stonhans Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 sykt bra skrevet! OSLO, NORWAY Monday, July 7 Imperfect perfection by Michael Stutts Tonight was a truly unique experience, my first show outside of the US -- and in spite of taking four flights, running through two airports, and hitching a ride from a group of strangers, I can say with certainty that every Bruce fan should get an international show experience. The opportunity to live out the full-crowd arm-swaying "Highways jammed..." verse in the live "Born to Run" video montage (albeit on "Waitin' on a Sunny Day) is priceless and frankly something that I never thought would happen after 1985. When you see how a city like Oslo responds to Bruce's visit, it becomes starkly clear that U.S. audiences take tour stops for granted. Everyone is talking about the shows, strangers I met on the street compared show histories with me, and the bars are blasting Bruce. Oslo is a metro area of roughly 850,000 residents, and Bruce sold 90,000 tickets in a more than questionable venue (more on that below). I do not even want to look up the Anaheim/LA attendance statistics... Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg vurderer sterkt å kjøpe koserten på cd, men jeg er usikker på om dette er noe juks? http://www.springsteenliveinconcert.com/2008-07-07.htm Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Nei tror ikke det er juks, Metallica har samme greia at de slipper alle konsertene sine som betalt nedlasting på metallicalive.com under turneene. Jeg betalte $10 for å få FLAC-versjon (tapsløs) av hele metallica-konserten fra Valle Hovin i fjor sommer, bare noen dager etter selve konserten. Musikken tas opp fra mixebordet så lyden blir kjempebra. Men det blir lite publikumslyd på opptaket med mindre de hadde mikrofoner over publikum. Da hører vi bare publikummet gjennom mikrofonene på scenen. Endret 26. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hva er "juks"? Dette er selvsagt ingen offisiell utgivelse, men en bootleg/uoffisiell. Hvis det er det du mener, så ja, da er det juks. Men det fungerer jo helt sikkert fint og jeg regner med at kvaliteten er ok, så med mindre det koster skjorta er det bare til å skaffe seg. Alltid gøy med (bra) bootlegs, da det utgis altfor få konserter offisielt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I Metallica sitt tilfelle er det "official bootlegs", altså godkjent av bandet selv. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ja, men det gjelder ikke for denne. Det ser man enkelt bare ved å se på designet til sida, og ikke minst ved at man må sende ordrene til en hotmail-adresse. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Oki, det er litt mere dodgy da I Metallica sitt tilfelle betalte man med kredittkort på sida direkte, og fikk downloads med det samme. Kjekt det, å ha minne fra konserten man selv var på. De la også ut en video (1-2 låter) fra hver konsert på turneen gratis. Endret 26. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ja, Metallica sin løsning er veldig fin for fansen (og for dem ). Har lastet ned både Oslo selv (siden jeg også var der) og Bergen i år (måtte høre hva jeg gikk glipp av ). Men for all del, en uoffisiell bootleg kan også være bra, jeg har mange av dem selv. Men det blir jo fort mer risky da, hvert fall hvis man ikke får høre på kvaliteten før man kjøper. Det finnes mange veldig bra bootlegs, og det finnes mange ufattelig dårlige (typisk tatt opp av noen i publikum for eksempel). Så finn ut om det går an å høre litt fra konserten først kanskje. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Sound of Noise i oslo selger mye bootlegs, men jeg kjøper aldri noe uten å høre på plata først. Ofte er kvaliteten hinsides dårlig. Men sånne "mixing desk recordings" er stort sett veldig bra, selv om man ikke får med mye publikumslyd under låtene. Men bootlegs er en ypperlig måte å få ting man ikke får tak i til vanlig med et band man digger. Det som er så latterlig i Norge er at en bootleg liveskive gjerne koster 400kr. Mens det koster kanskje 10kr å lage dem. Endret 26. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Sound of Noise i oslo selger mye bootlegs, men jeg kjøper aldri noe uten å høre på plata først. Ofte er kvaliteten hinsides dårlig. Men sånne "mixing desk recordings" er stort sett veldig bra, selv om man ikke får med mye publikumslyd under låtene. Men bootlegs er en ypperlig måte å få ting man ikke får tak i til vanlig med et band man digger. Det som er så latterlig i Norge er at en bootleg liveskive gjerne koster 400kr. Mens det koster kanskje 10kr å lage dem. Jeg lastet ned en sample' fra nettsiden jeg nevnte... Nesten jeg fikk hakeslepp ettersom om den bare var på 128kbps mp3. Forhåpentligvis er wav. kvaliteten bedre på cd'n.. Men noe skeptisk er jeg fortsatt. Endret 26. juli 2008 av stonhans Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Selvfølgelig hadde det vært fint med 3 cd'er på hylla, med konserten den 07.07.08. Jeg er derimot usikker på om dette strider mot forumrelgene, ettersom om dette ikke er et offisielt opptak. Bruce Springsteen & the E street bandValle Hovin stadium, Oslo, Norway July 7, 2008 Taped and spread by Bull 01 Intro 02 Two Hearts 03 Radio Nowhere 04 No Surrender 05 Lonesome Day 06 Hungry Heart 07 Cover Me 08 Cadillac Ranch 09 Gypsy Biker 10 The River 11 Atlantic City 12 Prove It All Night 13 Darlington County 14 The Promised Land 15 Because The Night 16 She's The One 17 Livin' In The Future 18 Mary's Place 19 Waitin' On A Sunny Day 20 Racing In The Street 21 The Rising 22 Last To Die 23 Long Walk Home 24 Badlands (+ the waiting for encores) encores: 25 Tenth Avenue Freeze-Out 26 Born To Run 27 Bobby Jean 28 Glory Days 29 Seven Nights To Rock 30 Dancing In The Dark 31 American Land I have not divided these tracks into "separate discs", and have not made any fade-ins or fade-outs, because a lot of people prefer to keep the shows complete on file now. Thanks to Jorun for commenting a few times during the show. You hear her. Thanks to all of you people in the rain, camping for the show. A very big thank you to the guy from ProSec, who let us sleep in one of their warm and dry trucks the night before the show. Enjoy http://www.megaupload.com/?d=G8AH0N94 Flere konsertopptak finner du her: http://btxmp3index.freeforums.org/2007-08-...c-tour-t67.html Endret 26. juli 2008 av stonhans Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I dag fikk jeg springsteen-plakaten min I morgen skal jeg handle ramme! Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I dag fikk jeg springsteen-plakaten min I morgen skal jeg handle ramme! Hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 I dag fikk jeg springsteen-plakaten min I morgen skal jeg handle ramme! Hvor kjøpte du den? http://www.fanfire.com/cgi-bin/WebObjects/...mp;sku=BSP43029 Knallfin poster. Merkelig nok fikk jeg en 1.5x1 meters Kiss-plakat og, som jeg IKKE har bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå