ny tv og tenkte jeg skulle kjøpe en LCD-tv ettersom at den vil bli brukt til spilling++. Men jeg har lite peiling på tver. Jeg har likevel noen krav jeg vil skal oppfylles - Størrelse: 37-40" - Oppløsning: 720p (i og med at man ikke ser forskjell før man er kommet opp i 47"+) - HDMI: Helst 2 utganger - Prisklasse: 10000,- Supert hvis noen av dere har erfaringer med de tv-ene dere anbefaler Edit: Endret størrelsen pga av plassmangel. Der den skal stå, var 4 cm forlite plass til LG 42LC42 tven Endret 6. desember 2007 av Odovacer Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Ut ifra anbefalinger fra flere her, så er det vel hovedsaklig disse som egner seg utmerket til kravene dine: + LG 42LC42 + Samsung LE37R86BDX + Panasonic TH-42PV70F (plasma, men den er anbefalt av flere...) LG 42LC42 er en LCD-TV som er utsøkt til spilling. Har denne LCD-TV'en selv, og jeg er mer enn fornøyd, må jeg si! Er en fryd å spille PS3 og X360 på den samt se på parabol. Den har 2xHDMI, men ingen DVI-koblinger og heller ikke støtte for PiP. Samsung LE37R87BDX er "bare" 37", men den har PiP-støtte, 3xHDMI, greit med kontrastforhold og sortnivå. Fungerer utsøkt til spilling og TV-titting. Denne er også anbefalt av mange, spesielt da den tilgjengelig for UNDER 10k, noe forøvrig alle de overnevnte TV'ene er! Anbefaler ikke Samsung sine M86/87 modeller til deg da det er en del kluss med de ut ifra det andre sier... Lykke til. Endret 29. november 2007 av Shoo Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Må innrømme at LGen frister mest akkurat nå. Men hva er PiP, har det mye å si for opplevelsen? Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ja, var det jeg også mente når jeg falt for TV'en. PiP = Picture-in-Picture. Du kan se på en annen kanal samtidig som du ser på et annet i et mindre bilde. Jeg synes ikke at det har noe å si på opplevelsen. Og du ser nå, du har ikke fått noe særlig med klager på LG'en SÅ langt... Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for hjelpen, har vel bestemt meg for å kjøpe Lg-tven. Den virker til å være en av de bedre i den prisklassen, og med de spesifikasjonene Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Lekkert. LG'en har også lekker design. Enkel og grei. Mener nå at du har gjort et godt valg der. Holder på å tukle litt med instillinger og sånt, så jeg skal legge de ut så snart jeg finner passende instillinger til spilling, tv-titting og sånt. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Supert Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Da viser det seg at jeg har et område som var 4 cm forlite til Lg-tven der den skal stå. Så jeg trenger nok en gang hjelp til å finne tv som passer kravene Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Får du ikke laget plass til TV'en..? Da må du nok gå ned til 37" med mindre noen andre kommer med flere forslag... Har også sett flere og flere skrive at det må minst være 4" avstand fra TV'en til nærmeste objekt, både i høyden og bredden. Så da må du vel gå ned til 37"... Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Må det være bestemte avstander fra tven og til siden?, skjønner at de må være det bakover, men til siden:( Har du kilde til utsagnet? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Må det være bestemte avstander fra tven og til siden?, skjønner at de må være det bakover, men til siden:( Har du kilde til utsagnet? Kan bekrefte at det står i manualen til LG og JVC tv som jeg har lest gjelder sannsynligvis alle merker. Eneste grunnene jeg kan se for meg er varme, men de utvikler ikke så mye varme at det gjør noe heller.. Mulig det er pga hvis dem skulle ta fyr av en eller annen grunn I manualen står det at det må være "4 tommer avstand mellom vegg og sidene av enheten for riktig ventilasjon" Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 He he he... Er snakk om å sette den i ett stort vindu, så ventilasjon blir det vel nok av Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Sier disse spesifikasjonene dere noe?ProduktinformasjonProduktbeskrivelse VIEWPIA Neptune LC-40IEB3 - 40" LCD-TV Oppløsning 1366 x 768 720p Video Interface Komponent, kompositt, HDMI, S-Video, SCART PC-grensesnitt VGA (HD-15) HDCP-kompatibel Ja Teknologi TFT aktiv matrise ( S-PVA ) Progressiv skanning Ja 5000:1 Pris: 6995,- Jeg har ikke peiling på tver, men jeg synes denne virker bra til den prisen? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Sier disse spesifikasjonene dere noe?ProduktinformasjonProduktbeskrivelse VIEWPIA Neptune LC-40IEB3 - 40" LCD-TVOppløsning 1366 x 768 720p Video Interface Komponent, kompositt, HDMI, S-Video, SCART PC-grensesnitt VGA (HD-15) HDCP-kompatibel Ja Teknologi TFT aktiv matrise ( S-PVA ) Progressiv skanning Ja 5000:1 Pris: 6995,- Jeg har ikke peiling på tver, men jeg synes denne virker bra til den prisen? Spek er sikkert bra det, men har aldri hørt om merket. Du burdte i det minste søke opp noen tester på google samt se om den er utstillt i en butikk før kjøp. Ellers ville jeg ha kjøpt full hd når den er så stor som 40". Har selv i heimet en 32" 720P og en 37" 1080p og man ser stor forskjell i oppløsning spessiellt når man kobler til pc.. Men ved vanlig dvd og tv titting ser man ikke forskjell. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Mine erfaringer med 720p vs 1080p på 40" tver, er at det ikke er noe særlig synlig forskjell på bildetkvaliteten, men at det er andre elementer som gjør at bildet blir bedre i den størrelsen. Jeg har et annet spørsmål i forhold til kontrastforhold, hva er best? Lavest mulig eller høyest mulig? Har sett på dyre tver med høye kontrastforhold, og på dyre tver med lave kontrastforhold. Hva er best? Edit: Verdt å nevne at denne modellen har samsungpanel. Endret 6. desember 2007 av Odovacer Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Mine erfaringer med 720p vs 1080p på 40" tver, er at det ikke er noe særlig synlig forskjell på bildetkvaliteten, men at det er andre elementer som gjør at bildet blir bedre i den størrelsen. Ja sikkert lurere å kjøpe et bra 720 enn et dårlig 1080 Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Min tanke også, men jeg har akkurat flyttet og må derfor tenke litt økonomi. Men viewpia tven virker til å være en god tv til tross for den lave prisen. Den er i praksis en samsungtv, men med annen logo. Det er få som har erfaringer med viewpia sine tver, men jeg tror jeg gambler på den, og kommer sikkert til å skrive ett lite innlegg om hvordan den er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå