Uncle Scrooge Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei! Når jeg spiller av lyd (musikk, podcast, film e.l.) så funker det helt fint når jeg slår på PC-en, men etter ca 20 minutter med bra avspilling begynner det plutselig å knitre samtidig som lyden avspilles. Dette gjelder alle avspillingsprogram, alle filer og på alle høytalere jeg har prøvd, og skjedde aldri på windows xp. Så jeg har konkludert med at windows vista er feilen, noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det? (Funker hvis jeg restarter PC-en i ca. 20 minutter før det klikker igjen). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Høres mest ut som et driverproblem. Vet at Audigy 2 fra Creative hadde dette problemet i betaperioden til Vista. Så jeg ville ha sjekket med produsenten av lydkortet for nyere drivere. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Ok, har prøvd å laste ned den nyeste fra dfi sine hjemmesider, siden lydkortet er integret på hovedkortet. Men sto at den bare funket på Wiondows Vista 64, og har ikke funnet noe annet enn den. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvilket hovedkort har du? Mange integrerte hovedkort bruker AC97, som da er støttet nativt i Vista og muligens eldre Windows-versjoner. Du kan prøve å reinstallere driverene. Bare gå i enhetsbehandlingen og velg å avinstallere ved å høyreklikke på lydkortet og velg "uninstall". Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Har DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/. Og driverne til det kortet finner du her: http://us.dfi.com.tw/Support/Download/driv...G=A&SITE=US Er vel mest sannsynligvis den her jeg skal ha: Revision 001 Driver Audio Driver OS Windows Vista64 File RetAC97.ZIP Size 29,790,355 bytes Date 2007/03/23 Description Audio Driver for Windows Vista 32bit/64bit Men prøvde å installere den, og fikk opp feilmelding om at det kun er for windows vista 64 bit, så skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Bumper denne jeg, noen som kan hjelpe meg å finne riktig driver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå