Gå til innhold

kontroller fra USA

oyvinols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om man faktisk må betale toll av frakten, men er temmelig sikker på at frakten inngår i 200kr-grensen. Altså om vare+frakt overgår 200,- må du tolle av enten varens verdi, eller varens og fraktens verdi.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at man ikke skal betale toll på frakt, men man kan ende opp med å gjøre det om selgeren setter totalsummen for varen på pakkseddelen.

Dersom dette skjer er det bare å dokumentere at varens verdi ikke er over 200 og man får refundert pengene

En norsk\amerikansk side som benytter seg av at frakten ikke skal tolles er nok200.com hvor alle varene koster under 200 og frakten kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

Dette stemmer - frakten kommer utenom så lenge verdien ikke overstiger kr 200,-

Koster varen over kr 200,- betaler du også mva for frakten.

Men husk å be avsender om å tydlig beskrive varens verdi uten frakt på pakken.

Jeg fikk akkurat tilbake tollgebyr og mva avgift fra en pakke med akvariefiskemat fra Tyskland. De hadde skrevet verdien inkludert frakt på pakken - men etter telefon og vising av den faktiske verdien fikk jeg tilbake beløpet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har noen et FULLSTENDIG entydig svar på at dette FAKTISK fungerer?

snakke t med xbox kundestøtte, og de kunne ikke ge noe ordentlig svar, med anbefalte å ikke ta risken...

jeg tenkte å kombinere

quick charge kit+batterypack+wireless controller.

skjønner det som quick chargern lader igjennom strømkontakt og ikke usb... stemmer det?

må i såfall ha adapter?

takk for hjelp assa!

Lenke til kommentar

Så lenge verdien på varen er under 200 kroner skal man IKKE, jeg gjentar: IKKE betale toll, moms eller andre lumske statlige avgifter. Frakten på varen/e regnes IKKE med så lenge verdien er under 200 kr. Eksempel: kjøper 1 stk dvd til 199 kr, frakt 35 kroner, ikke toll, moms. Men om varen koster over 200 kroner skal man betale moms/toll også på frakten.

Ulempen er såklart at enkelte nettbutikker setter totalverdi, pris på varen + frakt som verdi på pakken når de sender og da kan man risikere at posten krever deg for moms/toll, men om du kan vise til hva du faktisk har betalt for varen skal de frafalle det kravet. Amazon er feks helt notoriske på sånt, jeg regner med at det har med forsikring av varen under transport å gjøre..

Det er tidlig på morgenen for meg så jeg vet ikke helt om dette ble uklart, men det skal egentlig være så enkelt som at man ikke skal tenke på staten når varen koster under 200 kroner.. :)

Lenke til kommentar

svarer på emnetittel, dette er ikke et problem, har handlet der borte mens jeg jobbet der, itillegg har jeg handlet akkurat det samme som du skal ha på ebay.

moms betales på varer over 200kr (etter skjønn av papirbehandler) det skal ikke betales moms på frakt. Så en god ide kan være at du får selger sette en max value på $40.

enkelte ganger har jeg fått varer til over 1200 kroner momsfritt, selv om verdien har stått på. Det fins jo grenser hva de skal bruke ressurser på.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...