hellexx Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei allesammen jeg må bare spøre om noe. jeg har en bærebar med trådløs nett, så har jeg en stasjonær. jeg har hørt at du går an å lage en bro mellom koblinger at vis jeg tar å kobler inn en nett ledning fra bærebare til stasjonære så vil det bli nett på stasjonære. er det noen som har noe peiling på det der så hadde det vært fint vis dere kunne hjelpe meg med det : Jeg har windows xp. Takk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Emnet er flyttet fra Elektronikk til Hjemmenettverk. Vennligst ikke kommenter denne posten. Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det første du gjør er å koble nettverkskabel fra pc1 til pc2. Så åpner du oversikten over nettverkstilkoblinger, merker trådløs tilkobling og lokal tilkobling, høyreklikk og opprett bro. Jeg bruker å restarte begge maskiner etter at broen er opprettet, kan ikke bekrefte at dette er nødvendig men har alltid gjort det. Lenke til kommentar
hellexx Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Fedje jeg får oppreta bro å sånt men den stasjonære PC-en den får ikke nett :/jeg har koble ledning fra laptopen til den stasjonære PC-en. Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har du huket av for "motta ip-adresse automatisk" på begge tilkoblingene? Lenke til kommentar
hellexx Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 så automatisk ip må være av? på laptopen eller bege maskinene Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nei, du ska ha automatisk ip på begge maskinene. Lenke til kommentar
hellexx Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 ja jeg har det. jeg har tat å kobla kabel fra laptopen til stasjonære, å lagd bro med lokal tilkobling og trådløs tilkobling, men stasjonære får ikke nett:P Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Rart, har alltid funka slik hos meg. Tror ikke jeg kan hjelpe deg noe mer da. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvilken type kabel bruker ? Krysset, eller rett? Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du trenger ikke og lage bro. Du trenger berre og dele den trådløse nettverkstilkoblingen! Trådløs tilkobling -> Properties -> Advanced: Internett Connection Sharing. Også merker du: Allow other network users to connect through this computer`s Internett connection. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Du trenger ikke og lage bro. Du trenger berre og dele den trådløse nettverkstilkoblingen! Trådløs tilkobling -> Properties -> Advanced: Internett Connection Sharing. Også merker du: Allow other network users to connect through this computer`s Internett connection. Takker for tips. Jeg har også problem med en bro mellom et trådløst nettverk og et ethernet. Hver gang jeg rebooter eller den trådløse tilkoblingen mister forbindelsen må jeg slette og lage ny bro. Dette irriterer meg. Har ikke automatisk IP siden jeg åpner porter for spesifikke IPer på ruteren. Kan dette vere årsaken? Er dette grunnen til at jeg må huke av for automatisk IP? Plus en annen ting. Trenger jeg i det hele tatt å bruke IEEE 802.1x-godkjenning? Kan det at jeg har slått av denne ha noe med problemet å gjøre? Endret 30. november 2007 av ArcTerjus Lenke til kommentar
hellexx Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 det funker desvere ikke :S jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. må det være en spesiel signal styrke? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 det funker desvere ikke :S jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. må det være en spesiel signal styrke? Svar på spørsmålet nevnt over Med mindre du bruker krysset kabel vil du ikke kunne få nett direkte mellom 2 maskiner. Lenke til kommentar
hellexx Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Vil du si meg hva en krysset kabel er ? Lenke til kommentar
cizz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Viser vanlig nettverkskabel vs. krysset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå