Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DI 524: Spør etter passord på alle knapper

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet opp en D-link 524 router hjemme og har et problem med denne.

Jeg blir spurt etter passord og brukernavn hver gang jeg skal endre en funksjon inni i routeren og klikker på "apply".

Jeg taster så inn brukernavn og passord, med det godkjenner den ikke, og etter 3 ganger så sier den "unoterized".

Samme passord og brukernavn kommer jeg fint inn i routeren med. Dette gjelder alle endringer jeg skal gjøre

i routeren. Så jeg får ikke endret noe som helst. Jeg har prøvd å laste opp siste firmware fra dlink.no, men den vil ikke legges

inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer inn i den trådløse ruteren med samme brukernavn og passord, men du får ikke godkjent brukernavn og passord?

Skjønner ikke helt hva du mener.

Har du en trådløs ruter D-Link 524 som du forsøker å logge deg inn på? Admin og blankt passord er vel rimelig standard på den.

Hvordan har du koblet opp? Koble ut kabelen som går fra bredbåndsmodemet ditt og inn i den trådløse ruteren, så du er sikker på at du er koblet på riktig plass.

Skru av DHCP modem, og koble bredbåndsmodem inn i en av LAN-portene på din trådløse ruter.

Lenke til kommentar

Ble kanskje litt roetete forklart det her. Beklager!

Nei, jeg får fint logget meg inn på routeren. Men, når jeg skal f.eks. endre IP adresse, så spør den meg igjen om brukernavn og passord. Når jeg da skal fylle inn brukernavn og passord så vil den ikke ta det i mot. Dette gjelder alle endringer som jeg skal gjøre inni routeren.

Har koblet modemet til routeren, og 2 maskiner til routeren. Disse kommer fint ut på internett og fungerer fint. Først når jeg skal endre noe jeg får problemer. F.eks. spør den om passord når jeg skal slå på Wireless.

Lenke til kommentar

Fikk nå oppgradert routeren via Opera nettleser. Dette går ikke med IE. I Opera fikk jeg også endret IP adresse på routeren, men jeg får ikke satt på Wireless Connection med WEP. Da får jeg samme problem.

Kan denne feilen ha noe med sperringer på min maskin som f.eks. Norton IS gjør ? Og hvorfor fungerer noe med Opera og ikke med IE ? Har prøvd å slå av alt i Norton 360, men det ga ikke noe utslag. Fint om noen har noen tips på om sikkerhetsinstillingene i nettleseren har noen betydning.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...