stephen89 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 jeg har hatt lappen i 3 uker nå og bare lurte på hva forskjellen er mellom å være under prøvetiden og ikke, og hvor lenge varer den? er det f.eks. slik at du mister lappen bare ved å kjøre i 10km/t fortere en grensa? takk for svar. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Den varer i 2 år? Fikk en kontrollert sladd en gang! Purken så det og det var på hengene håret at jeg fikk kjøre videre! Lenke til kommentar
heismann Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Prøvetiden varer i to år fra den dagen du får sertifikatet. Prøvetiden går ut på at dersom du mister lappen i løpet av disse to årene, må du avlegge teoriprøve og oppkjøring på nytt. Det blir ofte sagt noe om at det er lettere å miste lappen i løpet av prøveperioden, men i teorien er ikke dette sant. Ved fartsovertredelser gjelder de samme reglene, men det er ikke til å legge skjul på at i saker som går på skjønn, at politiet kan ha en tendens til å straffe yngre sjåfører hardere, selv om det ikke er noen regel som tilsier dette. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvis jeg kjører 10km/t over fartgrensa og blir stoppa, mister jeg lappen da eller for jeg bare en bot? Lenke til kommentar
heismann Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du får bare en bot.. Her kan du se hva du får i bot, og det gjelder alle, enten du er i prøvetid eller ikke: lovdata - fartsbøter Lenke til kommentar
stephen89 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 takk for svar.. fy faen så leit å måtte ta oppkkøringa på ny. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jepp, sant det, altså! Så det er greit å ha det litt i bakhodet de første to årene.. Altså, ta det gjerne rolig etter at prøvetiden er ferdig også, men du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Enn hvis du mister lappen når de to åra er ute, da? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Da får du den tilbake uten å måtte ta ny prøve når uten-lappen-tiden er over. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) sålenge uten-lappen-tiden er under 6 mnd eller noe sånt. Endret 2. desember 2007 av Barely dead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå