Shelley Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei, Fikk en mail i dag som Norton straks ga beskjed om at inneholdt en fil med W32.Magistr.39921 viruset. Stusset bare litt på meldingen jeg fikk da denne sa: "Filen ... er infisert av W32.Magistr.39921@mm-viruset. Fikk ikke tilgang til filen." Filen var en .com fil. Noen som vet hva 'Fikk ikke tilgang til filen' betyr? Så vidt jeg kan huske har tidligere virus-meldinger gitt beskjed om at filen er blitt lagt i karantene (evt. slettet?), men 'fikk ikke tilgang til filen' hørtes litt merkelig ut? Filen finnes ikke i attach-folderen til mail-programmet mitt (eudora) og jeg har også søkt gjennom alle harddiskene uten å finne denne. Har kjørt en full virus-sjekk av hardisker og system uten å finne noe, så jeg går ut fra at Norton har uskadeliggjort viruset, men dersom noen kunne bekrefte dette hadde det gjort meg en smule mer beroliget. Takk :smile: Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Det at det ikke er tilgang, betyr at programmet(viruset) er startet. Virusprogrammene klarer ikke å stoppe programmer som kjører. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Det er tre måter å håndtere filer med virus. Sette de i karantene, slette de eller og fjern viruset fra fila slik at denne fremdeles er brukelig men -virus. Tipper det var dette norton prøvde på men fila var nok skrivebeskyttet slik at den ikke fikk tilgang, derfor feilmeldinga...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå